הרחבת כביש 71-עפולה בית שאן

הרחבת כביש 71-עפולה בית שאן

אחרי התאונות הקשות שהיו בכביש 71,הבטיח שר התחבורה ישראל כץ, להתחיל עוד השנה בהרחבת הכביש לדו מסלולי. לצורך זה הוקצבו שלוש מאות ₪, מתוך יותר ממיליארד ₪,העלות הכוללת. בשלב הראשון הוחלט לטפל בנושא הבעייתי של הצמתים השונים לאורך הדרך, ולהפוך אותם למיני-מיחלפונים, או בשמם החדש :"מפרידנים".
תכנון הרחבת הכביש החל כבר קרוב לעשר שנים, אך ניתקל בהתנגדויות רבות, ובסוף בוטל על ידי פקידי האוצר .התכנון החדש שונה, ומתייחס קו לסלילת קו רכבת העמק הצמוד אליו.
בימים אלה החלה חברת ,נתיבי ישראל" לגדר את השטח המתוחם שבו ייסלל הכביש, וכנראה שבחודש אוגוסט תתחיל הבנייה בקטע שבין צומת נבות לצומת השיטה, אם לא יחזרו פקידי האוצר ויבטלו זאת.
 

XrayCharlie

New member
מי צריך מחלפים (או מחלפונים) על הכביש הזה?

כמה תנועה כבר יש בו?
מדוע לא ניתן להסתדר עם הרחבת הכביש לשני נתיבים לכל כיוון ורימזור הצמתים?
 

darkshadow1

New member
לא ברור וכנראה בזבוז מוחלט של כסף,

בעיקר על רקע ההשקעה המאסיבית ברכבת העמק.
 

luckydude

Active member
אני חושה שחלק מהמחלפונים

הם בשילוב עם הפרדות מפלסית של רכבת העמק שבלאו הכי דורשות הקמת גשרים אז כבר משלבים אותם עם מפרידנים.
 

XrayCharlie

New member
זו אפשרות אבל יש לא מעט צמתי T שאין להם קשר

לרכבת.
כמו כן, יש מספר כניסות קרובות מאוד אחת לשנייה לישובים שכן חוצות את נתיב המסילה. אני מאוד מקווה שיאחדו כניסות כאלה ולא יבנו מחלפונים נפרדים לכניסות שמרוחקות 750 מטר בלבד אחת מהשנייה (כפר יחזקאל וגבע לדוגמא).
 
תיקון טעות קטנה:

הכניסות לכפר יחזקאל וגבע נמצאות מצדו הצפוני של כביש 71, ואילו תוואי הרכבת עובר מדרום לכביש.
יחד עם זאת, תוואי הרכבת פוגש באיזור זה בכביש 675 (צ. נבות- צ. הסרגל), הכניסה לגדעונה/פארק לאומי מעיין חרוד, וכביש 669 (עוקף בית שאן לכוון צומת שלוחות בואך בקעת הירדן).
 

XrayCharlie

New member
איפה המסילה חוצה את כביש 71 ולמה?

ככל שאני יודע המסילה תעבור צפונית לעפולה ולכן אם היא תעבור דרומית ל-71 אז היא תצטרך לחצות אותו. לא ברור לי למה.
 
מסילת העמק

המסילה החדשה עוקפת את עפולה תחתית בתוואי חדש לגמרי, מצפון, כולל תחנה במקום חדש. המסילה עוברת בתוואי קשה בגלל מי תהום גבוהים, שמייקרים מאוד את העבודה. בקטע זה היא חוצה שלושה כבישים ארציים בהפרדה מפלסית: כביש עפולה -נצרת, כביש עפולה -כפר תבור, וכביש עפולה-בית שאן. היא תחצה את הכביש הזה-כביש 71- דרומה, ותמשיך מדרום לכביש 71 עד לבית שאן.
 
הכביש אמור לתת שרות להובלת מטענים מחיפה לירדן

כבר כיום שועטות בו משאיות והתנועה בו יותר ממסוכנת.
הפרדה מפלסית מחוייבת המציאות - רבוי רמזורים יכבידו על התנועה.

הלוואי ותתגשמנה הציפיות ושהתנועה בכביש, כולל הרכבת, תלך ותגבר. במיוחד כאשר המשך המסילה יגיע לעמן.
 

amit1270

New member
המשך המסילה לא יגיע לעמאן

לכל היותר למעבר שייח חוסיין.
 

darkshadow1

New member
בעבר דובר על אירביד.

מן הסתם זה תלוי בעיקר בירדן, ולכן כנראה לא יקרה בעתיד הנראה לעין.
 
אם אני לא טועה בירדן טרחו לסלול מסילה חוצה

שמחברת את כל הערים החשובות מעקבה דרך עמאן עד אירביד. הנה כתבה ישנה שמדברת בכלליות על הפרוייקט שככל הידוע לי גם יצא לפועל במימון סעודי או משהו כזה. היו בירדן קודם לכן שני קטעים. אחד בין עמאן ואירביד (שאז גם המשיך לדמשק) ואחר בין מאען ועקבה והמסילה החדשה נועדה לחבר את שתי הקטעים.
 
תוכניות הרכבת בירדן מאוד מסובכות.

צורת פיזור האוכלוסיה בירדן הרבה יותר פשוטה מישראל בגלל שרובה מרוכזת לאורך שרשרת יישובים ארוכה מעקבה הדרומית עד אירביד בצפון שאפשר "להשחיל" את רובם על מסילה אחת. הבעיה שכדי להצדיק את פיתוח הרכבת בירדן, (שלמרבה הצער הירדני המסילות שם עוד מתקופת הטורקים ולכן צרות מהנורמה), היא היתה מעוניינת להפוך לצומת תחבורתי חשוב ובגלל סכסוכים פוליטים היא תתקשה לבצע זאת. בתיאוריה החלום היה שלמשל ניתן יהיה לעלות על רכבת בביירות (או בתחנת ההמשך בדמשק) או איסטנבול ולנסוע דרך ירדן ישירות למכה או ערי סעודיה האחרות ואפילו לתימן ולשאר מדינות חצי האי ערב אבל כידוע לכולם המצב בסוריה לא משהו ויש סכסוך רציני בין אסד למלך ירדן. ישראל עצמה דווקא הציעה לחבר את נמל חיפה ברכבת ישירה לעיר התעשייה הירדן אירביד (ומשם לתשתית הרכבת הירדנית) ואפילו בעבר תמכה בסלילת קו מעיראק לצפון ירדן ומשם לחיפה. אבל מצד שני "קיומה" של ישראל מונע למשל תכנון קו רכבת ישיר מעקבה לסיני ומצריים והקו היחידי בתכנון הוא משארם א שייח בסיני לסעודיה, הרחק מירדן. בכל אופן המצב בין מדינות האיזור הוא לא "האיחוד האירופי" ולכן הקמת קווי רכבת משותפים שיעברו בגבולות פתוחים הוא חלום רחוק.
 
למעלה