הקמת גשר בשיטת הזיז המאוזן \ יציקה מאוזנת

CivilEng

New member
הקמת גשר בשיטת הזיז המאוזן \ יציקה מאוזנת

מחלף אם המושבות מהווה חלק מדרך אם המושבות ומחבר בין פתח תקווה לבני ברק. הצורך בדרך זו, נובע מהרצון להקל על גודש התנועה בציר ז`בוטינסקי, המחבר ומהווה דרך ראשית בין פתח תקווה - בני ברק - רמת גן.

שיטת הביצוע שנבחרה לפרויקט זה, הינה שיטת הזיז המאוזן - Balanced Cantilever Method. ייחודה של שיטה זו, מתבטאת באופן בו ניתן להרכיב ולבנות את הגשר מאלמנטי בטון טרומיים ובכך להימנע מעבודות טפסנות וברזלנות באתר. בנוסף, מאפשרת שיטה זו לבצע עבודות גישור מעל דרך פעילה (כביש מספר 4) וזאת מבלי לשבש את שגרת הדרך.

כניסה למאמר המלא
 

CivilEng

New member
מתוך המאמר

הרכבה וחיבור אלמנטים
בכל אלמנט נוכל להבחין בארבעה סוגים של מעברים / שקעים:
1. חורי מעבר לכבלי דריכה סופית (כחול): דריכה תחתונה לאחר שינוי סכימה מזיז לשדה. עם תום ההרכבות וסיום השענת האלמנטים עם הנציבים, יושחלו כבלי דריכה אורכיים והאלמנטים ידרכו זה לצד זה, לכל אורכו של הגשר.
2. חורי מעבר למוטות דריכה "מוטות דוודג" Dywidags Bars (אדום): מוטות הברגה, הננעלים בכח דריכה כנגד הבטון. מוטות הדוודג משמשים לחיבור האלמנטים באופן זמני, עד להשלמת כבלי הדריכה ודריכתם. עם תום דריכת הכבלים, ישוחררו מוטות הדוודג. בשעת תליית האלמנטים, הדוודגים משמשים להצמדתם הזמנית (בעיקר המוטות העליונים).
3. שקעי גזירה (לבן): "שקע תקע" בין אלמנט אחד ורעהו. השקעים מתנגדים לכוחות הגזירה המתפתחים בין הסגמנטים (האלמנטים שואפים להחליק זה על דופן זה).
4. דריכה עליונה (ירוק): דריכה עליונה להרכבה, המשמשת גם כדריכה למומנט שלילי מעל הסמך.
 
למעלה