הקרב על הנוסעים לאילת: מחלקה ראשונה באוטובוס מול ארקיע וישראייר

arseny92

Well-known member
מנהל
הקרב על הנוסעים לאילת: מחלקה ראשונה באוטובוס מול ארקיע וישראייר

חברת אגד הזמינה 20 אוטובוסי מרצדס עם 43 מושבים בלבד, מרווח רגליים משופר ומצב "שינה" לטובת הקו לאילת. המטרה: תחרות ישירה עם ארקיע וישראייר על הנוסעים לאילת על רקע הסרבול בעקבות סגירת שדה דב והמעבר לשדה רמון המרוחק מעיר הנופש. וכמה צפויה לעלות הנסיעה?

 

GoldenEyes

Well-known member
הקרב על הנוסעים לאילת: מחלקה ראשונה באוטובוס מול ארקיע וישראייר

חברת אגד הזמינה 20 אוטובוסי מרצדס עם 43 מושבים בלבד, מרווח רגליים משופר ומצב "שינה" לטובת הקו לאילת. המטרה: תחרות ישירה עם ארקיע וישראייר על הנוסעים לאילת על רקע הסרבול בעקבות סגירת שדה דב והמעבר לשדה רמון המרוחק מעיר הנופש. וכמה צפויה לעלות הנסיעה?

ברור מאד שהקו הזה יסב הפסדים לאגד
במקום 60 כרטיסים יימכרו רק 43
מאידך , היא מקבלת מהמדינה ע"פ הקילומטראז של הקןו
נחכה ונראה כמה זמן ייקח לישראלים המשחיתים להרוס את האוטובוס הזה
 
הקרב על הנוסעים לאילת: מחלקה ראשונה באוטובוס מול ארקיע וישראייר

חברת אגד הזמינה 20 אוטובוסי מרצדס עם 43 מושבים בלבד, מרווח רגליים משופר ומצב "שינה" לטובת הקו לאילת. המטרה: תחרות ישירה עם ארקיע וישראייר על הנוסעים לאילת על רקע הסרבול בעקבות סגירת שדה דב והמעבר לשדה רמון המרוחק מעיר הנופש. וכמה צפויה לעלות הנסיעה?

ירכשו גם 4 אוטובוסים דן-קומותיים לשירות פרברי
 

Ccyclist

Well-known member
הקרב על הנוסעים לאילת: מחלקה ראשונה באוטובוס מול ארקיע וישראייר

חברת אגד הזמינה 20 אוטובוסי מרצדס עם 43 מושבים בלבד, מרווח רגליים משופר ומצב "שינה" לטובת הקו לאילת. המטרה: תחרות ישירה עם ארקיע וישראייר על הנוסעים לאילת על רקע הסרבול בעקבות סגירת שדה דב והמעבר לשדה רמון המרוחק מעיר הנופש. וכמה צפויה לעלות הנסיעה?


מנקודת מבט ירושלמית קו מחלקה ראשונה מירושלים נבון / התחנה המרכזית למלונות ים המלח ואילת יכול להיות קו תיירות מוצלח.

מנקודת מבט של גוש דן אני חושב שעדיפה רכבת לבאר שבע והחלפה שם, מהסיבה שנסיעה ברכבת נוחה יותר מנסיעת אוטובוס אפילו אם מנסים לכלול באוטובוס תא שירותים ושירות קפה - חטיפים. אם מתישהו יקבלו שכל ויעתיקו את תחנת דימונה למסילה שבכניסה לעיר (בין שדרות הרצל לשדרות הנשיא, ליד הקניון) ויעבירו לשם שירות רכבתי סדיר ממרכז הארץ אז בכלל זו תהיה נקודת החלפה טובה לאוטובוסים לאילת ולים המלח, בייחוד אם יעבירו את הרכבות לשם דרך המסילה שמחברת את נתב"ג ללוד.

השיקול צריך להיות כמה שיותר רכבת וכמה שפחות אוטובוס. עיצוב הקרונות צריך לעבור התאמה לשירות ארצי ארוך: מדפי מזוודות, קומת מזנון באחד הקרונות, מושבים מרווחים יותר ואולי אפילו מושבים שמשנים כיוון כמו ברכבות מהירות כדי שיהיה אפשר לשבת לבד או בזוג בכיוון הנכון במקום לשבת ברביעיות עם זרים במשך שעות ארוכות.
 
נערך לאחרונה ב:

yair480

Active member
מ קודת מבט ירושלמית קו מחלקה ראשונה מירושלים נבון / התחנה המרכזית למלונות ים המלח ואילת יכול להיות קו תיירות מוצלח.

