הרחבת מערך מוניות שירות בתל אביב בשבת

מצב
הנושא נעול.

FIFI1981

New member
הרחבת מערך מוניות שירות בתל אביב בשבת

הרחבת מערך מוניות שירות בתל אביב בשבת
שלום,

מפעם לפעם עולה הרעיון של הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת באמצעות הרחבת מערך מוניות השירות. אין בכוונתי לדון פה ביעילות המהלך הזה, יש לו יתרונות וחסרונות כמו לכל דבר, והוא נדון פה לא פעם, למיטב זכרוני.
שאלתי היא אחרת:
לא מזמן שמעתי משהו על כך שהבעיה התפעולית העיקרית עם מהלך כזה הוא ההסכם עם מוניות השירות בתל אביב שמקפיא את המצב הקיים עד שנת 2016, ללא אפשרות להוסיף/להוריד/להאריך קווים (עם או בלי קשר לשבת).
מישהו מכיר הסכם כזה? מתי נחתם?
האם לאזרח הקטן יש גישה אליו באיזשהו מקום?
אני שואל כיוון שאני מבצע מחקר קטן בנושא, וחיפושי ברשת לא העלו דבר.

כל עזרה תתקבל בברכה.

תודה רבה!
 

olli3

New member
מנהל
עוד משהו שכדאי לך לדעת.

הרחבת מערך מוניות שירות בתל אביב בשבת
שלום,

מפעם לפעם עולה הרעיון של הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת באמצעות הרחבת מערך מוניות השירות. אין בכוונתי לדון פה ביעילות המהלך הזה, יש לו יתרונות וחסרונות כמו לכל דבר, והוא נדון פה לא פעם, למיטב זכרוני.
שאלתי היא אחרת:
לא מזמן שמעתי משהו על כך שהבעיה התפעולית העיקרית עם מהלך כזה הוא ההסכם עם מוניות השירות בתל אביב שמקפיא את המצב הקיים עד שנת 2016, ללא אפשרות להוסיף/להוריד/להאריך קווים (עם או בלי קשר לשבת).
מישהו מכיר הסכם כזה? מתי נחתם?
האם לאזרח הקטן יש גישה אליו באיזשהו מקום?
אני שואל כיוון שאני מבצע מחקר קטן בנושא, וחיפושי ברשת לא העלו דבר.

כל עזרה תתקבל בברכה.

תודה רבה!
עוד משהו שכדאי לך לדעת.
מונית שירות היא עסק פרטי. אם העסק הפרטי לא מתפקד טוב, הוא לא מרוויח. כשאני אומר לא מתפקד טוב, הכוונה היא שאין לקוחות.

בת"א כבר יש מוניות שירות בצירים המרכזיים של העיר. אלו צירים רווחיים באופן מובהק.

נהגים לא מעוניינים לעבוד במקומות שיש בהם פחות נוסעים או כמעט ואין נוסעים פוטנציאליים. כמו כן, אף אחד לא יתנדב לנסוע על ציר "ריק" מנוסעים פוטנציאליים עד שהשמועה תעבור מפה לאוזן והנוסעים יגיעו.

הרי מוניות שירות קמו להן בשני ב-3 מקרים עיקריים:

1. היכן שיש דרישת נוסעים גבוהה (בין יעדים כאלו, תמיד על בסיס מסלול של קו אוטובוס שיש לו דרישה גבוהה מאד).

2. היכן שיש דרישה גבוהה לשירות אך אין קווי אוטובוס או שיש קווים אך בתדירות עלובה או שמסלולם הוא מסלול מאסף.

3. כשקווי האוטובוס הפועלים במסלול עמוסים כל כך עד השארת נוסעים בתחנות.

כל עוד שלא יהיו אוטובוסים בשבת, יהיה קשה למוניות השירות ל"הילחם" על הנוסעים. כי אלו פשוט לא ימתינו לה מלכתחילה והנהגים לא יוכלו לבזבז את הזמן שלהם בלא להסיע אנשים ולא להביא משכורת הביתה. כי עד שהנוסעים יבואו ועד שאנשים ידעו שיש מוניות שירות... ייקח זמן. ואף אחד לא יכול להמתין את הזמן הזה בלי לפרנס את המשפחה שלו או את עצמו.
 

