הקו האדום - הרכבת הקלה בירושלים - בהחלט חדשות מעצבנות ותמוהות

חדשות מאוד מעצבנות לנוסעי הרכבת הקלה בירושלים

לפי הכתבה עולים 2 נקודות מטרידות במיוחד:

1. הארכות הקו האדום בירושלים מוכנות, ואין מניעה אמתית לפתיחה מעבר לפוליטיקה תמוהה.
2. תוכנת לסגירת קטע הרק"ל לאורך רחוב יפו לתקופה, בשל עבודות על הקו הכחול.
רוצה להאמין שמדובר לתקופה של מס. שבועות לטובת הקמת צומת (האם הצומת רחבה מספיק למפלגים?) + התארגנות של כלים לקראת חציבת המנהרה ולא מעבר לכך.
נדמה שהכוונה לעשות זאת לפני פתיחת מקטע הקו הירוק בבר אילן (שתאריך פתיחתה היא שאלה בפני עצמה), וחבל שאין אפשרות טכנית שהרכבת הייתה מגיעה לכל הפחות לכיכר הדוידקה ובכך לפחות ממשיכה לשרת את השוק ומתקרבת למרכז העיר.
האם בעצם נראה חלופת BRT לאורך יפו או שיהיה שימוש בציר אגריפס- הנביאים שזה בכלל מחריד? צריך לזכור שבעצם במקביל רחוב המלך ג'ורג' ייסגר (אלא אם תהיה אפשרות לתנועת אוטובוסים לאורך יפו בזמן העבודות) ובעצם אזור הדווידקה יהפוך לצוואר בקבוק ומרכז העיר לא יקבל שירות תחב"צ ראוי ושוב נראה פגיעה קשה ואולי אנושה במרכז העיר.
 

Ccyclist

Well-known member
חדשות מאוד מעצבנות לנוסעי הרכבת הקלה בירושלים

לפי הכתבה עולים 2 נקודות מטרידות במיוחד:

1. הארכות הקו האדום בירושלים מוכנות, ואין מניעה אמתית לפתיחה מעבר לפוליטיקה תמוהה.
2. תוכנת לסגירת קטע הרק"ל לאורך רחוב יפו לתקופה, בשל עבודות על הקו הכחול.
רוצה להאמין שמדובר לתקופה של מס. שבועות לטובת הקמת צומת (האם הצומת רחבה מספיק למפלגים?) + התארגנות של כלים לקראת חציבת המנהרה ולא מעבר לכך.
נדמה שהכוונה לעשות זאת לפני פתיחת מקטע הקו הירוק בבר אילן (שתאריך פתיחתה היא שאלה בפני עצמה), וחבל שאין אפשרות טכנית שהרכבת הייתה מגיעה לכל הפחות לכיכר הדוידקה ובכך לפחות ממשיכה לשרת את השוק ומתקרבת למרכז העיר.
האם בעצם נראה חלופת BRT לאורך יפו או שיהיה שימוש בציר אגריפס- הנביאים שזה בכלל מחריד? צריך לזכור שבעצם במקביל רחוב המלך ג'ורג' ייסגר (אלא אם תהיה אפשרות לתנועת אוטובוסים לאורך יפו בזמן העבודות) ובעצם אזור הדווידקה יהפוך לצוואר בקבוק ומרכז העיר לא יקבל שירות תחב"צ ראוי ושוב נראה פגיעה קשה ואולי אנושה במרכז העיר.

האם אין אופציה להפעיל את הקו לדווידקה כשני שאטלים חד מסילתיים ? להבנתי תחנות תפעוליות יש רק בתחנה המרכזית ובשער שכם כך שאין אופציה לפיצול נוח יותר במרכז העיר. האמת שזה קצת מוזר שאין מפלג בתחנת הדוידקה כי לפני הרק"ל היו ארועים כמו מצעדי יום ירושלים או הפגנות ברחוב יפו בין צומת האיקסים (לשעבר) לכיכר ספרא.

אני חושב שמה שמתוכנן לצומת הוא # מסילתי ללא אופציות פנייה. בניגוד למערכות טראם ישנות אין כוונה להריץ שלל קווים שיפנו למקומות שונים בצומת אלא קווים תדירים שההגעה ממקום למקום תלוייה בהחלפה ביניהם. אני מקווה גם שחשבו איך לאבטח את פורטאל המנהרה בשטראוס, אזור די הומה אדם במרכז העיר. לדעתי הגיוני יותר שהיו ממקמים את הפורטל באזור גן שרמן / איפה ש"הגהנום מתחיל בסוכנות" באזור פחות הומה של רחוב המלך ג'ורג'. זה היה נותן למקם את תחנת יפו מרכז של הקו במיקום תת קרקעי עם יציאה בבניין העמודים.
 
