הקזת דם ובליצ'

Violettecat

New member
הקזת דם ובליצ'

כמו ברוב הסדרות היפניות ,בבליצ' נשפך דם,הרבה דם... אבל משום מה ,זה לא מגעיל ,או מעורר דחייה,תהיתם למה? יש שיטה כזו, שיוצרים של סדרה ,לפעמים משתמשים בה ,שנקראת- הקזת דם אומנותית. במקום להראות ,איך החרב קורעת :את הבשר ,את הגידים והורידים (כמו למשל בGOHST IN THE SHALL) ,היוצר מארגן את הפרספקטיבה וזווית הראייה, ככה ,שאם דמות נפצעת ,"המצלמה" תפנה אל הרצפה ותראה ,שיש עליה טיפות דם. את הפצע עצמו ,כמו כן ,אף פעם לא יראו,תמיד יהיה בד שיכסה אותו ,או לחלופין, הוא יוסתר על ידי הפצוע (הפצוע יכול ,למשל ,להחזיק את היד המדממת ,כך שיראו שהוא מדממם ,אבל לא יראו את הפצע). עוד עניין ,שמונע מאיתנו להגעל מכמות הדם הנשפכת, הוא הצורה והצבע. במקום להראות מזרקות של דם ,שיוצאות מהאיבר הפצוע (כמו ב KILL BILL) היוצר משרטט קווים אדומים עדינים עם מכחול ,שלא מפריעים לנו בעין. אז כן, בבליצ' נשפך הרבה דם, אבל זה אומנותי ורק מוסיף לסדרה.
 

keep smiling

New member
במקום להראות מזרקות של דם-../images/Emo11.gif../images/Emo3.gif../images/Emo9.gif

XDDD אה, אתצודקת...םם; [את תמיד צודקת.
] גם בצעקה יש שפריצים של דם. XD הרבה קטשופ נשפך שם. X: ומשום מה, כל אחד עם אמפתיה לבני אדם, יעדיף להראות את הדם בצורה כזאת ולא להראות... דברים. 0ס
 

Fay Wood

New member
../images/Emo12.gif ../images/Emo168.gif

מאגניפ ^__^ אתי את נסגדת *.* זה טוב שהם לא מראים את כל הפציעות וזה- אחרת אני ממש לא הייתי שורדת X_X; טוב לדעת ^-^
 

Kawaii Baka

New member
"כמו ברוב הסדרות היפאניות"?

אתה צריך בדחיפות לראות קצת שו'גו, ולקרוא פחות מה שכתוב בעיתונות המקומית. P: ל"הקזת דם אומנותית" הייתי קורא ביתר דיוק "הזקת דם בגבולות הצנזורה" הקיימת בסדרות שמשודרת על מסך הכסף. X: GITS (הסרט כרגע) אינו חל לאותן המגבלות משום ש-א)מדובר בסרט ששוחרר בקולנוע ולא הוקרן בטלוויזיה, ב)כל הפגיעות שקשורות לקטיעת איברים וכו' ניגרמות לדמויות בעלות גוף קיברנטי בשונה מבשר ודם. אם כי זה לא באמת קשור, "זרנוקי הדם" בקיל ביל היא אחת הדרכים שבהן טורנטינו הצדיע (או שהזכיר יותר מתאים כאן?) לסרטים שמהם לקח השראה. כשם שניתן לראות הזכרים של סדרות מאקה ישנות יותר בGunbuster (של Gainax), אם כי שם זה יותר אלמנט פרודיה. אז כן, בבלי'ץ נשפך הרבה דם, אבל בדומה לנארוטו נעשה צינזור מסויימם בהתאים לקווי המנחה של תחנת השידור ביפאן.
 

Violettecat

New member
אני בחורה!!!!!!!!!

וצפיתי במספיק שוג'ו , אני צופה כבר למעלה משש שנים באנימה (אני בת 18) ביפן אין כמעט צנזורה, יש יוצרים שלא מצנזרים שום דבר ועדיין משתמשים בשיטה הזו, זה מכיוון שזו טכניקת היסט.
 

Kawaii Baka

New member
בשידורי הטלוויזיה ביפאן יש כמות

מפתיעה של צנוזרה האמת. ס.ס השיטה נהוגה אולי כדי להימנע מהשימוש בצנזורה ובכך להעביר את הנקודה על הצד הטוב ביותר.
 
הרמ...יש בזה משו

אבל אני חושבת שזה לא רק. עד שלא התחלתי אנימות לא זכור לי שראיתי בתוכנית מצויירת כלשהי שיורד דם.... ואז כשהתחלתי לראות אנימות זה היה בהתחלה מעין הלם קטן (פתאום רואים דם.. זה היה מוזר ><) אח"כ כבר התרגלתי, עד כדי כך שזה עכשיו נראה לי מוזר בתוכניות אחרות שהם חוטפים הרבה מכות ולא יורד להם שום טיפת דם.... לעומת זאת יצא לי לראות סדרת אנימה אחרת שבה כן הראו איך מישו תולש יד ויש דם עצמות ובלגאנים (סורי על תיאורי הזוועה ;.;) וזה גם גרם לי הלם ראשוני כי לא הייתי רגילה.... אני מאמינה שאם היינו רואים באופן קבוע דברים יותר אלימים - כל ההשפרצות דם שדיברת עליהם וכל שאר הדברים- אז אני בטוחה שגם לזה היינו מתרגלים בשלב מסויים וזה לא היה נראה לנו כ"כ אלים כמו עכשיו. זה כל שאלה של התרגלות לדבר. מישהו שאף פעם לא ראה דם בסרטים מצויירים יזדעזע בפעם הראשונה שהוא יראה דם באנימה אבל יתרגל לזה עם הזמן, ומישהו שרגיל לרמת אלימות מסויימת באנימה ויראה פתאום אלימות הרבה יותר קשה, יחטוף הלם בהתחלה אבל עם הזמן הוא יתרגל גם לזה. ברור שהשיטה כאן מקלה על הצפיה, ולדעתי ככה זה אמור להיות - תוכניות לא צריכות להיות יותר מידי אלימות. אבל לדעתי גם הרגל גורם לנו לרגשות דחיה נמוכים ככל שנראה את התוכנית בתדירות יותר גבוהה ונתרגל אליה...
 

dark max

New member
../images/Emo45.gif

מסכימה עם כל מילה, חוץ מזה שלי זה לא היה מוזר לראות פתאום דם. אממ... אין לי ממש מה להרחיב אז אני אשתוק *שותקת*.
 

0Onegaineko0

New member
תיאור יפה [=

את צודקת. אבל זה בגלל שזה מן סדרה לילדים, ככה שהם לא יראו לך באמת את האיברים יוצאים וכו'.... קצת חבל, לפי דעתי, כי ככה זה לא מאה אחוז שונן ונותן אשרות אפילו לילדים בני 8 לראות את זה. (ביפן)
 
האמת זה קצת מעצבן..

יש אנשים שרוצים לראות דם ולא נותנים להם להנות.. אני בעד להוציא שתי גירסאות אחת מצונזרת ואחת לא..
 
למעלה