מנקודת מבט של גוש דן אני חושב שעדיפה רכבת לבאר שבע והחלפה שם, מהסיבה שנסיעה ברכבת נוחה יותר מנסיעת אוטובוס אפילו אם מנסים לכלול באוטובוס תא שירותים ושירות קפה - חטיפים. אם מתישהו יקבלו שכל ויעתיקו את תחנת דימונה למסילה שבכניסה לעיר (בין שדרות הרצל לשדרות הנשיא, ליד הקניון) ויעבירו לשם שירות רכבתי סדיר ממרכז הארץ אז בכלל זו תהיה נקודת החלפה טובה לאוטובוסים לאילת ולים המלח, בייחוד אם יעבירו את הרכבות לשם דרך המסילה שמחברת את נתב"ג ללוד.

השיקול צריך להיות כמה שיותר רכבת וכמה שפחות אוטובוס. עיצוב הקרונות צריך לעבור התאמה לשירות ארצי ארוך: מדפי מזוודות, קומת מזנון באחד הקרונות, מושבים מרווחים יותר ואולי אפילו מושבים שמשנים כיוון כמו ברכבות מהירות כדי שיהיה אפשר לשבת לבד או בזוג בכיוון הנכון במקום לשבת ברביעיות עם זרים במשך שעות ארוכות.
לדעתי צריך לעבות את שירות האוטובוסים מאילת לירושלים ולקצר את רוב הקווים שיעדם תל אביב לבאר שבע.

אסביר את כוונתי. נסעתי מספר פעמים בקווי אילת ואני יכול לציין שהשירות ל/מירושלים עדיף בעיניי.
האוטובוס מירושלים עוצר רק פעם אחת להתרעננות ובכך שומר על זמן נסיעה סביר.
ואילו הנסיעות מתל אביב סובלות מ2 עצירות התרעננות.
עצירת התרעננות אמורה לקחת רבע שעה אך כולנו יודעים שלרוב זה לוקח יותר (וככל שיש יותר אוטובוסים שנוסעים יחד העצירה אפילו מתארכת יותר)
וזכור לי עצירות שנמשכו קרוב לחצי שעה בלילה בקווים מתל אביב.

כנוסע מהמרכז בהחלט עדיף לקחת רכבת לירושלים/באר שבע ורק משם לעלות על אוטובוס לאילת ואכן ניתן לראות שהאוטובוס לתל אביב מתרוקן בבאר שבע בגלל שהמקטע מבאר שבע וצפונה הופך ללא אטרקטיבי לאור העובדה שיש עצירה במקטע בין באר שבע לתל אביב.
כיום הנסיעות המוצדקות היחידות בקווי אילת- תל אביב אלו הנסיעות לילה +סופ"ש (הזמנים שבהם אין שירות משלים ברכבת).
כמו כן צריך להוסיף נסיעה ב23 לקו 444 שיאפשר חיבור נוסף מירושלים לאילת .
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי צריך לעבות את שירות האוטובוסים מאילת לירושלים ולקצר את רוב הקווים שיעדם תל אביב לבאר שבע.

אסביר את כוונתי. נסעתי מספר פעמים בקווי אילת ואני יכול לציין שהשירות ל/מירושלים עדיף בעיניי.
האוטובוס מירושלים עוצר רק פעם אחת להתרעננות ובכך שומר על זמן נסיעה סביר.
ואילו הנסיעות מתל אביב סובלות מ2 עצירות התרעננות.
עצירת התרעננות אמורה לקחת רבע שעה אך כולנו יודעים שלרוב זה לוקח יותר (וככל שיש יותר אוטובוסים שנוסעים יחד העצירה אפילו מתארכת יותר)
וזכור לי עצירות שנמשכו קרוב לחצי שעה בלילה בקווים מתל אביב.

כנוסע מהמרכז בהחלט עדיף לקחת רכבת לירושלים/באר שבע ורק משם לעלות על אוטובוס לאילת ואכן ניתן לראות שהאוטובוס לתל אביב מתרוקן בבאר שבע בגלל שהמקטע מבאר שבע וצפונה הופך ללא אטרקטיבי לאור העובדה שיש עצירה במקטע בין באר שבע לתל אביב.
כיום הנסיעות המוצדקות היחידות בקווי אילת- תל אביב אלו הנסיעות לילה +סופ"ש (הזמנים שבהם אין שירות משלים ברכבת).
כמו כן צריך להוסיף נסיעה ב23 לקו 444 שיאפשר חיבור נוסף מירושלים לאילת .

