הרבנות לא נחה

tzachy

New member
ללא קשר למקרה, הכל עניין של איזון.

ללא קשר למקרה הספציפי שתואר (צריך, מן הסתם, להיות בקיא בפרטים, בעובדות (לא בהכרח רק הצהרות) ובדינים), בהשקפת עולמי אני לא בעד קיצוניות לכאן או לכאן. אני חושב ששני הקצוות בחברה שלנו, טועים במשהו (כל צד מסיבות שונות).

הדת, לדעתי, היא דבר טוב. השאלה כמובן מהי ה"דת". אילולא הדת, אין לכאורה עם יהודי, אין לכאורה סיבה להקמת מדינת ישראל כבית לעם היהודי דווקא כאן וכו' וכו' (אפשר להתפלסף על זה בלי סוף... ואני לא אכנס לזה כאן).

אמנם להבדיל, במתמטיקה נוסחה או הוכחה מתמטית נחשבת ל"אלגנטית" או "יפה" אם היא קצרה (ומובן מאליו שנכונה). אני מאמין (שוב להבדיל וכו' וכו') שגם כללי דת צריכים להיות מינמליסטים. להתמקד בליבה מרכזית ולא בריבוי תקנות. יש לכך אפילו מעין 'סימוכין' בתורה, קרי: עשרת הדיברות. עובדה שאין בתורה מושג כמו 1200 הדיברות (מושג ה-תרי"ג, להבנתי, לא מופיע בתורה (שבכתב) כמושג אלא כפרשנות אח"כ). כך זה גם מקרב יותר אנשים לקיום הכללים והחוקים, מאחד ולא מפלג.

כתבתי כאן לפני פחות מחודש הודעה בעניין הזה (שמרנות-מתירנות), איך התנהלות חברתית, משפיעה על נושא הזוגיות ובסופו של דבר על החברה כולה לטווח הארוך.
 

נעמי155

New member
זה מתייחס

למקרים בהם אישה קיימה (מערכת) יחסים עם גבר בעודה נשואה (בשפת הרבנים- "זנתה"), עם גירושיה עברה להתגורר עם המאהב
נולד להם ילד משותף, משביקשו למסד את הקשר, נתקלו בסירוב !
ואני שואלת, הילד כבר נולד, הזוג מבקש למסד את הקשר, כדי שלא ייחשב "לא חוקי" בשפת הרבנות, אז לא?
כלומר להשאיר ילד, שנקרא ממזר(?), שברבות הימים כשהוא ירצה להנשא כדת משה וישראל, יערימו גם עליו קשיים?!
איפה ההגיון, מה הם רוצים בעצם? אז למעשה הם מעודדים זוגות כאלה להמשיך לחיות בחטא?!
 

tzachy

New member
כתבתי שאני לא רוצה להתייחס למקרה הספציפי

גם כי אינני שופט (גם לא עו"ד ואפילו לא משפטן...!), גם כי אינני בקיא בפרטים ובדינים ומעוד סיבות.
אני לא זה שהתקנתי תקנות...או מי שאוכף אותן... (כאמור בכלל אינני דתי) אז את לא צריכה/אמורה לשאול אותי


לעצם העניין, אם אחזור למה שכתבתי לעיל: בעשרת הדיברות, לב ליבה של היהדות (לפחות להשקפתי (וכמובן לא רק)) מצויין בפירוש "לא תנאף". אינני טוען שצריך לחזור לימי קדם בענישה (או למה שקורה עכשיו במקומות חשוכים מסויימים בעולם, קרי סקילה וכד'), מנגד המצב היום, שאין לכאורה (אולי חוץ מעילה לגירושין?) שום סנקציה כנגד ניאוף, אפילו לא קנס משמעותי היא לטעמי בעייתית. לכל הפחות ניאוף היא הפרת חוזה (חוזה הנישואין). ניאוף בעיני הוא מעשה פסול לחלוטין.

נראה לפעמים שבחברה שלנו מייחסים לדיני ממונות יותר חשיבות מלדיני אנשים וזוגיות ("דיני נפשות"?). זאת ועוד, לפי מה ששמעתי, היום גבר שחושב שהוא נבגד לא יכול אוטומטית (צריך, לפי מה ששמעתי, אישור בית משפט) לבקש בדיקת דנ"א כדי לדעת שהוא אכן האב (כנראה בגלל מה שמכונה "טובת הילד"(?)). ייתכן לכן, שאב עלול לגדל ילד, לפרנס אותו (או לשלם מזונות) שנים רבות, גם אם הוא בכלל לא ילד ביולוגי שלו (ואולי גם ללא ידיעתו של האב). האם זה לא אבסורד?... ואני לא שואל אותך... זו שאלה ריטורית...
(ראי גם כתבה מעניינת בווינט).
 

נעמי155

New member
תיקון קטן

כתבת "ללא קשר למקרה הספציפי". אילו קראתי "לא רוצה", לא הייתי מקשה עליך בשאלות/תהיות.

אנסה שוב אם תהפוך לדיין/פוסק/אוכף/מחוקק
 

tzachy

New member
לפי מבחן ה-MBTI

כזכור יצאתי INTJ.
לפי זה, בתרגום חופשי (פיסקה 5): "הם (ה-INTJ-ים) מנהיגים טבעיים, למרות שבדרך-כלל הם בוחרים להישאר מאחור עד שהם רואים צורך להוביל". מכיוון שאני לא רואה עצמי ראוי מספיק (אני משוכנע שיש ראויים ממני) אז כנראה שלא אהיה דיין/פוסק בטווח הנראה לעין...


אם יש לך סבלנות ועודף זמן (ואני מנחש שאין לך?
) , כתבתי פעם אצלי בבלוג פוסט ארוך שכותרתו "לא חילוני ולא דתי" שבו אני מעלה כמה סוגיות ואת דעותי בנושא הכללי הזה.
 

tzachy

New member
אני בד"כ צודק... (מלבד כשאני טועה
) +


אז גיליתי את 'נקודת התורפה' שלך... חשבתי שאת 'מושלמת'... עכשיו אני יודע שאת לא סבלנית!


חלמתי על נעמי אחרת...
אגב זה שיר ישן ויפה...
 

נעמי155

New member
איך נפלתי


במו אקדחי יריתי לעצמי ברגל...אבל התרגלתי,,תמיד ידעתי שהאוייבת הכי גדולה שלי,היא אני עצמי


ונכון, סבלנות היא לא התכונה הדומיננטית אצלי... אני מקווה שתשאיר לי משהו ולא תגלה את כל הסודות


שיר מקסים
 
למעלה