פרק חמישי - Circulado de Fulo
אם בשנות השישים והשבעים זכה קייטנו להערכה רבה אך להצלחה מסחרית מועטה, הרי שבשנות השמונים קייטנו ולוזו זוכה גם להצלחה מסחרית ואלבומיו הופכים לרבי מכר. שנות השמונים החלו עם ההצלחה העצומה של האלבום Cinema Transcendental, ובסיבוב הופעות ארוך בעקבותיו. ב- 1981 מוציא קייטנו שני אלבומים. הראשון הוא Brazil - מפגש מרגש בין קייטנו ולוזו וז'ילברטו ז'יל לבין ז'ואו ז'ילברטו באלבום בוסה נובה נהדר. השני הוא Outras Palavras, הממשיך את הקו של Cinema Transcendental – אלבום קליט, נגיש, מגוון מבחינה סגנונית, המשלב שירים קצביים ובלדות מלודיות מרגשות. בשנת 1982, לאחר הוצאת האלבום Corres, Nomes (בו מופיע השיר Sina של דז'אבן), יוצא קייטנו לסיבוב הופעות עולמי ראשון, הכולל הופעות בארצות הברית, באירופה וגם בישראל. ההופעה בישראל התקיימה ב- 1983 במסגרת פסטיבל ברזילאי, באצטדיון בלומפילד, בו הופיעו גם אלבה ראמאליו, ניי מאטוגרוסו ודז'אבן (ישראל,להזכירכם, עדיין בעיצומו של הגל הברזילאי שנמשך מסוף שנות השבעים). ההופעה של קייטנו לא קיבלה את תשומת הלב הראויה ושימשה מעין הופעת חימום לכוכב העיקרי של הערב – ד'ז'אבן, שהיה מוכר יותר בארץ (וכנראה גם בעולם) בזכות הלהיט "סמוראי". באותה שנה הוא מוציא אלבום נהדר נוסף - Uns. מבין השירים באלבום הזה בולטים – Voce e Linda, ו- E Hoje - סמבה בה משולב מוג (וזה יוצא נפלא). ב- 1984 הוא מקליט עם להקת ליווי חדשה, Banda Nova, את האלבום Velo. למרות שגם הוא הצליח מאוד וכלולים כאן כמה שירים נהדרים כמו Shy Moon, Lingua ו- O Homem Velho (שנכתב לזכר אביו שנפטר שנה קודם כן), לדעתי האלבום פחות מוצלח. הצליל כאן מעודכן לצליל האופייני של תחילת שנות השמונים: רוק (וקצת רגאיי) בהפקה קצת בומבסטית, עם יותר מדי סינתיסייזרים לטעמי. לקראת סוף שנות השמונים, עם המעבר לדיסקים, יוצאים מחדש אלבומיו הישנים וזוכים גם להצלחה המסחרית שלא נהנו ממנה בשעתם. בנוסף, ההערכה מחודשת של האלבומים האלו מציבה אותם בפסגת היצירה של קייטנו, כיצירות המופת שלו. שנות השמונים היו השנים בהן קייטנו מצליח לקבל חשיפה משמעותית גם מחוץ לגבולות ברזיל ובמיוחד בארה"ב. זה קורה במיוחד לאחר שהוא מקליט לראשונה בארה"ב אלבום, ללא שם, המכוון מראש לשוק האמריקאי (האלבום יוצא ב- 1986, תחילה בארה"ב ורק לאחר כארבע שנים הוא יוצא גם בברזיל). באלבום נכללים מספר ביצועים חדשים לשירים ישנים שלו ושל מוסיקאים אחרים וכן מספר שירים חדשים. אך למרות זאת, לא ניכרת באלבום מכוונות אמריקאית מבחינה מוסיקלית.