אצלי בגיל ההתבגרות המוקדם היה אחלה
כלומר עד תחילת כיתה י', הייתי ילדה יפה, תלמידה מצטיינת, מוערכת, הכל היה נהדר. כשעברתי מחטיבת הביניים לתיכון, הדברים התחילו להיות הרבה יותר קשים, הלימודים הפכו הרבה יותר קשים, המון שיעורי בית, המון מבחנים ועבודות, זה היה אחד מבתי הספר התיכוניים בארץ ה"ידועים לשמצה" בתחרותיות ששררה בו. היו כמה תלמידים שהתאבדו שם. ופתאום היו איתי בכיתה "אריות" מבחינת הכישורים הלימודיים שלא הגעתי לקרסוליים שלהם (נו טוב, מגמה ריאלית של 30 בנים ו- 5 בנות...) מבחינה חברתית, אני לא יודעת כמה זה נבע מההתפתחות הרגשית שלי - משבר של מי אני ומה אני ומה אני רוצה מעצמי שבהחלט היה - וכמה נבע מזה שלא מצאתי את עצמי בחברה הזו. לא כ"כ ידעתי מה לעשות עם תשומת הלב מצד הבנים, כאשר אני בסה"כ רציתי בידידים אפלטוניים...וכל פעם התאכזבתי מחדש שלא את זה הם רצו... זה נשמע תמים ומצחיק בגילנו, במיוחד לאור מה ששומעים על הנוער של היום שעושה הכל יותר מוקדם (רק אתמול ראיתי בבלוק באסטר נער מחוצ'קן וחברתו בוחרים סרט כחול - איפה אנחנו היינו ואיפה הם). הלימודים הפכו ליותר ויותר מלחיצים, לא רק מבחינת ההשקעה שצריך היה להשקיע אלא מבחינת התחרותיות, השכנוע מהבית ומביה"ס שלא תהיה שום הזדמנות נוספת בחיים והציונים שנוציא עכשיו בבגרות הם אלה שיחרצו את עתידנו. לא הייתי במשבר רציני בשום שלב, זו רק היתה תקופה נאחסית שבה לא ידעתי מה המטרה של כל זה ומה יהיה איתי. הייתי בעיקר עצובה. זה שלב כזה בחיים שלא רואים את הסוף שלו, ונדמה שזה מה שמשקף את כל החיים. הצבא היה הרבה יותר טוב. ואחרי שנה בצבא כבר הכרתי את מי שהפך להיות בעלי.