FIFI1981

New member
הכל נכון

עוד משהו שכדאי לך לדעת.
מונית שירות היא עסק פרטי. אם העסק הפרטי לא מתפקד טוב, הוא לא מרוויח. כשאני אומר לא מתפקד טוב, הכוונה היא שאין לקוחות.

בת"א כבר יש מוניות שירות בצירים המרכזיים של העיר. אלו צירים רווחיים באופן מובהק.

נהגים לא מעוניינים לעבוד במקומות שיש בהם פחות נוסעים או כמעט ואין נוסעים פוטנציאליים. כמו כן, אף אחד לא יתנדב לנסוע על ציר "ריק" מנוסעים פוטנציאליים עד שהשמועה תעבור מפה לאוזן והנוסעים יגיעו.

הרי מוניות שירות קמו להן בשני ב-3 מקרים עיקריים:

1. היכן שיש דרישת נוסעים גבוהה (בין יעדים כאלו, תמיד על בסיס מסלול של קו אוטובוס שיש לו דרישה גבוהה מאד).

2. היכן שיש דרישה גבוהה לשירות אך אין קווי אוטובוס או שיש קווים אך בתדירות עלובה או שמסלולם הוא מסלול מאסף.

3. כשקווי האוטובוס הפועלים במסלול עמוסים כל כך עד השארת נוסעים בתחנות.

כל עוד שלא יהיו אוטובוסים בשבת, יהיה קשה למוניות השירות ל"הילחם" על הנוסעים. כי אלו פשוט לא ימתינו לה מלכתחילה והנהגים לא יוכלו לבזבז את הזמן שלהם בלא להסיע אנשים ולא להביא משכורת הביתה. כי עד שהנוסעים יבואו ועד שאנשים ידעו שיש מוניות שירות... ייקח זמן. ואף אחד לא יכול להמתין את הזמן הזה בלי לפרנס את המשפחה שלו או את עצמו.
הכל נכון
ואת הכל אני יודע.

שאלתי הייתה בעניין הרחבת המערך הקיים, שאינה אפשרית מכוח הסכם כלשהו התקף עד שנת 2016 (כך שמעתי, איני יודע אם זה נכון).
לגבי הנוסעים הפוטנציאלים, אני בטוח שגם אתה מכיר יותר מקו אחד או שניים בתל אביב שיכולים להיות רווחיים, נוסף על הקיימים (גם בשבת).


תודה.
 

olli3

New member
מנהל
אני מבחינתי שיסגרו את כל מוניות השירות בארץ.

הכל נכון
ואת הכל אני יודע.

שאלתי הייתה בעניין הרחבת המערך הקיים, שאינה אפשרית מכוח הסכם כלשהו התקף עד שנת 2016 (כך שמעתי, איני יודע אם זה נכון).
לגבי הנוסעים הפוטנציאלים, אני בטוח שגם אתה מכיר יותר מקו אחד או שניים בתל אביב שיכולים להיות רווחיים, נוסף על הקיימים (גם בשבת).


תודה.
אני מבחינתי שיסגרו את כל מוניות השירות בארץ.
זה הדבר היחיד שיכריח את המדינה לתת שירות תחבורה ציבורית יעיל וטוב 24/7. במקום להסתמך על כלי תחבורה שאפשר לחכות לו עד שהנשמה יוצאת (במיוחד באמצע המסלול), כי הוא פשוט לא יעצור כי הוא מלא, כי הוא יצא מלא מתחנת המוצא כי ככה זה בשבת.

שלא לדבר על זה שאין תדירות, אין חופשי חודשי, אין כרטיסי מעבר, אין הנחות, אין נסיעה חינם לחיילים (יש כאלו שנותנים הנחה לחיילים במדים).

יש פתרון גרוע שבא להשתיק את ציבור הנוסעים מהדרישה לתחבורה ציבורית טובה גם בלילה וגם בשבת.

