הקו המזרחי לא היה מראש-העיןהקו המזרחי(ראש העין-לוד)?
מה סיפורו? מתי פעל? הבנתי שהרבכת הישירה מחיפה לירושלים עברה שם. מה עוד?
סיפור הקו המזרחי - עובדותהקו המזרחי(ראש העין-לוד)?
מה סיפורו? מתי פעל? הבנתי שהרבכת הישירה מחיפה לירושלים עברה שם. מה עוד?
בטול כרם נתקע קטר 8Fסיפור הקו המזרחי - עובדות
כמה עובדות חשובות לגביו: עם הקמת המדינה היה נסיון לחדש את תנועת הרכבות בקו אך הדבר היה מאד בעייתי עקב קירבה יתרה לישובים ערבים ולגבול שביתת הנשק עם ירדן. קטע קצר מהקו ( ליד טול כרם) בכלל לא היה בשטח מדינה ישראל וכך הקטע החדש הראשון שניסלל אי פעם ע"י רכבת ישראל הוא מעקף בן 3 ק"מ שמסיר את הצורך לעבור דרך תחנת טול כרם..... גם לאחר השלמת המעקף, התנועה בקטע המסילה היתה מסוכנת ביותר, אך הצבא שהכיר בחשיבות האסטרטגית של הקו , היה מוכן לעשות את כל הנדרש בשביל לאבטח אותו ולאפשר תנועת רכבות משא ונוסעים בין חיפה לתל אביב ( דרך לוד) ריבוי פעולות חבלה בקו זירז את הקמת מסילת החוף,והתנועה במסילה המזרחית פחתה מאד עד כדי ביטולה בשנות השישים.
התמוונה אחרי שיפורבטול כרם נתקע קטר 8F
ועמד שם מתפרק עד מלחמת ששת הימים. אני זכיתי לראות אותו אחרי המלחמה. אחר כך מישהו מחכמי חלם לקח אותו ופירק אותו לגרוטאות. למי שלא יודע, קטר 8F היה קטר קיטור חזק במיוחד שנבנה עבור חברת הרכבות LMS באנגליה לשימוש בעיקר ברכבות משא (מכאן ה F, כאשר ה 8 מסמל את עוצמת הקטר.). משקלו כשהוא עמוס במים ופחם היה 125 טון והוא יכול היה לגרור כ 1000 טון מטען. במלחמת העולם השניה ניבנו כ 800 קטרים כאלה לשימוש הצבא האנגלי וחלקם שירת במזרח התיכון. ה 70414 היה מהסוג הזה. כיום נותרו מעט קטרי 8F בעולם כאשר היחידים שנוסעים הם באנגליה. עמותה lms 8f locomotive sociaty מחזיקה קטר כזה ואני חבר בעמותה דבר ההופך אותי (אם לא יתגלה חבר נוסף) לישראלי היחיד שבבעלותו קטר קיטור נוסע (עם עוד 250 איש שחברים בעמותה)...
הקטר מטול-כרם: קטר מס' 70372 !התמוונה אחרי שיפור
כדי שתוכלו לראות שוב את הקטר הנפלא הזה (זהו הקטר השייך לעמותה שאני חבר בה) ולראות גם מה הפסדנו כשהקטר בטול כרם נעלם...)
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.