הקמת חוג תאטרון בובות

עדידה217

New member
הקמת חוג תאטרון בובות

שלום לכולללללם!

שמי עדי קסוטו, בת 28 ואני סטודנטית לחינוך,יש לי מעט רקע בתאטרון בובות ובעיקר הרבה אהבה לתחום ולילדים!
פנו אליי מפרויקט פר"ח בבקשה שאקים חוג תאטרון בובות לילדים המתגוררים בשכונות מצוקה בתמורה למלגת לימודים.

זה אתגר ענק וחשוב בעייני..והחלטתי ללכת על זה! יחד עם עוד חברה..
אנחנו מלאות מוטיבציה והתלהבות וכרגע אנחנו בשלב החיפוש והתכנון..ויש לנו כבר כמה רעיונות וכיוון..

אני פונה אליכם בבקשה לטיפים והכוונה וייעוץ כגון:
מי מכם יוצר ומוכר בובות ואביזרים..? (ראיתי שכבר נשאלה שאלה כזו כאן ואעזר בכך..) בכל זאת אם יש עוד כיוונים נשמח!
אילו סיפורים/ נושאים רלוונטים לילדים בכיתות ג-ו לדעתכם?
מאמרים/ ספרים בנושא תאטרון בובות..
אתר אינטרנט טוב.?
דברים נוספים שכדאי שנדע?

זו התחלה של תרומה שיכולה להגיע מאוד רחוק עבור הילדים האלו..לכן נשמח לכל סיוע מכם...


תודה רבה מכל הלב..!!
עדידה.
 
אהלן עדידה וברוכה הבאה


נעים מאוד להכיר

מבטיח לענות בערנות ובהרחבה במהלך השבת על השאלות ששאלת.
עד אז מבקש לברך אותה ב

שמחים שאת כאן
 
ברוכה הבאה, חלק מהשאלות את יכולה להפנות אל

הילדים.
כמובן לעשות איזשהו מבוא או פתיח אבל להביא המון חומרי יצירה או ממוחזרים (קופסאות קרטון, שאריות בד וצמר, פלסטיקים, פקקים וכו) ולחשוב יחד איתם איך אפשר ליצור מכל אלה בובות.
אח"כ אפשר לעבוד איתם על פיתוח סיפורים אהובים או מקוריים לכדי הצגת בובות.

רעיונות לבובות אפשר למצוא בגוגל תמונות ולהביא קצת השראה כדי לתת לילדים כיוון.
 

פ י ו ל ה

New member
את יכולה לעשות מערכים לפי סוגי בובות

בובות פה, צלליות, מריונטות, בובות ממוחזרות וכו' וכל פעם להעלות תערוכה או הצגה.
את צריכה לחשוב אם את רוצה לבנות איתם את הבובה כך שלכל אחד יש דמות שהוא מייצר לעצמו ומשם לזרום עם הצגה או להביא בובות קיימות.
(אפשר גם פעם ככה ופעם ככה).

מה שכן, טיפ שלי מעבודה עם ילדים זה שמאוד נחמד לכוון אותם לאפיין לעצמם את הבובה, זה מחבר אותם ומוריד את רמת האנטי, במידה ויש למקום ה"ילדותי". זה הופך את הבובה ל"שלהם".
אם זה בובה קיימת אז לספר מי זו לדעתו, מה הסיפור שלה, שם וכדומה ובובה שהם בונים בכלל על אחת כמה וכמה הם יכולים לספר עליה.

עוד דבר נחמד זה ללמד אותם קצת על עולם התיאטרון, שחקן-קהל-במה ולארגן מקום מוכרז שיהיה "הבמה" כך שיוכלו לקבל את המקום שלהם להתבטא. אם יש לך אפשרות למקום מוגבה, זה אפילו יותר טוב כי זה מפתה לעלות לשם.

אם וכאשר תצטרכי עזרה בלבנות תאטרון צלליות או בובות רגיל, תחזרי אלינו. אני בעד להתחיל רגיל, להסביר להם שצריך לייצר בסיס לבובה ושניחו או על היד השניה בניצב או על שולחן ובהמשך להתקדם ל"תיאטרון" של ממש. זה מייצר תהליך וגם משהו לצפות לו. אפשר לשתף רת הילדים בתהליך הזה ובבניה שלו, לשבת ביחד איתם ולכתוב את התוכנית בקוים כלליים של מה שיהיה. זה ייתן לך מסגרת לעבודה בתוכה שהיא מראש מוסכמת על ידי הילדים ויש להם מוכנות ורצון, הם יחכו לזה ואת תהיי יותר מסודרת ורגועה.

בהצלחה! אם את צריכה טיפים יותר ספציפיים, תשמיעי קול :)
 
אני רואה שכבר קיבלת עצות נפלאות מחברותינו

חגית ופיולה (חמוטל) ותודה לכן על כך

שתיהן, בניגוד אלי שיותר שחקן - יוצר ובובנאי מפעיל, עובדות עם ילדים (מעבר להיותן בובנאיות)
חגית בתיאטרון בתנועה וחמוטל משתמשת בבובות ככלי טיפולי (כפי שתוכלי לקרוא מתחת להודעה נעוצה שלי: נושא שיקר לי במיוחד, שרשור שיכול לעניין אותך ולתת לך גם כיוונים בעבודה עם ילדים שבאים מרקע קשה ואחר)
ואולי בהמשך עוד תקבלי תגובות מחברי פורום נוספים.
כולנו נשמח לעזור בהמשך הדרך ונשמח גם שתשתפי אותנו מדי פעם בתהליך!
שיהיה בהצלחה

והכי הכי חשוב שתביאו אושר ושמחה לילדים שחייהם לא קלים.
 
למעלה