היי
אני לא ממש יודעת אם לקרוא לזה אסטרטגיה, אבל אני יודעת שזה עובד עם הרבה ילדים, לאו דווקא מאובחנים כ- ADHD, גם עם ילדים אימפולסיביים או ילדים שמטבעם ממהרים. אם יש לזה שם,מושג, ביטוי- אנא יידעו אותי (אולי משהו פויירשטייני?)..: כשאני מציגה דף עבודה או משחק, אנחנו קודם כל בודקים בצורה הכי פשוטה מה יש שם. אם זה דף- מנתחים מה רואים (עיגול, ריבוע, צורות, ילדים, תפוחים...), ואח"כ מנסים לנחש מה צריך לעשות. לפעמים זה עובד בשניות, כי זה מארגן את הבלאגן מול העיניים (תחשבי למשל על מטלת סריקה) ולפעמים דרושה עוד דחיפונת ממני. במשחק זה גם עובד נהדר- אנחנו מסתכלים ביחד מה יש בקופסא (חיילים, לוחות, כרטיסיות..) ומנסים להעלות רעיונות,ע"ס ידע קודם וע"ס ניחוש מה צריך לעשות. אני משיגה שתי מטרות- א. מיתון האימפולסיביות והרצון להתחיל מהר מבלי לדעת בעצם מה לעשות (ואז לבזבז זמן על מחיקות, הסברים חוזרים וכו'). ב. אם יש "בינגו"- כלומר הילד הבין לבד מה לעשות,הוא מקבל חיזוקים על כך, ועצם זה מאפשר לו לגשת למטלה עם יותר ביטחון ואקטיביות. לגבי מה שיעל רשמה- צודקת, אם לא מבינים למה עושים משהו, אין טעם. אבל לפעמים יש ילדים שלא יודעים מה זאת אסטרטגיה, אבל הם מודעים לכך שחבר שלהם מצליח לגזור, להדביק או לכתוב הרבה יותר יעיל מהם (יותר מהר, יותר מדוייק). ואז לא נקרא לזה אסטרטגיה אלא משהו אחר, ואפשר למדוד בזמן, למה הדרך שלך פחות טובה, ושלי תעזור לך יותר, כי שלי מאורגנת יותר ואז מספיקים יותר.