הקלפיות נפתחו

shellyland

New member
הקלפיות נפתחו ../images/Emo63.gif

זה הזמן להביא את המועמדים שלכם להכרעת העם. בסקר של הפורום מופיעם כל המועמדים, גם אלה ששמם רק הוזכר אך לא נעשתה עבורם תעמולה מאסיבית. הסקר ישאר פתוח עד למוצאי-שבת 1/2/2003. להזכירכם: אי אפשר להצביע פעמיים מאותו מחשב. מותר לכם לקרוא לחברים ובני משפחה שיצביעו עבור המועמד שלכם. בהצלחה!
 

Baiano

New member
מריסה - סיכום

אז מה היה לנו עד עכשיו? מתוך הסקירה על חייה ופעלה של מריסה - "מריסה מונטשי - זמרת, מלחינה, כותבת שירים וגיטריסטית, נחשבת כבר שנים לדיווה של המוסיקה הברזילאית. מלאת חיים, חסרת זמן, קוסמופוליטית, ומה לא נאמר עליה. מריסה היא הזמרת הברזילאית הנמכרת ביותר וזאת באמצעות רפרטואר מרשים הכולל סגנון ומקצבי רוק, מלודיות קליטות ונגיעות של ג´אז ובוסה-נובה. בפה אחד מסכימים המקרים והקהל שמריסה היא התופעה המרשימה ביותר במוזיקה הברזילאית בשנים האחרונות - ועוד היד נטוייה...סיבובי הופעות תכופים לארה"ב ומדינות אחרות העצימו את המוניטין שלה כאחת הזמרות הכי מחשמלות, מבריקות ומבטיחות מבחינה אומנותית שיצאו מיבשת דרום אמריקה בכלל ומברזיל בפרט." מתוך מריסה - דיסקוגרפיה - "לאורך פרק זמן של כ-15 שנה הוציאה מריסה 8 דיסקים שכולם זכו להצלחה רבה, השתתפה בהפקות של דיסקים רבים - קרליניוס בראון, ארגמירו פטרוסיניו, פורטלה (בית הספר לסמבה שאביה היה ממנהליו), וסזריה אבורה. השתתפה בפרוייקטים רבים של להקות ואנשים מוכרים כגון Titas, ארנלדו אנטונס, טימבלדה, Paralamas do Sucesso, קרליניוס בראון ועוד. לתקופת זמן של 15 שנה זהו הספק נאה שלא לומר מרשים, עד כמה שזה נראה בלתי אפשרי נדמה שהיא עוד הולכת ומשתפרת ואוסף היכולות המופלא שלה רק מבטיח שהיא תמשיך ותיצור אלבומים איכותיים!" מתוך דבריו של גדי שבת (המריץ בבחירות את קאיטנו) - "ועוד משהו לזכותה של מריסה...נדמה לי שנדיר למצוא בברזיל מוסיקאית של ממש, כזו שכותבת ומלחינה. לא מצליח להיזכר באף אחת מהזמרות הגדולות של ברזיל (אולי ריטה לי) שכתבה מוסיקה או טקסטים. תמיד הן הסתמכו על שירים שכתבו להם גברים. זו באמת שאלה מעניינת, למה לא הופיעה - לפחות לא עד שנות התשעים - יוצרת ברזילאית, מוסיקאית של ממש. מריסה מונטה בהחלט יוצאת דופן מבחינה זו." כפי שאנו רואים - יש הסכמה רחבה, גם בקרב "מתחריה" של מריסה, כי היא אכן הבחירה הנכונה. בחרו מריסה!
 
של מי השיר המדהים !

של מי השיר המדהים בג´ינגל הבחירות ? כואב עד כמה שזה מקסים. יש משהו במוסיקה ברזילאית שמכה בי כרעם ביום בהיר והשיר הזה הוא דוגמא לכך. אם הייתי ספרדי הייתי אומר אולה!
 

Baiano

New member
של מריסה כמובן!

הלו? אתה לא עוקב פה אחרי הבחירות... הצבע מריסה!
 

shellyland

New member
הלו! אמת בפרסום!

השיר הוא לא רק של מריסה, היא חולקת אותו עם שני חבריה ל-Tribalistas. אני מבקשת לא להונות את הציבור!
 
היי שלי, דווקא אמש יצא להאזין לדיסק

לשלי ולכולם שלום אז איך היה החופש אתמול? אמש אחרי המדגמים נזדמן לי להגיע לרח´ שינקין בת"א. היתה שם עוד חנות דיסקים פתוחה, וכמובן נכנסתי... מצאתי שם (לראשונה) את הדיסק שכה מרבים לדבר עליו כאן, של הטריבליסטס האזנתי לחלקים ממנו - נשמע לי מאוד מעניין ( מחיר 89 ש"ח). מישהו מוכן לתת לי קצת רקע על הדיסק הזה? ועוד שאלה, ברשותך שלי: ברדיו ריו ביום ו´ פתחו את התוכנית בכמה שירי פוהו... (אחד מהם של גילברטו גיל מתוך הדיסק של אני אתה אתם...) ואח"כ היו שם שני שירים מהופעה חיה של זמרת עם קול נאה שאיני זוכר את שמה...פשוט מדליק. היכן ניתן להשיג דיסקים של הופעות חיות ושל שירים בקצב הפוהו בכלל? אשמח על המלצותיכם. נעם.
 

