הקטע הראשון שאני מרגיש איתו

Bandersnatch

New member
הקטע הראשון שאני מרגיש איתו

טוב יותר מהאחרים. הייתי שמח אם תגידו לי איך אפשר להמשיך אותו מבחינה של מעבר לסולמות אחרים מתאימים, אקורדים שיתאימו לסולם וכו' (אני לא יודע תאוריה). הקטע על סולם C בלוז. אשמח אם תגידו לי מה דעתכם.
 

Bandersnatch

New member
לאף אחד אין רעיונות לפיתוח?

אין לאף אחד רעיונות לאיזה מהלכים אפשר לבצע? לאיזה סולמות אחרים אפשר לעבור (בעזרת איזה מהלכים גם). אני באמת צריך כל מני מהלכים כי אין לי שמץ של מושג איזה מהלכים אפשריים. או אילו אקורדים בכלל מתאימים לסולם.
 
זו בקשה בעייתית

כי יש אינסוף כיוונים. מהקטע הזה אפשר לפתח לאינספור דרכים, וכולן תהיינה לגיטימיות ונכונות. זו הבעיה. לכן אני ממליץ לך כן לקרוא קצת על הרמוניה, וזה אולי יפתח לך עוד דלתות. בקשר לחתימה שלך - אתה מכיר את האלבום Jabberwocky של קווין נולן וריק וויקמן (או שאולי בכלל משם הבאת את הציטוט)? אם לא, אני מוכן לתת לך אותו במתנה.
 

Bandersnatch

New member
אין לי מושג על האלבום הזה ../images/Emo13.gif

את הציטוט הבאתי מהפואמה Jabberwocky של:
Lewis Carroll (Charles Lutwidge Dodgson).​
יש לך קישורים או הצעות למקומות בהם אוכל למצוא חומר ספציפי על מהלכים הרמוניים לג'אז? כי אין לי כל כך זמן להתחיל ללמוד את כל התאוריה ואני באמת רוצה להמשיך להתפתח עד כמה שאני יכול (ולאלתר דברים חדשים). בכל אופן תודה
 

DrunkGoat

New member
גש אל הריל בוק הקרוב אליך..

ותסתכל על מהלכים הרמוניים של ג'אז. אבל שוב, תצטרך לדעת תאוריה כדי להתאים אותם לקטע שלך. ואגב, כדי לאלתר דברים חדשים תהיה חייב ללמוד תאוריה. בכל מקרה, אתה חייב ללמוד תאוריה.
 

Bandersnatch

New member
אני יודע וזה היה התיכנון שלי.. אבל.

יש לי יותר מדי שעות לימוד בבית הספר כך שאני לא יכול ללמוד במגמת מוזיקה. ואין לי כסף לשלם כרגע לשיעורים בתאוריה. כרגע מה שאני יודע זה בנייה של סולמות מג´ורים, ומינוריים (טבעי, הרמוני, מלדו). ואני יודע לקרוא אקורדים. זהו.
אין לי מושג איך להתחיל ללמוד או יותר חשוב, מאיפה. אם יש לך אתרים (זה הכי טוב) אשמח מאוד. דרך אגב, איפה בריל-בוק יש מהלכים הרמוניים של ג´אז? מקסימום אנסה את כולם עד שמשהו יתאים
 
הרי לך קישור חשוב ומתאים

זהו הקישור הראשי שיסדר לך את העניינים בראש : http://www.outsideshore.com/primer/primer/ שם תמצא את כל מה שאתה צריך בשלב זה של הלמידה. והנה קישור מדוייק לפרק שעוסק בסולמות והרמוניה מתוך המדריך המצוין הזה : http://www.outsideshore.com/primer/primer/ms-primer-4.html בהצלחה!
 

cut2

New member
דעתי

זה קטע בלוז די קלאסי, אבל התיפוף מגניב ומעניין, והפסנתר והסאונד של הChoir מוסיף מאוד. תכלס, חסר בשר, אבל זה מגניב.
 
למעלה