הרהורים על דברי ירון ועוד

הרהורים על דברי ירון ועוד

צריך לנהל שיח כזה , במילים פשוטות ומובנות. הצורך להביא הרבה אנשים לאולם הריקודים , מכתיב שימוש באמצעים המקובלים היום בציבור. חלק מהאמצעים - הם גסטרונומיים. "צבא צועד על קיבתו" .בריקודים , בחתונות , בבר מיצוות ואפילו בימי הולדת. לדאבוננו - התחילו הצעירים גם לשתות אלכוהול. מקוה שזה לא יחדור לריקודי עם. חלק מהאמצעים הם ויזואליים - אורות מנצנצים, אורות צבעוניים, חלק מהאמצעים - שמיעתיים . מוסיקה באיכות מעולה, דיסקים , מחשבים, רמקולים משוכללים ועוד והעיקר, תנאים חיצוניים נוחים כמו מיזוג וריצפת פרקט . מי שירקיד בקיץ באולם בלי מיזוג - על ריצפה דביקה ייכשל. גם אם יהיה גדי ביטון או קלינטון.. מנצח היום - מי שמספק תנאים אופטימליים לרוקדים. כולל חניה רחבה וגישה נאותה. הדיבורים של ירון על ציונות - אהבת הארץ - שירי ארץ ישראל היפה - נשמעים מגוחכים. הם ממוגגים נפלא את אנשי הנוסטלגיה, שחוו כבר את ארץ ישראל דאז. אבל אצל החבר´ה הצעירים - זה קישקוש. הרקדנים הצעירים , מתעיפים מאירוח יוצרים ומרקידים , אלטה זאכן. תן להם שיר עכשוי , להיט אקטואלי - ימשכו אחריך כנמלים.. וכשבא אורח ,יוצר לא מלהיב , הם בלי בושה , לוחשים למדריך : "מתי מתחילה ההרקדה " ? אני לא מתכוון להעליב אף אחד - אבל חייבים לראות גם את הצד השני של המטבע.
 

dy22

New member
לא בהכרח...

אני מקווה שאתה מודע לזה שעשית כאן הכללה גסה. לא כל הצעירים נמשכים ללהיטים החולפים כמו שכתבת.אני באופן אישי (כ"צעירה") פשוט לא סובלת את כל הריקודים האלה שנרקדים זמן קצר ואחר כך נשכחים או ריקודים עם פוטנציאל כזה (למשל תן לי בדרבוקה, איך את מסובבת אותי וכו´). לעומת זאת, אני מאוד אוהבת את הריקודים הישנים יותר ששמים לעיתים רחוקות אבל הם קלאסיקות שנשארות (למשל אור וירושלים, שיר זמירות, מנגינות, בבוסתנים ועוד רבים וטובים שהיריעה כבר קצרה מלפרט). ויש עוד הרבה כמוני!
 
ל-dy22

שמחתי לקרוא את תגובתך.. מזה שנים אני מתריעה על המרוץ לרקודים חדשים לעתים רקודי "בר-חלוף" לשירים בלתי ידועים שזה אך צצו. ובכל פעם שהערתי הפנו אצבע אל הצעירים שברוקדים ואמרו לי : זה הקצב וזה מה שהצעירים רוצים ואם לא נלמד ולא "נרוץ עם זה" יברחו לנו כל הרוקדים. והנה צעירה שמביעה דוקא דעה שונה.
 
חברשל... המרקיד חשוב מאוד

נכון שמיזוג ורצפת פרקט הם גורם די רציני בקיום הרקדה אבל.. אני סבורה שהמרקיד מהווה את הגורם הדומיננטי. לא פעם אנו עדים לריצה של רוקדים קילומטרים רק כדי לרקוד עם מרקיד מסוים. וכמה פעמים שמעת את ההצהרה : אני על המרקיד הזה לא מוותר/ת היו מרקידים שרצו אחריהם באש ובמים גם כשהחליפו אולמות רקודים. היו מרקידים שננטשו לאחר שהיו מאוד פופולריים, בגלל שגיאות שנעשו על-ידם (ואין צורך לפרט) אתה בעצמך אמרת פעם שהרוקדים מצביעים ברגלים למרקיד X או Y
 
שוגי יקרה אני מסכים

לדעתך, שרוקדים נאמנים למרקיד טוב. והם ירחיקו נדוד , כדי להגיע להרקדותיו. אבל - שימי לב לפתיח - "כשרוצים למשוך הרבה רוקדים " - דוגמת האונברסיטה, בית דני , אולם הספורט ברעננה ועוד. כדי להביא המונים , חייבים - היום - לספק תנאים טובים לרוקדים. על תנאים אלה - מתחרים המרקידים. הדור שלנו מפונק יותר מאבותינו המייסדים. גם הדרישות מהמדריך , גבוהות יותר. את זוכרת את המדריכים, המבולבלים , שהיו לנו בצעירותנו. קבלנו אותם באהבה. היום צריך להדריך נכון ומדויק.עם חן והומור . לפעמים הרוקד עולה על רבו. כי הוא רוקד כל השבוע, אצל מרקידים שונים. חייבים להתחשב בו. המדריך איננו אלוהים. יעשה חוכמות - יש עוד הרבה מדריכים מוכשרים כמוהו. ובאשר לבחירת הריקודים . התפעלותך מהצעירה , שמעדיפה רירקודים ישנים - היא האומרת, שזה יוצא דופן. אם כולם היו כמוה, ריקודי הנוסטלגיה היו מפוצצים בקהל. תשמעי את עוז - שנעלם לנו מהפורום, הוא בא לרקוד, בגלל הריקודים החדשים. (לדאבוני) אני הגבתי על הנכתב בפורום, וחשבתי להאיר את הצד השני של המטבע. בברכה חבר
 
למעלה