הקלטות ביטלס - התפתחות טכנולוגית 1

הקלטות ביטלס - התפתחות טכנולוגית 1

התפתחות טכנולוגית עצומה עברה על עולם המוסיקה בשנות השישים בכל מה שקשור להקלטות באולפן . התפתחות משמעותית עברה כמובן גם על הטכנולוגיה הביתית שאפשרה לשמוע את התוצאה באיכות טובה יותר. כשהביטלס התחילו כלהקה אי שם בסוף שנות החמישים ותחילת השישים, הקלטות אולפן היו הקלטות "חיות" של הלהקה מנגנת יחד. המיקרופונים היה מחוברים למיקסר עם כניסות לגיטרה, תופים, בס וקולות - אך עם שתי יציאות בלבד למכשיר הקלטה. זהו טייפ שני הערוצים..זאת אומרת שבערוץ אחד היו מקליטים את הקצב (תופים בס וגיטרה מלווה) ובערוץ השני את הקולות. במצב כזה אם ריגו היה מפשל בתיפוף למשל, היו צריכים להקליט את כל הקצב מהתחלה..בס תופים וגיטרה מלווה (כי הם על אותו ערוץ). כאלו היו ימי ההקלטות של לוב מי דו..ופליז פליז מי. למזלם של הביטלס השירים היו פשוטים והלהקה היתה מיומנת בביצוע כך שלא נידרשו "טייקים" רבים להשלמת השיר. "אני רוצה להחזיק בידך" שהוקלט באוקטובר 1963 היה הראשון בו השתמשו הביטלס בטייפ 4 ערוצים. הטייפ הראשון היה כל כך גדול שהיה צריך למקם אותו בחדר נפרד. כך יצא שג'ורג' מרטין , המפיק הראשי , והעוזרים, לא היו נמצאים בחדר החזרות בעת ההקלטה. מעבר לטייפ כזה אפשר שימוש של ערוץ אחד לקצב, ערוץ לשירה והשאיר שני ערוצים פנויים - אחד ל הכפלה של הקול הראשי ( המוסיף "נפח" לשירה) והשני לאורגן או כלי נוסף. לדוגמה, בשיר לילה של יום מפרך, הקצב הבסיסי הוקלט על ערוץ אחד, ג'ון בשירה על ערוץ שני, ג'ון ופול בשירה + כלי הקשה , תופים נוספים וגיטרה אקוסטית בערוץ השלישי וג'ורג' מרטין בפסנתר בערוץ הרביעי.
 

דקלה9

New member
יפה

יש לזה המשך? זה במענה לתשובה שלי לגבי הטכנולוגיה?- כי אם כן, אז אני מחכה בכיליון עיניים להמשך.
 

Another Girl

New member
יפה מאוד ומצטרפת לשאלה של דקלה

זה לא היה אמור להיות משורשר לדיון?... בכל מקרה,מעניין מאוד.
 

יטבת22

New member
השרשור הקודם כבר לא יקפוץ

חבל שיהיו אנשים שלא יראו את זה. וגם אני מחכה להמשך
 
למעלה