האם אין אופציה להפעיל את הקו לדווידקה כשני שאטלים חד מסילתיים ? להבנתי תחנות תפעוליות יש רק בתחנה המרכזית ובשער שכם כך שאין אופציה לפיצול נוח יותר במרכז העיר. האמת שזה קצת מוזר שאין מפלג בתחנת הדוידקה כי לפני הרק"ל היו ארועים כמו מצעדי יום ירושלים או הפגנות ברחוב יפו בין צומת האיקסים (לשעבר) לכיכר ספרא.

אני חושב שמה שמתוכנן לצומת הוא # מסילתי ללא אופציות פנייה. בניגוד למערכות טראם ישנות אין כוונה להריץ שלל קווים שיפנו למקומות שונים בצומת אלא קווים תדירים שההגעה ממקום למקום תלוייה בהחלפה ביניהם. אני מקווה גם שחשבו איך לאבטח את פורטאל המנהרה בשטראוס, אזור די הומה אדם במרכז העיר. לדעתי הגיוני יותר שהיו ממקמים את הפורטל באזור גן שרמן / איפה ש"הגהנום מתחיל בסוכנות" באזור פחות הומה של רחוב המלך ג'ורג'. זה היה נותן למקם את תחנת יפו מרכז של הקו במיקום תת קרקעי עם יציאה בבניין העמודים.
א. השאלה היא היכן מתוכננת תחנת יפו של הקו הכחול- מדרום ליפו לאורך קינג ג'ורג או צפונית לו בפורטל המנהרה של שטראוס. אם התחנה תקום בפורטל זה יזכיר במקצת את תחנת אליפלט (וגם תחנת שנקר בפתתח תקווה) שמהווים מין חסם לפני הכניסה למנהרה.

ב. כמו שהרכבות משתמשות בפיצול בשער שכם ועולות עד העירייה ניתן לכאורה לבצע פעולה דומה בין תחנה מרכזית לדוידקה למרות התיאום המסובך יותר. המשמעות היא רכבת כל 16 דקות הלוך ושוב על כל אחת מהמסילות- סה"כ רכבת כל 8 דקות. בשעות העומס יהיו רכבות שיתחילו/ יסיימו נסיעה בתחנה מרכזית.

ג. המחסור של מפלגים בצמתים (לא רק כאן) היא בכייה לדורות. היא בראש ובראשונה מונעת גמישות במערכת אבל במקביל גם כמה שירותים קריטים שנאבדים כמו גישה ישירה יותר מאזור רמות או דרך חברון לכיוון השוק, תחנה מרכזית או גבעת שאול ל לצורך העניין.
למעט נבון- שגם שם התחנות לא באמת ממש צמודות, ממשק המעברים בין הקווים לא בנוי בצורה נוחה, ובדיוק כמו שתושבי פסגת זאב/ נווה יעקב אמורים לזכות בקו דרך בר אילן אין סיבה לקיפאון התכנוני במסלולי הקווים המערכת.
 

Ccyclist

Well-known member
התחנה של הכחול תוקם מדרום לרחוב יפו ברחוב המלך ג'ורג ליד מלך הפלאפל

האם הכוונה בין יפו לאגריפס או בין אגריפס לרחבת המלך ג'ורג' 16 (למי שאינם תושבי העיר - מבנים גבוהים משנות השמונים המרוחקים מהרחוב עצמו) ?

בבורדו שבצרפת ראיתי תחנות רק"ל בהצטלבות מדרחובים במרכז ההיסטורי, זה נראה מאד אפקטיבי להחלפת רק"לות.

127 Cr d'Alsace-et-Lorraine
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240317-085238_Maps.jpg
    Screenshot_20240317-085238_Maps.jpg
    1.3 MB · צפיות: 3
כזכור לי כ100 מטרים מדרום לצומת יפו המלך ג‘ורג כמו שכתבתי קודם.
לפני כמה שנים ממינהל התכנון סקרו את מסלול הכחול במרכז העיר, העלתי תמצות לפורום, חפש.
 
למעלה