הרהורים ביחס ל-טיסה 804 של EGYPTAIR...
בשלב זה יש רק חשדות לפעילות טרוריסטית. לי אישית זה מזכיר את טיסה 847 של TWA ביוני 1986 בדיוק לפני 30 שנה.
המטוס שנחטף באויר נחת וחנה בשדה התעופה של ביירות מתודלק ומוכן לטיסה. לדברי החוטפים, לאלג'יר. דרישות החוטפים היו מכוונות לישראל. שחרור אסירים (נקראו "מחבלים" באותו הזמן) אסורים בישראל. מיד עם הוודע דבר החטיפה, התכנס המטכ"ל לדיון דחוף. הנושא: ומה עם הכוונה היא לבצע פיגוע התאבדות בנוסח 9/11 בתל-אביב? ההחלטה היתה ברורה. יש לקרקע את המטוס בכל מחיר ולהמנע ככל האפשר מפגיעה בנוסעים שרובם היו אזרחים אמריקאים. וכך נעשה.
ומה אם אכן יקבע שטיסה 804 היתה קורבן לפעילות טרוריסטית? האם לא יתכן שכוונת ה-"חוטפים" אם היו כאלה, היתה לסטות ממסלול הטיסה ובעצם להנחית את המטוס במרכז ת"א? המרחק ממקום ההתרסקות לקהיר או ת"א שווה פחות או יותר (250 מייל פחות או יותר) כ-20 עד 30 דקות טיסה. מה היה קורה אם ישראל היתה עומדת כנגד ההחלטה, לירט את המטוס וללוות אותו ואם כן, לאן?. או במקרה הגרוע לפגוע בו לגרום למותם של כל הנוסעים שנותרו במטוס? האם טוב לישראל שהסיפור נגמר בים?.
לא נדע לעולם. אבל את הלקחים חייבים להסיק.
ואגב כך, ביחס למטוס TWA החטוף בביירות: מספרים שמפקד טייסת ה-דפנדרים נקרא לישיבת המטה ושם נאמר לו שעליו לקרקע את המטוס. ההוראה היתה לצייד שני דיפנדרים בטילי TOW לא חמושים להגיע בטיסת לילה נמוכה (NOE) לביירות ולפגוע בזנב המטוס, רצוי באזור ה-LOGO של TWA. מספרים גם שמפקד הטייסת שאל האם עליו לפגוע ב-T ב-W או ב-A? ואם זאת האמת, אז הוא פספס בגדול... לפי תצלומים מאוחרים יותר, נראה חור עגול בקוטר של מטר בערך במרכז הגוף שנגרם ע"י פגיעה חיצונית ולא התפוצצות פנימית.
או אולי זאת חזרה על מקרה המטוס הרוסי בטיסה משרם לרוסיה?
כמו שציינתי בתחילה, אלו רק הרהורים.
שבת שלום
בשלב זה יש רק חשדות לפעילות טרוריסטית. לי אישית זה מזכיר את טיסה 847 של TWA ביוני 1986 בדיוק לפני 30 שנה.
המטוס שנחטף באויר נחת וחנה בשדה התעופה של ביירות מתודלק ומוכן לטיסה. לדברי החוטפים, לאלג'יר. דרישות החוטפים היו מכוונות לישראל. שחרור אסירים (נקראו "מחבלים" באותו הזמן) אסורים בישראל. מיד עם הוודע דבר החטיפה, התכנס המטכ"ל לדיון דחוף. הנושא: ומה עם הכוונה היא לבצע פיגוע התאבדות בנוסח 9/11 בתל-אביב? ההחלטה היתה ברורה. יש לקרקע את המטוס בכל מחיר ולהמנע ככל האפשר מפגיעה בנוסעים שרובם היו אזרחים אמריקאים. וכך נעשה.
ומה אם אכן יקבע שטיסה 804 היתה קורבן לפעילות טרוריסטית? האם לא יתכן שכוונת ה-"חוטפים" אם היו כאלה, היתה לסטות ממסלול הטיסה ובעצם להנחית את המטוס במרכז ת"א? המרחק ממקום ההתרסקות לקהיר או ת"א שווה פחות או יותר (250 מייל פחות או יותר) כ-20 עד 30 דקות טיסה. מה היה קורה אם ישראל היתה עומדת כנגד ההחלטה, לירט את המטוס וללוות אותו ואם כן, לאן?. או במקרה הגרוע לפגוע בו לגרום למותם של כל הנוסעים שנותרו במטוס? האם טוב לישראל שהסיפור נגמר בים?.
לא נדע לעולם. אבל את הלקחים חייבים להסיק.
ואגב כך, ביחס למטוס TWA החטוף בביירות: מספרים שמפקד טייסת ה-דפנדרים נקרא לישיבת המטה ושם נאמר לו שעליו לקרקע את המטוס. ההוראה היתה לצייד שני דיפנדרים בטילי TOW לא חמושים להגיע בטיסת לילה נמוכה (NOE) לביירות ולפגוע בזנב המטוס, רצוי באזור ה-LOGO של TWA. מספרים גם שמפקד הטייסת שאל האם עליו לפגוע ב-T ב-W או ב-A? ואם זאת האמת, אז הוא פספס בגדול... לפי תצלומים מאוחרים יותר, נראה חור עגול בקוטר של מטר בערך במרכז הגוף שנגרם ע"י פגיעה חיצונית ולא התפוצצות פנימית.
או אולי זאת חזרה על מקרה המטוס הרוסי בטיסה משרם לרוסיה?
כמו שציינתי בתחילה, אלו רק הרהורים.
שבת שלום