להבנתי האוטובוסים המפוארים יותר רוצים להיות ללא הפסקת התרעננות. כשהרעיון עלה בעבר נאמר שיהיה באוטובוס תא שירותים ואיזו מכונת קפה. זה אמור לחסוך את הפסקות ההתרעננות ולאפשר נסיעה רציפה.

אינני רואה למה נוסע מהמרכז יקח אוטובוס לאילת מירושלים אם יהיה שירות טוב מבאר שבע. אני רואה איך תייר שנוחת בנתב"ג שיעדו בים המלח יקח אוטובוס מירושלים לים המלח וכך גם תיירים שנמצאים כבר בירושלים. באר שבע היא מוקד קרוב יותר להחלפה.

בטווח העשור הקרוב אני מקווה שיתחילו לתכנן מסילה שתתפצל ממסילת מפעלי ים המלח באזור כביש 258 ותגיע למצוקים שמעל נווה זוהר, עין בוקק ואולי אפילו מערבית למצדה ומעל עין גדי. מתחנות הרכבת שעל קו המצוק אפשר יהיה להפעיל שאטלים, פניקולרים או רכבלים לאתרי התיירות שלחוף ים המלח שהינו אחד הנכסים התיירותיים העיקריים של ישראל.
 

Bus Nerd

Active member
להבנתי האוטובוסים המפוארים יותר רוצים להיות ללא הפסקת התרעננות. כשהרעיון עלה בעבר נאמר שיהיה באוטובוס תא שירותים ואיזו מכונת קפה. זה אמור לחסוך את הפסקות ההתרעננות ולאפשר נסיעה רציפה.
ההפסקות הן גם בשביל הנהגים, לא רק בשביל הנוסעים
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ההפסקות הן גם בשביל הנהגים, לא רק בשביל הנוסעים
בנסיעה עם שני נהגים באוטובוס פרמיום ניתן לשלב מנוחה, קפה ושירותים עם עצירה לדקה אחת להחליף נהג
דבר נפוץ באירופה, ואין בעיה עם קווים שנוסעים יממה ויותר ברצף
 

Bus Nerd

Active member
בנסיעה עם שני נהגים באוטובוס פרמיום ניתן לשלב מנוחה, קפה ושירותים עם עצירה לדקה אחת להחליף נהג
דבר נפוץ באירופה, ואין בעיה עם קווים שנוסעים יממה ויותר ברצף
שני נהגים לנסיעה אחת כנראה לא ישתלמו כלכלית לאגד אלא אם משרד התחבורה יאשר להם לגבות יותר על השירות הזה
 

Ccyclist

Well-known member
וגם בשביל מכורי הסיגריות, הרבה צעירים נוסעים לאילת ו"צריכים" לעשן
(תגובה בשירשור לכולם)

לפי גוגל רכב פרטי יכול לעשות את המסלול ממסוף 2000 לתחנה המרכזית באילת ב 3:45 שזה פחות 4 השעות שמחייבות נהג אוטובוס בהפסקה. די גבולי, בייחוד אם רכב פרטי יכול לעשות 110-120 קמ"ש בכביש 6 והאוטובוס מוגבל ל 100.

פתרון אחר יכול להיות עצירה קצרה להחלפת נהגים באזור באר שבע, עניין של 5-10 דקות הפסקת וויסות במקום הפסקת ריענון של חצי שעה או שתי הפסקות שמוסיפות שעה שלמה לנסיעה. בצורה כזו הנהג הדרומי יכול להיות תושב הדרום והמרכזי תושב המרכז או השפלה ואין את ההגבלה הלוגיסטית על נסיעה שלישית או חלק ממנה שבסופה הנהג נמצא באזור אחר לחלוטין של המדינה.

לגבי מעשנים - הם צריכים להתאפק 4-5 שעות ומעלה כל פעם שהם טסים לחו"ל. יש מדבקות ומסטיקים למי שממש מכור.
 

yair480

Active member
(תגובה בשירשור לכולם)

לפי גוגל רכב פרטי יכול לעשות את המסלול ממסוף 2000 לתחנה המרכזית באילת ב 3:45 שזה פחות 4 השעות שמחייבות נהג אוטובוס בהפסקה. די גבולי, בייחוד אם רכב פרטי יכול לעשות 110-120 קמ"ש בכביש 6 והאוטובוס מוגבל ל 100.

פתרון אחר יכול להיות עצירה קצרה להחלפת נהגים באזור באר שבע, עניין של 5-10 דקות הפסקת וויסות במקום הפסקת ריענון של חצי שעה או שתי הפסקות שמוסיפות שעה שלמה לנסיעה. בצורה כזו הנהג הדרומי יכול להיות תושב הדרום והמרכזי תושב המרכז או השפלה ואין את ההגבלה הלוגיסטית על נסיעה שלישית או חלק ממנה שבסופה הנהג נמצא באזור אחר לחלוטין של המדינה.