לשאלתך, יש עשרות קווי אוטובוס שיכולים להיות רווחיים גם בשבת בת"א בפרט ובגוש דן בכלל. זה לא אומר שמונית שירות תתאים לכל קו כזה כי מונית שירות צריכה ביקוש גבוה ונתינת היצע שמוך מהביקוש. אחרת הנהג נאלץ להמתין בתחנת המוצא הרבה זמן עד שהמונית תתמלא והוא יצא לדרך. והנהגים לא ממש ששים לעמד ולהמתין זמן רב עד שיוצאים לדרך, הם מעדיפים שהמונית תתמלא כמה שיותר מהר ושהם יצאו כמה שיותר מהר לדרך.
 

FIFI1981

New member
לרגע לא טענתי שזה הפתרון האידיאלי

אני מבחינתי שיסגרו את כל מוניות השירות בארץ.
זה הדבר היחיד שיכריח את המדינה לתת שירות תחבורה ציבורית יעיל וטוב 24/7. במקום להסתמך על כלי תחבורה שאפשר לחכות לו עד שהנשמה יוצאת (במיוחד באמצע המסלול), כי הוא פשוט לא יעצור כי הוא מלא, כי הוא יצא מלא מתחנת המוצא כי ככה זה בשבת.

שלא לדבר על זה שאין תדירות, אין חופשי חודשי, אין כרטיסי מעבר, אין הנחות, אין נסיעה חינם לחיילים (יש כאלו שנותנים הנחה לחיילים במדים).

יש פתרון גרוע שבא להשתיק את ציבור הנוסעים מהדרישה לתחבורה ציבורית טובה גם בלילה וגם בשבת.

לשאלתך, יש עשרות קווי אוטובוס שיכולים להיות רווחיים גם בשבת בת"א בפרט ובגוש דן בכלל. זה לא אומר שמונית שירות תתאים לכל קו כזה כי מונית שירות צריכה ביקוש גבוה ונתינת היצע שמוך מהביקוש. אחרת הנהג נאלץ להמתין בתחנת המוצא הרבה זמן עד שהמונית תתמלא והוא יצא לדרך. והנהגים לא ממש ששים לעמד ולהמתין זמן רב עד שיוצאים לדרך, הם מעדיפים שהמונית תתמלא כמה שיותר מהר ושהם יצאו כמה שיותר מהר לדרך.
לרגע לא טענתי שזה הפתרון האידיאלי
יתרה מכך, מתן היתר לעוד קווי מוניות שירות לפעול בשבת, למרות שיכול לשמש כפתרון לא רע בתוך תל אביב, עשוי להנציח את המצב ולשמש כתירוץ עלוב למקבלי ההחלטות העלובים למה לא להפעיל מערך תח"צ אמיתי בשבתות.
אתה מתפרץ לדלת פתוחה. איני זקוק לשכנוע.

ובכל זאת, אם אתה או מישהו אחר כאן בפורום מכירים הסכם מהסוג שדיברתי עליו, אשמח לדעת מכך, ואשמח עוד יותר אם יש אפשרות לעניין בו.

תודה
 

olli3

New member
מנהל
ההיסטוריה מוכיחה. בלעדיות של מונית שירות על

לרגע לא טענתי שזה הפתרון האידיאלי
יתרה מכך, מתן היתר לעוד קווי מוניות שירות לפעול בשבת, למרות שיכול לשמש כפתרון לא רע בתוך תל אביב, עשוי להנציח את המצב ולשמש כתירוץ עלוב למקבלי ההחלטות העלובים למה לא להפעיל מערך תח"צ אמיתי בשבתות.
אתה מתפרץ לדלת פתוחה. איני זקוק לשכנוע.

ובכל זאת, אם אתה או מישהו אחר כאן בפורום מכירים הסכם מהסוג שדיברתי עליו, אשמח לדעת מכך, ואשמח עוד יותר אם יש אפשרות לעניין בו.

תודה
ההיסטוריה מוכיחה. בלעדיות של מונית שירות על
איזור מסויים, תוקעת תחבורה ציבורית. אתה מוזמן לעיין בנספח תחנת הרכבת בית יהושוע והקישור ממנה אל נתניה ובמיוחד אל איזור התעשיה בנתניה.

