הקמת תחנת הרכבת בבית שאן

הקמת תחנת הרכבת בבית שאן

טוב, אחרי שאדון נתניהו בא להניח אבן פינה לתחנה החדשה,כדי להופיע כמה שניות בטלוויזיה (הרי אסורה תעמולת בחירות..),התחילו גם לבנות ממש את התחנה.כנראה שהקבלן שזכה במכרז ממהר מאוד,לפני שגזרות התקציב החדש-יסגרו לו את הברזים.
שוב ושוב מצליחה מדינת ישראל להוכיח את חוסר ההבנה שלה לגבי השקעות נכונות בתשתיות.לרכבת שלא תגיע גם עוד 4 שנים במקרה הטוב,שופכים בלי סוף כספים על הקמת התוואי,למרות שברור לכולם שזו החלטה פוליטית ולא כלכלית.
מצד שני,מונעים בצורה עקבית את התקציב הנדרש לדברים החיוניים באמת,כלומר הרחבת הכבישים הראשיים בין בית שאן לחיפה.כך מתעכבים התקציבים שנועדו להרחבת כביש 71 בית שאן-עפולה ,כביש 66 ממגידו ליוקנעם,והחיבור מצומת נהלל לצומת עדשים.הכבישים האלה חשובים וחיוניים פי מאה מרכבת העמק,שאין לה שום הצדקה כלכלית,וגם לא תחבורתית,כל עוד הירדנים ימשיכו לא להתלהב משימוש במסילה כזאת (ויעשו זאת רק אחרי שישראל תגיע להסדר אמיתי עם הרשות הפלסטינית).
אבל שיא האבסורד,בגלל שאין תקציב חדש,אסור לטפל ב:"כבישים אדומים" ,למרות שברור מה צריך לעשות באופן מיידי למניעת אסונות.
דוגמה אבסורדית :עשרות שנים לא היו בכביש 71 שלטי אזהרה או תמרורים במסעף של הדרך למחצבת הבזלת של בית אלפא,ממערב לישוב שדה נחום.לפתע פתאום,אחרי התאונה הנוראה שהייתה בצומת הזאת-סידרו שם שישה תמרורי-כיוון!! האמת שככה זה בכל הארץ-רק אחרי מסה רצינית של הרוגים ופצועים,מתחילים לטפל במפגעים קריטיים.
 
אם הרכבת תהיה טובה והכביש לא

סוף סוף בעלי הרכב יעברו לרכבות, מצוין!
 

ש מים

New member


 

ש מים

New member
ניצן, זו הדרך...


אם אין לך טיעון טוב, אז ציניות היא המפלט.
 

amit1270

New member
הזנחה איננה מדיניות רצויה

רוצה לעודד אנשים להשתמש ברכבת? תן להם רכבת טובה. אל תזניח את הכבישים ואל תשאיר קטעים מסוכנים ללא טיפול.
 
אתה מערבב דברים

דבר ראשון, רכבת עדיפה על כבישים כמעט בכל אספקט. גם כלכלית, גם תחבורתית, גם סביבתית והאמת שגם פוליטית.
חשוב להשקיע הרבה יותר במסילות ולא כבישים. זו לא דעה שלי, זו עובדה שהתחילו להבין אותה במדינה שלנו מעט מאוחר מדי (בסביבות שנת 2000). וכך קורה כמעט בכל מדינות העולם כבר כמה עשרות שנים.

דבר שני, המסילה לבית שאן חשובה יותר מכל מסילה לכל עיר אחרת בפריפריה. אם לא תהייה מהפכה איסלאמית קיצונית בירדן אין סיבה לפסול שימוש של ירדן במסילה הזו... כסף חזק מאידיאולוגיה ואם סוחר ירדני יראה שיהיה לו זול יותר לשלוח מטענים לחיפה מאשר דרך תעלת סואץ, הוא יעשה זאת.

שלישית, האבסורד על השילוט ידוע. כך בכל הארץ... לומדים לאחר מעשה. אבל... כיצד היו יכולים לדעת על הסכנה לפני כן? אתה, התרעת על כך? קל להפנות אצבע מאשימה, אבל לכולנו יש חלק בדבר מפגע תחבורתי שאנו לא מדווחים עליו.
 