לגבי מעשנים - הם צריכים להתאפק 4-5 שעות ומעלה כל פעם שהם טסים לחו"ל. יש מדבקות ומסטיקים למי שממש מכור.
זמן הנסיעה המוצג בגוגל לא לוקח הפסקות ובעיות תנועה שישנם.
לדעתי הגיע הזמן לשנות את ההפסקות בקווי ת"א- אילת ולהשאיר רק הפסקה אחת מתוך ה2 שיש כיום ובכך כולם ירוויחו.

לגבי החלפת נהגים זה מצריך מצד אגד להציב נהגים במקום מוסכם ואז הם צריכים לקוות שהחילוף יתבצע בזמן שנקבע בלי 'הפתעות' מהדרך.
ת"מ באר שבע יכול להתאים לכך ואפילו ניתן לשלב הפסקת התרעננות לנוסעים בזמן שמבצעים החלפת נהגים.

במקטע אילת-באר שבע הזמנים כמעט ולא נתונים למשתנים יומיומיים ככה שניתן להגדיר את ההחלפה הזאת כמשהו שקורה בשעה קבועה כל יום.
 

ניוטראל

Active member
(תגובה בשירשור לכולם)

לפי גוגל רכב פרטי יכול לעשות את המסלול ממסוף 2000 לתחנה המרכזית באילת ב 3:45 שזה פחות 4 השעות שמחייבות נהג אוטובוס בהפסקה. די גבולי, בייחוד אם רכב פרטי יכול לעשות 110-120 קמ"ש בכביש 6 והאוטובוס מוגבל ל 100.

פתרון אחר יכול להיות עצירה קצרה להחלפת נהגים באזור באר שבע, עניין של 5-10 דקות הפסקת וויסות במקום הפסקת ריענון של חצי שעה או שתי הפסקות שמוסיפות שעה שלמה לנסיעה. בצורה כזו הנהג הדרומי יכול להיות תושב הדרום והמרכזי תושב המרכז או השפלה ואין את ההגבלה הלוגיסטית על נסיעה שלישית או חלק ממנה שבסופה הנהג נמצא באזור אחר לחלוטין של המדינה.

לגבי מעשנים - הם צריכים להתאפק 4-5 שעות ומעלה כל פעם שהם טסים לחו"ל. יש מדבקות ומסטיקים למי שממש מכור.
אתה בטוח!?!
לי זכור שאסור לנהג אוטובוס,
ליסוע יותר מ120 דקות ברצף (שעתיים.) ללא הפסקה!
 

Ccyclist

Well-known member
אתה בטוח!?!
לי זכור שאסור לנהג אוטובוס,
ליסוע יותר מ120 דקות ברצף (שעתיים.) ללא הפסקה!
גיגלתי כדי לראות מה התקנות בארץ והן חצי שעה על כל תקופה של 4 שעות נהיגה.


אם הולכים על פתרון של החלפת נהגים בתחנה המרכזית של באר שבע אפשר להמנע מנסיעה שעלולה לחרוג מגבול ארבעת השעות ולהמנע מהפסקות ארוכות.
 

ניוטראל

Active member
גיגלתי כדי לראות מה התקנות בארץ והן חצי שעה על כל תקופה של 4 שעות נהיגה.


אם הולכים על פתרון של החלפת נהגים בתחנה המרכזית של באר שבע אפשר להמנע מנסיעה שעלולה לחרוג מגבול ארבעת השעות ולהמנע מהפסקות ארוכות.
בתכל'ס!
מנסיעות שעשיתי לצפון וחזור (צפת.)
הנהגים עושים הפסקה של 10 דקות!
 

EHP12

Active member
שני נהגים לנסיעה אחת כנראה לא ישתלמו כלכלית לאגד אלא אם משרד התחבורה יאשר להם לגבות יותר על השירות הזה
אני חושב שבקווים הארוכים שהיו לאגד בצפון (841 ודמיהם), היו מקרים בהם היו מתחלפים בהפסקה בעפולה.
 

EHP12

Active member
לדעתי צריך לעבות את שירות האוטובוסים מאילת לירושלים ולקצר את רוב הקווים שיעדם תל אביב לבאר שבע.

