הקורונה מטריפה את השכל לכולם

דיברגנט חדש

Well-known member

נעילה של המחשב ואיסור ללכת לשירותים: תוכנת הבחינות שמכעיסה את הסטודנטים

בבר אילן ובאוניברסיטה הפתוחה בחרו להשתמש בתוכנה שמשתלטת על המחשב, מצלמת ומקליטה את הסטודנטים בזמן בחינה ועושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לנטר אותם לכל אורכה. הסטודנטים טוענים: "מידע אישי רגיש יכול לדלוף - סכנה לפריצות וגניבת זהות"​

סמסטר נוסף מסתיים בזמן הקורונה ותוכנה חדשה לקיום בחינות מעוררת סערה: באוניברסיטת בר אילן ובפתוחה ישתמשו בתוכנה חיצונית, שמשתלטת על המחשב, מצלמת ומקליטה את הסטודנטים בזמן מבחנים. המידע נשמר במערכת לפרק זמן מסוים. בחירה זו קוממה את הסטודנטים שטוענים כי פרטיותם מופרת וכי הם הופכים ל"חשודים פוטנציאליים רק משום שזזו בכיסא".
האוניברסיטאות דורשות מהסטודנטים להוריד למחשבם את תוכנת "תומקס" שבזמן המבחן משתלטת על המחשב ומונעת פתיחת קבצים שונים. התוכנה מתעדת דרך המצלמה את הסטודנט במהלך הבחינה, ובאמצעות בינה מלאכותית מסמנת למשגיחים על כל תנועה של הסטודנט שעלולה לעורר חשד להתנהגות פסולה במהלך הבחינה.

התאחדות הסטודנטים הארצית גיבשה מסמך עקרונות שכולל בין השאר התייחסות למידתיות ולפוטנציאל הפגיעה. "כולם מבינים שבמציאות משתנה ולא יציבה כפי שאנו חווים כרגע נדרשים שינויים שלא תמיד נוחים לנו. בד בבד, בשינויים מרחיקי לכת יש לבחון את כל השיקולים, ובעיקר לוודא את מידתיות הפעולה על המשתמשים".
"משום שמדובר בתוכנות שמצלמות, מקליטות ושומרות מידע אישי רב על המשתמשים, ויש חשש לפגיעה בפרטיות ובאבטחת המידע האישי של הסטודנטים - פתרון זה אינו מידתי ויש לבחון חלופות אחרות שנותנות מענה לסוגיית טוהר הבחירות, מבלי לסכן את הסטודנטים", נכתב במסמך.
בתוך כך, הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים והמועצה להשכלה גבוהה מגבשים בימים אלה מסמך שיכלול דגשים והמלצות להגנת הפרטיות בבחינות מרחוק.
 
למעלה