הקשבה בשירות ההוראה

שריד

New member
הקשבה בשירות ההוראה

שלום שמי שריד ואני מרפא בעיסוק בהכשרתי ויועץ במרכז הקשבה טומטיס. לאור בקשתה של דיאנה, מנהלת הפורום מספר מילים על השיטה. הקשבה בניגוד לשמיעה היא היכולת לסנן גרויים רצויים מתוך מכלול גרויים שאינם רצויים באופן פעיל. שמיעה היא היכולת לקלוט את הגרויים מבחינה פזיולוגית. כמה פעמים נתקלתם במצב שבו הילד שלכם או הילד איתו אתם עובדים לא שומע למרות ששמיעתו תקינה ? האוזן כמכלול תפקידה לקלוט תנודות. תנודות איטיות נקלטות ע"י המערכת הוסטיבולרית כתנועה ותנודות מהירות נקלטות ע"י הכוכלאה כצליל.ככלל מערכת זו צריכה לתפקד בצורה יעילה כך שגרויי הנקלט ע"י המערכת הוסטיבולרית (למשל מנח גוף) לא יאפיל על גירוי הנקלט ע"י המערכת האודיטורית (דיבור המורה). בנוסף כדאי שדיבור המורה יקלט בצורה הכי נאמנה למקור וזאת כדי למנוע מאמץ שתפקידו לשחזר מידע. ניתן לבדוק כיצד האוזן מתפקדת ע"י בדיקת הקשבה (בדיקה אודיומטרית הנעשית במרכז ההקשבה)בדיקה זו נותנת בסיס להתערבות ויכולת להערכה מחודשת של תפקוד האוזן בהמשך הטיפול. ניתן לשפר את תפקוד האוזן ע"י גירוי צלילי ממוקד על סמך בדיקת ההקשבה וראיון הנלווה. בתקווה שהמידע היה לעזר. אשמח לענותעל שאלות נוספות. שריד
 

Diana M

New member
שיטת טומטיס

תודה שריד, שהגעת וסיפרת על השיטה.
האם יש כאן הורים אשר התנסו? נשמח לשמוע כיצד זה עבד בפועל והאם חל שינוי בעקבות הטיפול.
 
טיפול שמיעה בשיטת טומטיס

בני עבר מספר טיפולים בשנים קודמות עבר טיפול שמיעה בשיטת בררד ובקיץ 2001 עבר טיפול בשיטת טומטיס 60 שעות מתוך 75 שעות הטיפול עבר עם שיתוף פעולה ברמה גבוה והתגובות היו במרכיבים שונים ואכן השיטה מפעילה מרכיבים רבים כי הילד מורכב מגוף מנפש בני עבר את הטיפול בהיותו בן 10 וחצי ומכיון שעבר טיפולים דומים וחש את השינוי היה קל להביאו למצב שישב את השעתיים ברצץ מהימים הראשונים אצל ילדים אחרים יותר צעירים וברמת תפקוד נמוכה יותר לוקח יותר זמן להגיע למצב בו הילדים יכולים להפיק משעתיים ברצף ישנן כמה סוגי תגובות: תגובות בזמן אמת בטיפול: יכול להיות מאי שקט - עד לשלווה כעס - או שביעות רצון - שוב מכיון שעובד על הילדים על מישורים רבים אי אפשר לצפות ( גם לא אמא שמכירה את ילדה) יש לקחת את התתהליך כמו שהוא יום יום ולהיות עם היד על הדופק כי הצוות לוקח בחשבון שהתגובות נובעות מתהליכים שמתרחשים מעצם הטיפול הצוות שומע ויכול לשנות את האלמנטים הטכניים של הטיפול ולכן הקשר הרציף שקיים בין הצוות להורה חשובים ביותר יש צוות תומך שמנעים את שהותו של הילד כל האוירה מאד נעימה ומתחשבת לחלק השני: תגובות לאחר הטיפול: אני יכולה לדבר רק בנושא של פדד כי לא עקבתי על מקרים של ילדים או צעירים לא מהספקטרום של פדד אציין רק רקע אישי: בני לתקופה קצרה נסוג - כאילו על מנת לתקן רצף ךא בכך התחומים הוא נסוג ריגשית והתנהגותית החל שוב לעשות פעולות שעשה כאשר היה קטן - כמו לפזר ניירות של ב"ש בכל הבית - קופצני היה הרבה אומר : מה מה אמרת מה את אומרת : כאילו המודעות למילים שלא היה עיבוד מלא - היה קצת חסר סבלנות - עם אחיו כל דבר קטן לקח אישית כאילו מכוון אליו - השפה התקשותית השתפרה - דיבר כאשר החל תהליך אבל השפה - התוכן השתנה יותר התעניינות בזולת ( בשאלותיו) יותר התענינות רגשית - הבנה של רגשות אחרים דוגמא חזקה מאד: פנה לילדה בשפ זכר כי היתה מסופרת קצר פעם פעמיים שלוש היא אמרה לא אני בת : ממש התקפל - התבייש שעשה את הטעות ובקש בצורה שלו סליחה -: את כן רוצה להיות חברה שלי זה היה מדהים עוד הרבה דברים עברו -קשה לעלות את הכל את החלק האחחרון לא בצענו כי היינו לפני נסיעה וחשבנו שעוד שינויים לפני נסיעה שהיתה שינוי בפנה עצמו היה יותר מדי אמשיך את התהליך השנה בחורף לאחר שהקליטה שלו תהיה עם רצף מקווה שעל קצה המזלג אפשרתי הצצה לנושא
 
למעלה