הקפצה

בא לי גם להגיב....

רכיבה על סוסים זה ספורט יקר ובתכלס כן ספורט לאלו שיש להם כסף... לא הרבה אנשים מגיעים לרמה הגבוהה ברכיבה בלי אמצעים של כסף.... אלה שהגיעו לרמה הגבוהה ששמעו עליהם ולא היה להם כסף.. היה להם כשרון ממש נדיר שלא לכל אחד יש... למשל נלסון פסואה ממה ששמעתי התחיל מכלום והוא בכוחות עצמו ובגלל הכשרון שהיה לו הוא פיתח לעצמו כזה שם והפך להיות מה שהוא... בארץ האנשים שקונים סוסים מחו"ל זה לא אומר שהם מליונרים נכון שלא חסר ובתכלס כמעט כל אחד יכול להביא סוס מחו"ל זה עניין של סדר עדיפויות... אני מדברת על אנשיפ\ם שלא חסר להם ושוברים תראש על סוסים אחרים.. בלי הסוסים המיובאים בארץ הספורט הזה בכלל היה תקוע ולא היה מתקדם לשום מקום... גם עכשיו יש יותר מדי אנשים ודברים שמונעים ממנו בכלל להתקדם והוא תקוע וכפי שזה נראה ישאר ברמה הזאתי עוד הרבה זמן בארץ... בחו"ל לפי מה שאני ראיתי עד עכשיו והוא כמעט מפה שראו יכולים להגיד שבשביל להגיע לרכב על הסוסים הכי טובים ולהתקדם כמה שיותר ולרכב אצל האנשים הכי טובים ולהתחרות צריך הרבה מאוד כסף... כמה מליונים... ובארץ שאנשים אומרים שמקצה עולה 100 שקל וזה הרבה.. בחו"ל משלמים רק בתחרויות האזוריות כזה סכום.. בתחרויות שמתחילות להיות בינלאומיות גם ההשתתפות מתחילה לפעמים רק ב-100 יורו... או אם תרצה להתחרות בתחרות גדולה יותר גם תצטרך לשלם אולי 500 יורו ובין היתר גם יש פרסים כספיים.. בקטע של התחרויות והמחירים אני פחות יודעת אבל הנה יש פה את דין שלקח בזה חלק ויכול להגיד לכם שלהשתתף בתחרויות כאלו הולכים עם סוסים טובים ויקרים... חוץ מזה כל העניין של סוס "אוטומט" רוכב מתחיל צריך להיות עם סוס שהוא כמה שיותר קל ויודע את העבודה.. מה יעזור לרוכב לשבור את הראש ולהיות מתוסכל כל הזמן זה רק יגרום לו לאבד את החשק לרכב ויש כאלו שיפסיקו מהר מאוד לרכב בכזה מצב... אני גם הייתי מאלו שאמרו לפני כמה שנים שסוס "אוטומט" זה לא טוב וצריך ללמוד לרכב על סוס קשה ואני בתכלס מודה שזה היה רק מקנאה שלאחרים היו סוסים כאלו ולי לא היה.. והייתי מתוסכלת מאוד מהמצב שהייתי בזמנו של ליפול בתחרויות ולא להצליח לעשות דברים... אני חושבת שזאת הייתה טעות גדולה של המאמן שלי אז לקנות לי סוס שלא יודע את העבודה כמו שצריך במיוחד שאני לא ידעתי כלום ברכיבה ואני הייתי זו שהייתה צריכה ללמד תסוס שלא היו לי תאמצעים ותכלים ברכיבה לעשות את זה... לכל שלב ברכיבה של רוכב צריך להיות סוס שמתאים לזה... בתחלה צריך להיות סוס כמה שיותר קל שיקח את הרוכב למכשולים ושהרוכב ילמד איך לרכב מסלולים, להרגיש את הסוס, קצב, לראות מרחק ובכלל ללמוד כמה שיותר... לדחוף לו סוס צעיר או סוס "נבלה" לא יתרום שום דבר ולהפך רק יהרוס את הבטחון ויכול לגרום לרוכב גם להפסיק לרכב.. ברגע שמתקדמים ועולים ברמה ומרגישים שניצלת את הפוטנציאל של הסוס אפשר לעבור הלאה ולקנות סוס שמתאים לרמה הבאה.. מה שהרבה פעמים קורה בארץ זה שאנשים שלא מבינים תמיד קונים לתלמידים שלהם ואם זה להביא מחו"ל סוסים שהתחרו 1.50 או שיש להם פוטנציאל לקפוץ כזה גובה בחו"ל ומביאים אותם לארץ כי הם קופצים גבוה מעל המכשול ופתאום כולם בארץ מתלהבים מזה שסוס קופץ חצי מטר מעל המכשול והרוכב שעליו עף לכל כיוון אבל כולם מתלהבים מזה שהסוס קפץ גבוה.. צריך סוס שיתאים לרוכב ושתהייה בין הרוכב לסוס כימיה וסוס שיקח למכשול ולא להפך שהרוכב צריך לגרום לסוס לקפוץ... מהנסיון שלי יש סוסים שאפשר לקרוא להם אוטומטיים אבל גם אותם צריך לדעת לרכב ולא להפריע להם לעשות את העבודה.. והרבה מהסוסים בארץ הם סוסים בכלל לא קלים.. זה שהם לוקחים ראשון במסלול ופעם הרוכב זרק את הסוס והסוס יצא מהמצב הזה או הלך לפני הסוס והוא קפץ זה צריך להיות.. נכון שלא תגידו שזה המסלול הכי יפה שראיתם ושלא הגיע לו לרכב אלא לאחר ששבר את הראש עם הסוס אבל זה מה שצריך להיות שהסוס יצא מהמצבים האלו ויעזור לרוכב רק ככה אפשר ללמוד ולא לקנות סוס לילד והסוס יפחד לגעת בקורות מרוב שהוא זהיר ואחרי פעם-פעמיים שהילד יזרוק את הסוס והסוס יפיל או יקרה משהו הסוס יפסיק לקפוץ.. בקיצור צריך הרבה ידע ונסיון כדיי להתאים לכל רוכב סוס ולדעת לבחור את הסוס המתאים.. וממש לא כל הסוסים שבאים לארץ מיובאים לפעמים לא מעריכים את הרוכב מספיק כי זה נראה קל מדי ושהסוס עושה את רוב העבודה.. וצריך לרכב על כמה שיותר סוסים כמו שדין אמר כי רק ככה מקבלים נסיון ומקבלים את הרגש המתאים שצריך ומלרכב רק על סוסים שהם נבלות ועושים דווקא לא יוצא מזה כלום חוץ ממלחמות וסוסים כאלו יכולים רק להרוס את הישיבה של הרוכב ולהוריד לו תבטחון.. להתעסק עם סוסים כאלו זה רק אחרי שהרוכב בנה לעצמו בטחון והוא יודע מה צריך לעשות אז סוסים כאלו עוזרים לו להתמודד עם מצבים אחרים אחרי זה.. אני ממש חפרתי אבל העדפתי לכתוב את הכל במרוכז מאשר להגיב לכל הודעה שלא נראתה לי פה..
בכל מקרה ח"ח למי שקרא את כל זה..
 
למעלה