הרהורים

אני מנסה, לא בטוחה

אני חושבת שקודם כל הקשבה זה הדבר הכי חשוב אם אתה לא מקשיב אתה לא קולע לנקודה ולבטח לא יכול לעזור באדי
 

עפרה ד

New member
אהבת האדם

קודם כל את עצמו, וגם אחרים כמובן. וקבלה, חוסר שיפוטיות.
 

tlingit

New member
אני מצרפת גם

אני מצרפת גם יכולת הכלה - של אי ודאות, של קשיים, של חששות - של המתאמן וכל עולמו... - של תהליך שיש בו לפעמים ערבוב גדול עד שמוצאים כיוון ודרך פתיחות - לזוויות שונות ודרכים אחרות של תפישת עולם, שכן כל מתאמן רואה את הדברים אחרת, וערכיו של המתאמן, העדפותיו ותפישת עולמו הם המקום שממנו אנחנו צריכים לעבוד. - לרעיונות שונים ומשונים, כי המצאת דרכים חדשות ואחרות היא דרך נפלאה לפתור בעיות ותקיעויות. אמונה (או תקווה. לא החלטתי אם זה אותו דבר או לא
) - שאפשר
- בכוחותיו ויכולותיו של המתאמן - בעוצמתו של התהליך שאלה נהדרת
 
מה לא נאמר

הקשבה היא התכונה הבסיסית ביותר לדעתי שתכלית בעצם להתבונן בעזרת השמיעה. ובדגש מיחוד על מה שלא נאמר. חלק מדפוס של חוסר התמודדות בא לידי ביטוי גם בשיחה. מאמן צריך לשם לב מה המתאמן נמנע מלהגיד, בעיקר לעצמו ולהציב לו מראה. בנוסף המאמן צריך להיות אדם בעל הבחנה עובדתית ויכולת מיקוד בפריצות הדרך גם אם הן "טובעות בים של תקיעות". אחד ממגבירי המוטיבציה בתהליך של שינוי הוא השינוי עצמו. על מנת שלמתאמן יהיה את הכח להתמיד בתהליך על המאמן לדעת איך לאתר שינויים קטנים בדרך ולהעצים אותם, זה נותן כח למתאמן להאמין העצמו ומקנה תרגול של חשיבה חיובית.
 

ita101

New member
נראה לי ש

שהיכולת להרגיש את המתאמן ואת המצב שנוצר. זה סוג של יכולת שכלית\ רגשית + רצון שבאמצעותם אפשר באמת להיות עם המתאמן ולראות מה הכי טוב ונכון בשבילו באותו רגע. וכמובן שתוך כדי גם לדעת לתכנן להמשך האימון ולבנות תסריט מסויים. להיות תסריטאי ובמאי דינאמי טוב של סיטואציה שהולכת ומתרקמת. אנחנו יוצרים את הסרט שבתוכו אנחנו נמצאים. כמובן שכדאי להיות אחד כזה צריך ללמוד\ להיות בעל מכלול של תכונות שהופכות אותנו לכאלו. ואם נחשוב על זה - הפרס שווה יותר מאוסקר...
 
השבוע כתבתי

במסגרת משימה אימונית שקיבלתי מהו "מאסטר" באימון. כמה שורות על האופן בו אני תופסת "מאסטרי" של אימון. הדבר הראשון שעלה בי הוא - הצניעות. מאוחר יותר- אשלח את הדברים שכתבתי. אור ואהבה ענת
 

tlingit

New member
נשמח לקרא

כבר עוררת אצלי מחשבות ואני סקרנית לקרא את מחשבותייך
 
מחכה בקוצר...

הדבר הראשון שחשבתי עליו כשקראתי היה "צניעות? מה פתאום צניעות?" ומיד אחר כך "רגע רגע רגע, מה אני קופץ? ומה זה אומר לי שאני ככה קופץ?" אז אני באמצע עבודה ונכנסתי רק להתאוורר לרגע ולא חשבתי לכתוב ובכל זאת.. מחכה בקוצר רוח....
 

עפרה ד

New member
מאוד מחכה שתכתבי, ואח"כ אספר

לכם, על השיעור החשוב והכואב שקבלתי אני בנושא צניעות...
 
