הרהורים בראש חודש מנחם אב
"השעה מזרזת ביותר ויותר אותנו את חובתנו הנמרצה, לחגור את כל כוחותינו המעשיים והרוחניים כולם, לאזור ישראל בגבורה ולעטרו בתפארה, לאחד מפלגות וכוחות מפוזרים, להיעשות לב אחד ומחשבה מרוכזת אחת." (אגרות הראי"ה ב' עמוד שכ"ט).
על פי חוכמת הקבלה, עם ישראל ראוי להיקרא "עַם", במידה וכל חברי האומה מחוברים יחדיו באהבה. הוא יצדיק את קיומו ויהיה ראוי לחיות על אדמת ארץ ישראל רק במידה בה תתקיים בינינו אהבת אחים.כמו בתקופות שלפני חורבן בית המקדש הראשון והשני.
הגלות שבאה על עם ישראל נבעה מהתגברות שנאת החינם, התגברות האהבה העצמית - האגואיזם.
בעל הסולם כותב, כי למרות שניתנה לעם ישראל ההזדמנות לשוב אל ארץ ישראל הגשמית לאחר אלפיים שנות גלות, הוא עדיין לא מימש אותה בפועל. כלומר שהייתנו בארץ מותנית במימוש אהבת ישראל, שהיסוד לקיומה הוא החיבור בינינו כאמצעי לחיבור אל החוק הכללי המנהיג את המציאות, זו המשמעות של ישר-אל.
בראש חודש אב זוהי ההזדמנות שלנו לפעול להתקרב למצב זה, השאלה רק איך?
"השעה מזרזת ביותר ויותר אותנו את חובתנו הנמרצה, לחגור את כל כוחותינו המעשיים והרוחניים כולם, לאזור ישראל בגבורה ולעטרו בתפארה, לאחד מפלגות וכוחות מפוזרים, להיעשות לב אחד ומחשבה מרוכזת אחת." (אגרות הראי"ה ב' עמוד שכ"ט).
על פי חוכמת הקבלה, עם ישראל ראוי להיקרא "עַם", במידה וכל חברי האומה מחוברים יחדיו באהבה. הוא יצדיק את קיומו ויהיה ראוי לחיות על אדמת ארץ ישראל רק במידה בה תתקיים בינינו אהבת אחים.כמו בתקופות שלפני חורבן בית המקדש הראשון והשני.
הגלות שבאה על עם ישראל נבעה מהתגברות שנאת החינם, התגברות האהבה העצמית - האגואיזם.
בעל הסולם כותב, כי למרות שניתנה לעם ישראל ההזדמנות לשוב אל ארץ ישראל הגשמית לאחר אלפיים שנות גלות, הוא עדיין לא מימש אותה בפועל. כלומר שהייתנו בארץ מותנית במימוש אהבת ישראל, שהיסוד לקיומה הוא החיבור בינינו כאמצעי לחיבור אל החוק הכללי המנהיג את המציאות, זו המשמעות של ישר-אל.
בראש חודש אב זוהי ההזדמנות שלנו לפעול להתקרב למצב זה, השאלה רק איך?