הרחבת כביש 70 בקטע צ.יבור - צ.אחיהוד

  • פותח הנושא mtman
  • פורסם בתאריך

mtman

New member
הרחבת כביש 70 בקטע צ.יבור - צ.אחיהוד

בשעה טובה ומוצלחת , החליטו בנתיבי ישראל להקצות את התקציב הנדרש (30 מ' ש"ח ) לצורך הרחבת כביש 70
בקטע שבין צומת יבור לצומת אחיהוד.
מדובר על קטע באורך של כ-3 ק"מ אשר לא הורחב בשנים 2007-2008 כאשר כביש 70 הורחב מצומת טמרה עד יבור ,
הקטע המדובר פקוק בשעות הערב ויוצר עומסי תנועה רבים למגיעים מסומך לכיוון שלומי / עכו.
נותר רק לקוות שההרחבה אכן תסתיים בינואר 2015 ואז כביש 70 יהיה דו נתיבי ודו מסלולי ממחלף זכרון יעקב ועד צומת אחיהוד.
כעת נותר לחכות רק שיבנו כביש עוקף לכפר יאסיף וירחיבו את הכביש עד צומת כברי - מה שמתוכנן במסגרת סלילת כביש 6 צפונה בעתיד.
 

ערן שחר

New member
רק חבל שעל ה 3 ק"מ האלה יש 4 רמזורים..

( צ.אחיהוד, מושב אחיהוד, יסעור, יבור)

חבל שלא עושים כביש שרות שיחבר את אחיהוד המושב ויסעור לצומת אחיהוד
 

אבישי ק

New member
אחלה הרחבה אבל למה כל כך הרבה רמזורים?

זה מבטל לחלוטין את המטרה שלשמה הרחיבו את הכביש
 

ערן שחר

New member
יקרה בדיוק מה שקורה מול בית המעצר קישון

מרגע ששמו שם רמזורים התחילו פקקים גדולים בגלל הרמזור הזה
 

tapuzo

New member
המחלפים האלו הם ההזויים והמיותרים אי פעם

אבל שוב, אני לא מתפלא שהם קמים, כולם, בלי אף בדיקת כדאיות אחת..
פשוט הלובי של מהנדסי תשתיות אילי הון בעלי חברות תשתיות, יבואני רכב פרטיים
וליסינג ולוביסטים שלהם באוצר ובמשרד התשתיות דואגים הלאה להרוס ולבתר את
המדינה במחלפים הזויים חלקם אפילו מסכנים את התנועה שלא לצורך
כמובן בעלות עתק וכמובן שהם לא פותרים דבר כי העומס בכבישים בהעדר תחבורה
ציבורית טובה רק יגדל ואז צריך להרחיב בנתיב את הכניסות לצומת וכו'
זה פשוט מתגלגל ככה עד שהכל יסתם מבטון ואז יציעו לנו אוטוסטרדה רב קומתית...
בדיוק אותה שיטה שהרסה ערים כמו דטרויט
 

אבישי ק

New member
מסכים איתך חלקית

תחבורה ציבורית טובה הייתה יכולה להוריד את העומסים בהרבה מונים
אבל מאחר ואין תחבורה ציבורית טובה
לפחות שאת הכבישים יבנו כמו שצריך ולא עם צומת כל 2 מטר
 

tapuzo

New member
זה סיפור הביצה והתרנגולת

אין תחבורה ציבורית טובה אז יש פקקים של רכבים פרטיים אז הכסף הולך לעוד מחלף במקום לתחבורה
ציבורית ואז אין תחבורה ציבורית טובה..

צריך לצאת פעם אחת מהלופ הזה. אם אזור תעשייה מסויים יחליט יום אחד שכל עובדיו ללא יוצא מן הכלל
יגיעו בתחבורה ציבורית עם 5 קוים חדשים אליו ויאסור כניסת רכב פרטי תהיה בטוח שבמחלף לידו לא
יהיו פקקים לא ב-8 בבוקר ולא ב-5 בערב.
כל מה שדרוש זאת לא החלטה של כל אזור או ראש עיר או חברות פרטיות אלא החלטה ממשלתית
להגדיל את המיסוי על ליסינג ורכב עד שלא יהיו כדאיים או יהיו מוצר מותרות לעומת תחבורה ציבורית.
כל עוד זה לא קורה, הממשלה מאלצת את עצמה להוציא עוד כסף לתשתיות ומחלפים וכמובן שיש שפע
של לוביסטים של חברות רכב, תשתיות, ליסינג, ונערי אוצר שרוצים לעבוד בהן אחרכך, שלוחצים להמשיך
את המעגל המייאש הזה
 

אבישי ק

New member
אני אתן לדוגמא את תחנת רכבת אחיהוד

התחנה מוקמת בצומת אחיהוד מכיוון שמבחינה היסטורית קיימת שם צומת ראשית
אבל...
לא רחוק משם בהמשך המסילה לכרמיאל יש אזור תעשייה
אם התחנה הייתה מוקמת שם אז הרבה אנשים יכלו להשתמש בתחנה להגיע לעבודה
ואולי זה גם היה יכול להפוך את המקום לאטרקטיבי יותר למפעלים לעבור לשם
במקום זה תהיה עוד תחנת כמו ראש העין, ריקה ובלי נגישות לשום מקום.
העיקר שהשקיעו הרבה כסף.

בקיצור גם עם יוסיפו כסף לתחבורה ציבורית במקום מחלפים זה לא יעזור
אז לפחות כמה מחלפים כדי לעזור קצת
 

ערן שחר

New member
על איזה איזור תעשיה אתה מדבר ? בר לב ?

התחנה מוקמת בין צומת אחיהוד לבר לב,
אי אפשר לשים אותה צמוד לגדר של בר לב,

אין סיבה שהמפעלים לא ימנו שאטל ( לפי דעתי זה מרחק הליכה מהמפעלים ) שיעשה סבבים לתחנה
 


 
אני לא מבין

הקטע הזה לא אמור להיות מוחלף ע"י כביש 702, עם הקמת מסילת כרמיאל?
 
למעלה