טעות בהבנה ותפיסת הניקרא

אף אחד (כמעט) לא אומר שרכבות זה דבר רע.להפך,זה מצויין והלוואי שהייתה כבר רכבת מקריית שמונה ועד אילת.בכלל חבל שהבריטים עזבו לפני שגמרו לרשת את הארץ במסילות.הבעייה היא שונה לחלוטין-כלומר חלוקת המשאבים המעטים של המדינה שמוקצבים לתשתיות בסיסיות.
תמיד יהיה חסר,וצריך לבחון היטב מה יותר חשוב היום-ולא בעוד שנים רבות.
במקרה של כביש 71 מבית שאן לעפולה,שום רכבת לא תעזור.התנועה הכבדה בכביש הזה היא של 3 מחצבות גדולות ופעילות,רכב חקלאי איטי בכל השנה,ספקי מזון וסחורות לישובים השונים והובלה כללית אל הישובים או מהמפעלים שלהם.וזה בנוסף לעומס בלתי נסבל בחגים,בגלל ביקורים המוניים באתרי הטבע באזור.לכל אלה הרכבת לא תעזור כלל!.גם הנוסעים ברכב פרטי לכיוון מרכז הארץ,ימשיכו במקרה הטוב להגיע לבינימינה ושם לעלות לרכבת,ולא לעשות את הסיבוב הארוך דרך מפרץ חיפה.
גם תנועה רבה של משאיות ממעבר הגבול לחיפה-אפשר לתזמן לשעות הערב או הלילה,ולא ביום.גם לגבי כביש 66 ממגידו לחיפה הבעייה דומה.גם כאן הרכבת לא תוריד עומס גדול מהכביש המסוכן ביותר הזה .לשני הכבישים האלה יש כבר תיכנון מפורט להרחבתם לדו מסלולי,וכמו תמיד,האוצר מעכב את ביצועם,ומצד שני שופך מיליארדים-אם כי בחירוק שיניים-על מסילת העמק.מעבר לכל הסיסמאות הנדושות על חשיבות רכבות,ברור שהיום הרבה יותר דחוף להשקיע בכבישים.
מצד שני,מסילה חשובה,שיכולה להוריד את העומס הגדול של משאיות בכביש החוף (כביש 2) ובכביש השרון (כביש 4)-אפילו לא נמצאת בתחזית הקרובה של רכבת ישראל,אלא רק לטווח רחוק.דווקא כאן יש חשיבות לסלילת רכבת למשא,למרות שהתוואי המנדטורי היה רק של מסילה אחת,וכדי לסלול שתי מסילות במקביל-יהיה צורך להפקיע אלפי דונמים לאורכה.
גם התכנון לעתיד הרחוק של הקמת מסילה לאורך ואדי ערה הוא כבר לא בר ביצוע,אלא אם יחליטו על חפירת מנהרה לכל אורכו.
 
עכשיו באמת לא הבנתי...

אתה אומר שלא הבנתי את מה שכתבת אבל מודה ש"כמעט" אמרת שרכבות זה דבר רע. אח"כ אתה מוסיף שהיום הרבה יותר דחוף להשקיע בכבישים ולא במסילות... אז הבנתי אותך בסוף או לא? אני מבולבל.

המשפט הראשון שיגיד לך כל מהנדס תחבורה בעולם: "בניית כבישים והרחבת כבישים לא פותרים את הבעיה. הם רק דוחים אותה".
חלוקת תקציב משרד התחבורה כיום מתחלק לכ-85% לכבישים ורק 15% לתחבורה מסילתית (ואולי אפילו פחות... לא זכור לי כרגע התקציב במדוייק, ואני לא מוצא את המסמך עם הנתונים). עד שנת 2000 מתחת ל-5% הוקצבו למסילות ואנחנו אוכלים את ה"פירות" הללו עכשיו. במדינות אירופה, ביפן, ד.קוריאה, בקנדה ובאוסטרליה היחס בתקציב כמעט שוויוני וגם ניתן לראות את התוצאות בשטח. ישראל צריכה לשאוף ליחס הזה, והאמת שהיא בכיוון לשם. לאט, אבל בכיוון.

אני מניח שאמרת "סתם" שאתה מחכה ליום שתהייה רכבת מקריית שמונה לאילת, משום שזה רעיון גרוע... אין שום סיבה כלכלית לחבר בין שתי הערים הללו. המטרה של מסילות הרכבת היא לא לתת מענה לכל תושב ותושב אלא לחבר את הפריפרייה למרכזי הערים הגדולות (לא המטרה הבלעדית, אבל המטרה הרלוונטית לדיון הזה).

בוודאי שהרכבת תעזור בכביש 71 וגם ב-66. אנשים יוותרו על רכבם הפרטי כדי להגיע למקום עבודתם מהר יותר וזול יותר והעומס מהכביש יירד.

אי אפשר להגביל תנועת משאיות לשעות הערב. זה פוגע במשק, זה מגדיל את הסיכון לתאונות דרכים וזה לא ממש ריאלי...

אמרת גם שצריך לבחון מה חשוב היום ולא מה יהיה חשוב בעתיד. זו טעות ענקית. זה מה שאמרו כל שרי התחבורה עד היום, ובגלל זה התחבורה הציבורית בישראל היא הנוראית ביותר בעולם המערבי.