shellyland

New member
אני לוקחת את התפקיד של אלדרין לרגע

ועונה לך שבטח אפשר למצוא כאלה בסובמארנו. אני אישית עוד לא ניסיתי את האתר, אבל אם אלדרין ממליץ עליו כל כך בחום כנראה שהוא שווה.
 

say my name

New member
עמליה רודריגז

לפי מה שאני רואה בינתיים בסקר, עמליה נפלה קורבן לחוסר נסיון פוליטי וכמעט לא מקבלת קולות! מעריצי הפאדו התעוררו! אל תתנו לדמגוגיה של המתמודדים האחרים לבלבל אתכם
אני אמנם לא מריצה אף אחד לשום מקום ואני אוהבת באותה מידה גם את המתמודדים האחרים, אבל אני חושבת שזכות ראשונים עומדת לזכות עמליה רודריגז וקוראת לכם להצביע בשבילה.
 

גדי שבת

New member
פרק חמישי - Circulado de Fulo

אם בשנות השישים והשבעים זכה קייטנו להערכה רבה אך להצלחה מסחרית מועטה, הרי שבשנות השמונים קייטנו ולוזו זוכה גם להצלחה מסחרית ואלבומיו הופכים לרבי מכר. שנות השמונים החלו עם ההצלחה העצומה של האלבום Cinema Transcendental, ובסיבוב הופעות ארוך בעקבותיו. ב- 1981 מוציא קייטנו שני אלבומים. הראשון הוא Brazil - מפגש מרגש בין קייטנו ולוזו וז'ילברטו ז'יל לבין ז'ואו ז'ילברטו באלבום בוסה נובה נהדר. השני הוא Outras Palavras, הממשיך את הקו של Cinema Transcendental – אלבום קליט, נגיש, מגוון מבחינה סגנונית, המשלב שירים קצביים ובלדות מלודיות מרגשות. בשנת 1982, לאחר הוצאת האלבום Corres, Nomes (בו מופיע השיר Sina של דז'אבן), יוצא קייטנו לסיבוב הופעות עולמי ראשון, הכולל הופעות בארצות הברית, באירופה וגם בישראל. ההופעה בישראל התקיימה ב- 1983 במסגרת פסטיבל ברזילאי, באצטדיון בלומפילד, בו הופיעו גם אלבה ראמאליו, ניי מאטוגרוסו ודז'אבן (ישראל,להזכירכם, עדיין בעיצומו של הגל הברזילאי שנמשך מסוף שנות השבעים). ההופעה של קייטנו לא קיבלה את תשומת הלב הראויה ושימשה מעין הופעת חימום לכוכב העיקרי של הערב – ד'ז'אבן, שהיה מוכר יותר בארץ (וכנראה גם בעולם) בזכות הלהיט "סמוראי". באותה שנה הוא מוציא אלבום נהדר נוסף - Uns. מבין השירים באלבום הזה בולטים – Voce e Linda, ו- E Hoje - סמבה בה משולב מוג (וזה יוצא נפלא). ב- 1984 הוא מקליט עם להקת ליווי חדשה, Banda Nova, את האלבום Velo. למרות שגם הוא הצליח מאוד וכלולים כאן כמה שירים נהדרים כמו Shy Moon, Lingua ו- O Homem Velho (שנכתב לזכר אביו שנפטר שנה קודם כן), לדעתי האלבום פחות מוצלח. הצליל כאן מעודכן לצליל האופייני של תחילת שנות השמונים: רוק (וקצת רגאיי) בהפקה קצת בומבסטית, עם יותר מדי סינתיסייזרים לטעמי. לקראת סוף שנות השמונים, עם המעבר לדיסקים, יוצאים מחדש אלבומיו הישנים וזוכים גם להצלחה המסחרית שלא נהנו ממנה בשעתם. בנוסף, ההערכה מחודשת של האלבומים האלו מציבה אותם בפסגת היצירה של קייטנו, כיצירות המופת שלו. שנות השמונים היו השנים בהן קייטנו מצליח לקבל חשיפה משמעותית גם מחוץ לגבולות ברזיל ובמיוחד בארה"ב. זה קורה במיוחד לאחר שהוא מקליט לראשונה בארה"ב אלבום, ללא שם, המכוון מראש לשוק האמריקאי (האלבום יוצא ב- 1986, תחילה בארה"ב ורק לאחר כארבע שנים הוא יוצא גם בברזיל). באלבום נכללים מספר ביצועים חדשים לשירים ישנים שלו ושל מוסיקאים אחרים וכן מספר שירים חדשים. אך למרות זאת, לא ניכרת באלבום מכוונות אמריקאית מבחינה מוסיקלית.
 