שולחת באהבה

אלה הדברים שכתבתי ואני מעבירה אותם כלשונם: " מהו מאסטר עבורי- ספטמבר 05 מאסטרי עבורי היום, הוא יותר מהכל - הצניעות. צניעות וענווה המופיעים אצל גדולי רוח וגדולי מוח שרק ממקום היותם מאסטרים בתחומם מבינים את הזכות ההגדולה שנפלה בידיהם לדעת, להישמע, להוביל, לעזור, לתרום, להיות מקור למידה לאחר. יודעים גם עד כמה אינם יודעים.. ועד כמה עליהם להיות - צנועים. מאסטרי הוא צניעות בהלך הרוח צניעות בידיעה שזוהי זכות גדולה לאמן צניעות ביכולת להוקיר את המתאמן על הזכות שנתן בידיך לעזור לו להגיע לדוכן המנצחים של חייו צניעות במפגש שלך עם עולמו של המתאמן צניעות שיש בה כבוד אמיתי, בסיסי, לזולת, לקשיים שלו, לעצירות, לפחדים, למפחי הנפש להיותו מי שהוא ובעיקר – לתקווה הגדולה שנתן בידיך. ענווה גם במפגש שלנו עם עצמנו. על החולשות והמירקם הרגשי המאפיין אותנו. שהרי את עצמנו אנחנו מביאים לאימון ואת עצמנו אנחנו לוקחים איתנו הלאה. צניעות בהכרה שכל פיסת ידע אינה תורמת אם לא ניתן אותה באהבה לאחר צניעות בידיעה שעלינו להיות ראויים לאמן ואת הזכות הזו נרוויח רק אם לעולם נתאמן גם אנחנו ורק אם נהיה.... המלה שלנו. מאסטרי עבורי היום, היא יותר מהכל - צניעות. " תודה שקראתם ענת
 

עפרה ד

New member
מקסים וכל כך נכון.

פעם, לפני עידן האימון בחיי, כשעבדתי בהוראה, טעיתי בחוסר הבחנה בין ביטחון ביכולותי לבין חוסר צניעות... המקרה הזה לימד אותי עד כמה הצניעות חשובה.
 
מעורר

ענת דברים עם עוצמה, חוכמה והשראה. לוקח את דברייך איתי הלאה לאימון. שני דברים שעלו לי בעקבות דברייך 1. ללא הצניעות יש חשש שהמאומן יתלה את יכולתו להצליח במאמן ולא בעצמו, ובמקום העצמת המאומן האימון יהפוך להערצת המאמן. 2. ואולי יותר חשוב, צניעות אמיתית מאפשרת למאמן לשים את המאומן במקום הראשון ולא את עצמו במקום הראשון,ולזה יש השפעה מידית על כל מה שכבר נאמר כאן בעיניין תכונות המאמן. תודה
 

tlingit

New member
לקחת את הנושא לכיוון לא צפוי

ועוררת מחשבות גם אצלנו תודה על השיתוף
 

tlingit

New member
עוד מחשבה

הצניעות שאת מתארת נראית לי דרישה בסיסית מכל מלמד כלומר כל אדם שמלמד אדם אחר צריך שתהיה בו הצניעות הזו מאד מסכימה עם התיאור שלך (כדי לצטט הייתי פשוט צריכה להעתיק את הכל
) אבל איכשהו אני רואה אותו כדרישה בסיסית אולי לוקח הרבה זמן לפתח אותה לדרגה גבוהה ומאסטרי אכן רומז על דרגה גבוהה של שליטה בתחום אולם לא הייתי מרכזת את מלא תיאור השליטה הגבוהה רק בתחום הצניעות אני את המאסטרי מתארת בעזרת מושג שנקרא שי-הא-רו בשלב של שי אדם לומד מקצוע/תחום מסויים ויודע אותו על בוריו בשלב של הא הוא לומד טכניקות/דרכים נוספות לבצע ויודע מתי מתאימה כל שיטה בשלב של רו הוא משתמש בכל הידע שלו באופן אינטואיטיבי בהתאם לנדרש באופן נינוח וטבעי. חלק מזה בעיני הוא הצניעות שמהווה אבן בסיס לכל אדם שפונה להוביל אדם אחר בכל שביל שהוא
 
את יודעת....

דווקא הדרישות הבסיסיות הן לעתים הקשות ביותר להשגה ובעיקר - להתמדה בהן. דווקא הדרישות הבסיסיות הן אלה שאנחנו צריכים להזכיר לאחרים ולעצמנו יותר מכל. אנשים נתפסים לתכונות נשגבות, לתיאורים עשירים ולציפיות גבוהות ודווקא את הדבר הבסיסי ביותר, לדבריך - שוכחים לקיים. או אז, אנחנו פוגשים אנשים שיש בהם מעלות גדולות אבל הם מנוהלים על ידי האגו ונספחיו וגורמים, לי לפחות, לא לרצות להיות לידם הרבה זמן. מעטים האנשים שמשכילים לפתח יכולות ותכונות נפלאות אבל יודעים לשמור על הצניעות. דווקא ככל שאני גדלה עם השנים ככל שאני פוגשת יותר ויותר אנשים אני לומדת להעריך צניעות מהי. תודה ענת
 

tlingit

New member
../images/Emo13.gif אחלה

המסע האישי של כל אחד מאיתנו... מאד מעריכה ששיתפת אותנו
 
למעלה