אסביר את כוונתי. נסעתי מספר פעמים בקווי אילת ואני יכול לציין שהשירות ל/מירושלים עדיף בעיניי.
האוטובוס מירושלים עוצר רק פעם אחת להתרעננות ובכך שומר על זמן נסיעה סביר.
ואילו הנסיעות מתל אביב סובלות מ2 עצירות התרעננות.
עצירת התרעננות אמורה לקחת רבע שעה אך כולנו יודעים שלרוב זה לוקח יותר (וככל שיש יותר אוטובוסים שנוסעים יחד העצירה אפילו מתארכת יותר)
וזכור לי עצירות שנמשכו קרוב לחצי שעה בלילה בקווים מתל אביב.

כנוסע מהמרכז בהחלט עדיף לקחת רכבת לירושלים/באר שבע ורק משם לעלות על אוטובוס לאילת ואכן ניתן לראות שהאוטובוס לתל אביב מתרוקן בבאר שבע בגלל שהמקטע מבאר שבע וצפונה הופך ללא אטרקטיבי לאור העובדה שיש עצירה במקטע בין באר שבע לתל אביב.
כיום הנסיעות המוצדקות היחידות בקווי אילת- תל אביב אלו הנסיעות לילה +סופ"ש (הזמנים שבהם אין שירות משלים ברכבת).
כמו כן צריך להוסיף נסיעה ב23 לקו 444 שיאפשר חיבור נוסף מירושלים לאילת .
לא רק ההתרעננות, גם זה שקו 394 נוסע לתל אביב דרך קסטינה, בעוד 370/380 נוסעים דרך כביש 6. הופכים את הנסיעה בקווים לאילת אחרי באר שבע לא אטרקטיבית. באמת עדיף במקום כל הקווים שיש כיום לאילת, להשאיר רק את 444, 392 ו-397. ש-397. שאנשים במקום לנסוע מתל אביב לאילת עם 394 (או אם עלו בטעות על 393). שיסעו לבאר שבע ברכבת או באוטובוס ישיר לבאר שבע לא משנה מאיפה הם נמצאים, יעשו הפסקת התרעננות בתחנה המרכזית של באר שבע ויסעו עם 397 לאילת. אפשר לוותר גם על ההתרעננות בערבה גם ב-397. כי בסוף אם נחשוב על זה, למקטע באר שבע אילת. לנוסעים שלא באים לאילת למטרות נופש היא סתם מפריעה.

בנוסף, מישהו זוכר אם בימי הקומותיים של אגד בשנות התשעים, הם פעלו בקווי אילת? כי לפי מה ששמעתי על האוטובוסים האלה הם לא היו שורדים את הנסיעות לאילת.
 

GoldenEyes

Well-known member
לא רק ההתרעננות, גם זה שקו 394 נוסע לתל אביב דרך קסטינה, בעוד 370/380 נוסעים דרך כביש 6. הופכים את הנסיעה בקווים לאילת אחרי באר שבע לא אטרקטיבית. באמת עדיף במקום כל הקווים שיש כיום לאילת, להשאיר רק את 444, 392 ו-397. ש-397. שאנשים במקום לנסוע מתל אביב לאילת עם 394 (או אם עלו בטעות על 393). שיסעו לבאר שבע ברכבת או באוטובוס ישיר לבאר שבע לא משנה מאיפה הם נמצאים, יעשו הפסקת התרעננות בתחנה המרכזית של באר שבע ויסעו עם 397 לאילת. אפשר לוותר גם על ההתרעננות בערבה גם ב-397. כי בסוף אם נחשוב על זה, למקטע באר שבע אילת. לנוסעים שלא באים לאילת למטרות נופש היא סתם מפריעה.

בנוסף, מישהו זוכר אם בימי הקומותיים של אגד בשנות התשעים, הם פעלו בקווי אילת? כי לפי מה ששמעתי על האוטובוסים האלה הם לא היו שורדים את הנסיעות לאילת.
אכן בימי הקומותיים העליזים אם אני לא טועה הגיעו לישראל ב-1992 הם שירתו בקוי אילת .
מאוחר יותר עקב בעיות התחממות ותחזוקה ועניינים הועברו לקוים קצרים עד שהושבתו ואוחסנו בחניון ארז בתחילת שנות ה-2000.
חיפשו קונים לעגלות האלה ומצאו אותם בירדן שממנה הגיעו סוכני רכב שרכשו מספר רב של אוטובוסים אותם מכרו ללקוחות בעירק ובמדינות המפרץ הפרסי.
 
נערך לאחרונה ב:

alonreg

New member
לא הגיע הזמן לאפשר קווים פרטיים כאלה כמו באירופה / ארה"ב? אם יש ביקוש לשירות כזה, חבל שנמנע לגבות את המחיר המתאים.
 
למעלה