לרכבת מבין שאן לחיפה עשוייה להיות נסיעה של שעה אחת בלבד. ומשם לת"א בכ-50 דקות (או פחות כשיהיה החישמול). סך הכל כשעתיים. כמה זמן ייקח לנהג רכב פרטי להגיע לבנימינה ומשם לקחת רכבת? אתה גם לא מחשיב את הזמן שבו אדם יכול לעבוד מהרכבת/ לישון/ לאכול/ לקרוא ספר/ לראות סרט.... בזמן שברכבו הפרטי הוא לא. (והוא עוד יחסוך כסף!)

בנוגע לתקציבים ומשרד האוצר כבר ענו לך, אז אני לא רואה כל צורך לעשות זאת שוב.

ומה ואדי ערה קשור לכל הדיון הזה?
 

amit1270

New member
אתה בוכה על חלב שנשפך

(אם אפשר להשתמש בדימוי הזה דווקא כאן). פרויקט הרכבת לבית שאן לא אמור לעכב או לבוא במקום שיפור הבטיחות בכבישים הקיימים.

מסילת הרכבת לבית שאן היא אכן פרויקט שחשיבותו לא גדולה כרכבת נוסעים אבל אין סיבה להתנצל על קיומו, וטוב לשמור גם על האופציה של רכבות משא מירדן, מה גם שיש כאן פוטנציאל לא רע לקדם את העיר (גם תודעתית) שלא היה מושג רק ע"י הרחבת הכביש.
 

darkshadow1

New member
כמה דברים לא קשורים באשכול אחד...

כמה דברים:
1. אי אפשר "לסגור את הברזים" לקבלן שכבר זכה במכרז. מי שמיהר הוא משרד התחבורה שפירסם כמות גדולה של מכרזים וסגר אותם במהירות, כדי למנוע מהאוצר לעכב אותם. אחרי שהמכרזים נסגרו אין לאוצר מה לעשות חוץ מלתקצב את הפרוייקטים.
2. מה גרם לך להחליט שהשקעה בכבישים יותר כלכלית מהשקעה ברכבות? כמה שעות אדם בוזבזו בכבישי הארץ כי במשך עשורים קברניטי המדינה החליטו שאין צורך להשקיע ברכבות? כמה אנשים נדחקו באוטובוסים צפופים ואיטיים כי אף אחד לא טרח להציע להם אלטרנטיבה? למה סוף סוף כשממשלה מראה רצון אמיתי לתקן את המעוות מנסים לטרפד כל מהלך שלה?
3. כן, אפשר להשקיע מיליארדים ולהרחיב את כל הכבישים בצפון הארץ. מה בדיוק נרוויח מכל העניין? הם יתמלאו ביותר ויותר רכבים, שיתנקזו אל אותם צווארי בקבוק ידועים שאי אפשר להרחיב אותם בעלות שפויה. על כל דקה שאדם שנוסע מבית שאן לחיפה יחסוך בעזרת הכבישים החדשים, הוא יבזבז דקה באותם צמתים פקוקים בכניסה לחיפה. ואם ירחיבו את הצמתים האלה, הפקקים יעברו למקום אחר. צריך להשקיע בכבישים, אבל מצב שבו יש כבישים מהירים מפוארים במיליארדים בלי שום תחבורה ציבורית אלטרנטיבית הוא הרסני.
4. מה הקשר בין רכבת ישראל לבין טיפול בכבישים אדומים? יש השקעות עתק בכבישים חדשים במדינה ובהרחבה של כבישים קיימים- את התקציב שחסר לשיפור המצב ב"כבישים אדומים" אפשר למצוא שם.
5. כן, כי בלי ספק המחסור בתמרורים בכביש 71 ליד צומת אלפא במשך עשורים נגרם בגלל זה ש"אין תקציב חדש". אתה בכלל שם לב מה אתה כותב?
 

offirla

New member
בפרט ובאופן כללי

כביש 71 ישודרג כמעט כולו במסגרת פרויקט קו הרכבת שנבנה בימים אלה.
בנוסף, משה, תרשום לעצמך את מספר הטלפון הבא: 2120*
זהו מוקד הפעיל 24 שעות ביממה, כולל שבתות וחגים, לקבלת דיווח על מפגע בכביש, ברשת הכבישים הבין עירונית.
מוקד זה מופעל על ידי חברת נתיבי ישראל.
במידה והדיווח שתמסור אינו בתחום אחריותה של נתיבי ישראל (מעצ ו- החברה הלאומית לדרכים, עד לפני תקופה כלשהי) תופנה לרוב לרשות המתאימה.

אם לדעתך או לדעתכם, באזור המחצבה, איפה שהיתה התאונה הקטלנית או בכל מקום אחר, היה ניתן למנוע ולשפר על ידי הצבת שילוט או משהו דומה - תתריעו על כך. ואין לי ספק שהם היו מותקנים מראש...

תנסו ותבדקו ותראו שזה עובד...
 

luckydude

Active member
למיטב ידיעתי אין שום קשר בין הרכבת ושדרוג

כביש 71. שניהם פרוייקטים חשובים אך נפרדים אחד מהשני.
 
למעלה