גדי שבת

New member
Circulado de Fulo -המשך

החשיפה הזו מביאה לשיתופי פעולה עם מוסיקאים אמריקאים. אחד מהם היה המפיק והגיטריסט האמריקאי Arto Lindsay. Lindsay, שמאוחר יותר עבד גם אומנים ברזילאיים אחרים, מפיק לקייטנו שני אלבומים Estrangeiro (משנת 1989) ו- Circulado (משנת 1991). העבודה עם לינדסיי מחזירה את קייטנו לחדשנות מוסיקלית. שני האלבומים האלו שונים באופיים מהקודמים להם בשנות השמונים, בהיותם מורכבים יותר מבחינה מוסיקלית ועשירים יותר מבחינת העיבודים וכלי הנגינה המשתתפים באלבום. ב- Circulado, למשל, בולט צליל הצ'לו של הצ'לן שעתיד לעבוד עם קייטנו לאורך כל שנות התשעים - Jaques Morelenbaum. מאז Circulado, מורלנבאום מלווה את קייטנו כמעט בכל אלבומיו והופעותיו, כמפיק מוסיקלי ומעבד, כאשר יש לו השפעה עצומה על היצירה המוסיקלית של קייטנו בשנות התשעים. ב- Circulado חוזר קייטנו גם אל כתיבת שירים בעלי אמירה פוליטית וחברתית (ברזיל בינתיים השתחררה מהשלטון הצבאי והחלה לקיים בחירות דמוקרטיות ב-1984). עוד לפני הוצאת Circulado, ניצל קייטנו מאירוע שנראה כניסיון התנקשות בחייו. בינואר 1990 התפוצצה פצצה סמוך לביתו שבסלבדור ונורו יריות לעבר הבית. הפיגוע בוצע מספר ימים לאחר שקייטנו הטיח ביקורת קשה על ראש העיר של סלבדור. לאחר הוצאת Circulado יוצא קייטנו שוב לסיבוב הופעות גדול ומוציא בעקבותיו את אלבום ההופעה. דפוס זה - הוצאת אלבום אולפן ואחריו אלבום ההופעה - יאפיין את קייטנו לאורך שנות התשעים. ב- 1994 שוב מפתיע קייטנו, אך הפעם לכיוון שונה לגמרי – קייטנו מוציא אלבום, Fina Estampa, המכיל ביצועים בספרדית לקלאסיקות לטיניות ודרום אמריקאיות. באלבום ההופעה Fina Estampa – Ao Vivo, ממשיך קייטנו ומבצע שירים נוספים מהרפרטואר הדרום האמריקאי וביניהם את Cucurrucucu Paloma, שמאוחר יותר ביצע בסרטו של פדרו אלמודובר "דבר אליה". ב- 1998 יוצא האלבום Livro. האלבום הזה יוצא לאחר כשבע שנים בהם לא הוציא קייטנו אלבום אולפן עם חומר מקורי משלו (מאז Circulado). הציפייה לאלבום "האמיתי" הבא של קייטנו הייתה עצומה ובצידה התלווה גם חשש ותהייה לגבי יכולתו קייטנו להוציא שוב אלבום מקורי ברמה גבוהה ורלוונטי, וזאת לאור השינויים העצומים שחלו במוסיקה הברזילאית. האלבום Livro הפך להיות האלבום המצליח והנמכר ביותר של קייטנו עד היום. היה זה האלבום הראשון שלו שחצה את מכירת מיליון העותקים וזיכה את קייטנו בפרס הגראמי בקטגוריית מוסיקת העולם. קייטנו יוצא לאחר הוצאת Livro לסיבוב הופעות בינלאומי, שבמהלכו הוא מוציא, כהרגלו, את אלבום ההופעה (Prenda Minha) וגם מגיע לישראל בפעם השנייה. באוגוסט האחרון מלאו לקייטנו ולוזו 60 שנה. ב- 37 השנים מאז יצא הסינגל הראשון שלו הוא כתב עשרות שירים והוציא למעלה מ- 40 אלבומים (כולל אלבומי הופעה, לא כולל אוספים). בהשוואה לבני דורו בברזיל ובעולם, נדמה שהוא מהבודדים שעדיין מרגשים בכל פעם שהם מוציאים אלבום חדש, שהצפייה לשמוע שיר חדש שלהם גדולה. קייטנו גם היום הוא אדם מאוד פוליטי ומעורב, אינטלקטואל, דעתן שלא מהסס להטיח ביקורת קשה על תפקוד המערכות בברזיל ועל הפערים החברתיים העצומים בה. עם זאת, קייטנו נראה היום נינוח מתמיד, מיושב יותר. במקום התדמית ההיפית-זרוקה, קייטנו עולה כיום להופעה עם הרבה מאוד קלאסה - לבוש בחליפה, לעיתים עם עניבה, מתיישב על כסא, רגליו משולבות ועם אותה הכריזמה, כישרון, ייחודיות שמאפיינים אותו כבר כארבעה עשורים.
 

shellyland

New member
../images/Emo6.gif וכדאי למהר

כי בעוד 20 דקות ב-ד-י-ו-ק ייסגרו הקלפיות!
 
למעלה