הקניית הכפל לילד בכיתה ב'
איך אפשר ללמד ילדה בכיתה ב' את לוח הכפל? הילדה מבינה את המהות של הכפל אך הרבה פעמים בתרגילים מחברת במקום לכפול. ואתן דוגמא כאשר נשאלת השאלה מה המשמעות של חמש כפול שלוש הילדה אומרת כי ישנם חמש קבוצות בכל קבוצה ישנם שלוש פריטים היא מחברת בדרך כלל בראש חמש פעמים שלוש ואז יוצא לה הפתרון ואז אני אומר לה טוב עכשיו במקום לחבר בואי נכפול ואז היא מתחילה להתבלבל ומה שקורה ברוב המקרים היא תחבר בין החמש והשלוש שיתן לה תשובה שגוייה כמובן הרי חמש כפול שלוש שונה מחמש ועוד שלוש. מה עושים? אחרי חנוכה מתחילים ללמוד בכיתה את החילוק והיא עדיין לא שולטת בכפל. (אומנם הילדה שוגה רבות בכפל אך המורה מרוצה כי היא טוענת שהבסיס-ההבנה של הילדה את הכפל הוא נכון ולכן יש לתת לה זמן להסתגל ללמוד עובדות הכפל).
איך אפשר ללמד ילדה בכיתה ב' את לוח הכפל? הילדה מבינה את המהות של הכפל אך הרבה פעמים בתרגילים מחברת במקום לכפול. ואתן דוגמא כאשר נשאלת השאלה מה המשמעות של חמש כפול שלוש הילדה אומרת כי ישנם חמש קבוצות בכל קבוצה ישנם שלוש פריטים היא מחברת בדרך כלל בראש חמש פעמים שלוש ואז יוצא לה הפתרון ואז אני אומר לה טוב עכשיו במקום לחבר בואי נכפול ואז היא מתחילה להתבלבל ומה שקורה ברוב המקרים היא תחבר בין החמש והשלוש שיתן לה תשובה שגוייה כמובן הרי חמש כפול שלוש שונה מחמש ועוד שלוש. מה עושים? אחרי חנוכה מתחילים ללמוד בכיתה את החילוק והיא עדיין לא שולטת בכפל. (אומנם הילדה שוגה רבות בכפל אך המורה מרוצה כי היא טוענת שהבסיס-ההבנה של הילדה את הכפל הוא נכון ולכן יש לתת לה זמן להסתגל ללמוד עובדות הכפל).