הראשון בשבת

הראשון בשבת

קראתי על זה לא מזמן. ורציתי מאוד לשתף אתכם:) על הראשון בשבת.. המונח "ראשון(האחד) בשבת" מופיעה במעשי השליחים כ' פסוק 7. "ויהי באחד בשבת כאשר נאספו התלמידים לבצוע את הלחם וידבר איתם פולוס כי אמר ללכת משם למחרת היום, ויארך הדבר עד חצות הלילה" (מהספר שאול השליח. האדם והמורה על פי כתבי חז"ל) מחבר הספר כותב: הביטוי יווני en de te mia ton פירושו "בראשון בשבת". בדרך כלל המפרשים הנוצרים מתייחסים אל "הראשון בשבת" כאל יום ראשון בשבוע, ומבינים שזהו היום שבו נהגה הקהילה להתאסף ולקחת את סעודת האדון בשעת ערב מאוחרת ומשונה זו. אבל ביהדות, היום מתחיל בערבו של היום הקודם. כלומר, יום שני מתחיל בערב של יום ראשון, ומכאן המונח השגור "ערב שבת", שבעצם חל ביום שישי בערב. הקהילות הראשונות שקמו במזרח פעלו על פי התרגום הארמי: "בימא ד'אחד בשבת" כלומר. "ביום הראשון בשבת". אם הכוונה הייתה ליום ראשון, לוקס היה צריך לכתוב "ביום הראשון בשבוע" ולא להזכיר את "שבת". בנוסף לכך, במוצאי שבת, נהוג היה ליהודים לעשות סעודה אחרונה שנקראת גם "מלווה מלכה" או "סעודת דוד", או בשמה הפופולרי- "עודת המשיח".:)שזהו דבר ניפלא הללויה!:) לפי המסורת היהודית נמשכה ארוחה זו אל תוך הלילה, וכללה תפילות ושיחות שרובן נסובו על ביאת המשיח. קראתי את הדברים האלה בספרו של ריסטו סנטלה שחקר המון ולמד הרבה מאוד ואסף ידע מורחב מאוד על נושאים רבים חשובים:) אני רואה במה שהוא הסביר דבר כל כך מחזק, שהסעודה ששאול עשה עם המאמינים בטרואס, הייתה סעודה בצאת שבת, שזהו דבר שהיה קיים הרבה זמן ובסעודה זו דנים על המשיח. ומתפללים ושרים ונותנים לאסיפה לזרום אל תוך הלילה, מה שעוד יותר יפה, שבזמן שיהודים רבים דנו על המשיח בסעודה הזאת, שאול ותלמידיו ומאמינים רבים אחרים, לא רק דנו על המשיח כי אם גם ידעו מיהו והאמינו בו :) ראיתי לנכון לכתוב על זה, מכיוון שיש הרבה תהיות ובילבוליםלגביי דברים כאלה, אני לא מסוג האנשים שהתווכח ויריב על דברים כאלה:) אבל יש להוכיח אותם מהכתובים כדי שלא יהיו בילבולים שיגרמו ליצירת כל מני קבוצות שמאמינות בצורה שונה, שזה כבר מה שקרה... אני ממשיך לכתוב את הפסוקים, אני רואה בסצנה היפייפיה הזאת דבר כל כך מלא אור וכל כך מלא בנוכחות האדון, (פס'7-12)"..ויארך הדבר עד חצות הלילה: ונרות רבים דולקים בעליה אשר נאספו שם: ובחור אחד אבטוכוס שמו ישב בחלון וירדם בהאריך פולוס את אימרתו(כנראה פולוס הגזים קצת עם ההסברים;)} ותיגבר עליו שנתו ויפל מהמדור השלישי למטה וישאהו והוא מת: וירד פולוס ויגהר עליו ויחבקהו ויאמר אל תבהלו כי נשמתו בו: ואחר עלה ויבצע את הלחם ויטעם וירב לשיח איתם עד אור הבוקר ויצא ללכת לדרכו: והם הביאו את הנער חי וינחמו עד מאוד:" :)סוף טוב:)הכל טוב!:)
 

lion 7

New member
נשמע מענין

תראה מה כתבנו על יום שבת והמעבר ליום שני בקישורים..
 

בן הצבי

New member
הערה קטנה:

שבת זה מלשון המספר שבע, וכבר בתלמוד כשמוזכר ``ראשון בשבת``, ``שני בשבת``, וכד` הכונה לראשון בשבוע, שני בשבוע וכן הלאה. גם בתפילת שחרית אנו (היהודים) אומרים קטע כל בוקר שנקרא ``שיר של יום``, ואנו אומרים שם ``היום יום ראשון (או שני, שלישי, רביעי, חמישי, שישי) בשבת שבו היו אומרים הלויים בבית המקדש`` ואומרים אח``כ פרק תהלים אחר לכל יום. (בשבת אומרים: היום יום שבת קודש שבו היו הלויים וכו`)
 
אתה צודק בהחלט

אבל הארוחה שעליה מדובר במעשי השליחיים ששאול עושה עם תלמידיו בעלית הגג. היא ארוחה מלווה המלכה..שאותה כל יהודי דתי עושה או אמור לעשות.. אני בהיותי מאמין לא רואה שום סיבה לוותר על המנהגים והחגים הקדושים של ישראל ועוד שהם צל על ביאתו של המשיח:)ועל מעשיו ותפקידו :) שאול והתלמידים לא היו ממתנגדי התורה ואף שמרו מצוות ודברים כמו למשל ערוב שבת. שזה מוזכר במעשי השליחים. כאילו כדבר חשוב שיש להזכיר.. תודה לאל שיש בית כנסת משיחי אחד בירושלים:)מומלץ לכולם לבקר שם:)!
 
אוקיי אני יברר בישבילך היום איפה זה

בירושלים.. אני בדרך כלל בימי שבת מגיעה לירושלים לקהילה שלי, אבל קהילה אחרת שנמצאת ליד כיכר ציון. אתה מוזמן לשם מאוד. ביום שבת בשעה 6 6 וחצי..זה נמצא ברחוב הילל 11 קוראים לקהילה "שמן ששון" קהילה בהחלט מבורכת:) הבית כנסת משיחי אני מאוד רציתי השבוע להגיע אליו, אני יברר לגביי זה.
 

בן הצבי

New member
רק שאלה אחרת?

במה הם בדיוק מאמינים? אם הם מאמינים באלהותו של ישוע הנצרתי, אזי ההלכה היהודית אוסרת עליי להיכנס לשם.
 
למעלה