כשאין שום פתרון לעומת זאת, יש מחאות, יש דרישות להפעלת תח"צ. כל שנה, במיוחד בקיץ, שומעים קולות דווקא מערי השרון הדרומי (הרצליה, רמת השרון, רעננה, הוד השרון, כפר סבא) על כך שאין שירות אוטובסים בשבת מלבד קו 29 שמתחיל בשעה 16:00 את השירות ביום שבת, גם בקיץ וקו 247 לת"א שמתחיל גם כן סביב 17:00 אם אני זוכר נכון. בת"א לעומת זאת - לא עולות קריאות שכאלו באותו רעש כמו שבערי השרון עד כדי הפעלת קו אוטובוס חינמי על ידי מרצ כמעט כל שנה בקיץ במסלול של קו 29, עד שזה מתחיל לפעול והכל בחינם.

אם תיתן רישיון להפעלת מוניות שירות בשבת בקווים כאלו ואחרים, אתה תגרור למצב בו בסופו של דבר כשירצו להפעיל קווי אוטובוס, נהגי המוניות יתאגדו כנגד המהלך הזה. ומשום מה ראשי ערים, ראשי רשויות וגורמים ממשלתיים - נכנעים לגחמותיהם של נהגי המוניות על אובדן פרנסתם או ירידה ברמת ההשתכרות שלהם.

אני אל יודע אם אתה מודע לכך אבל לפני כמה שנים רצו לפתוח קווי לילה באילת. כמה ימים לפני החופש הגדול ולפני תחילת הפעלת הקווים - הייתה התקפלות עקב נהגי המוניות שמיררו על אובדן פרנסה. לקח שנתיים עד שהפעילו את הקווים האלו - גם בלילות שישי. וכאן מדובר על נהגי מוניות ספיישל שהתנגדו למהלך והצליחו לטרפד אותו למשך שנתיים... מה נראה לך נהגי מונית שירות יעשו כנגד המתחרה העיקרי שלהם? שהוא האוטובוס ולא הרכב הפרטי כמו של מוניות הספיישל.
 

FIFI1981

New member
כבר עניתי לך שאנחנו באותו צד


ההיסטוריה מוכיחה. בלעדיות של מונית שירות על
איזור מסויים, תוקעת תחבורה ציבורית. אתה מוזמן לעיין בנספח תחנת הרכבת בית יהושוע והקישור ממנה אל נתניה ובמיוחד אל איזור התעשיה בנתניה.

כשאין שום פתרון לעומת זאת, יש מחאות, יש דרישות להפעלת תח"צ. כל שנה, במיוחד בקיץ, שומעים קולות דווקא מערי השרון הדרומי (הרצליה, רמת השרון, רעננה, הוד השרון, כפר סבא) על כך שאין שירות אוטובסים בשבת מלבד קו 29 שמתחיל בשעה 16:00 את השירות ביום שבת, גם בקיץ וקו 247 לת"א שמתחיל גם כן סביב 17:00 אם אני זוכר נכון. בת"א לעומת זאת - לא עולות קריאות שכאלו באותו רעש כמו שבערי השרון עד כדי הפעלת קו אוטובוס חינמי על ידי מרצ כמעט כל שנה בקיץ במסלול של קו 29, עד שזה מתחיל לפעול והכל בחינם.

אם תיתן רישיון להפעלת מוניות שירות בשבת בקווים כאלו ואחרים, אתה תגרור למצב בו בסופו של דבר כשירצו להפעיל קווי אוטובוס, נהגי המוניות יתאגדו כנגד המהלך הזה. ומשום מה ראשי ערים, ראשי רשויות וגורמים ממשלתיים - נכנעים לגחמותיהם של נהגי המוניות על אובדן פרנסתם או ירידה ברמת ההשתכרות שלהם.

אני אל יודע אם אתה מודע לכך אבל לפני כמה שנים רצו לפתוח קווי לילה באילת. כמה ימים לפני החופש הגדול ולפני תחילת הפעלת הקווים - הייתה התקפלות עקב נהגי המוניות שמיררו על אובדן פרנסה. לקח שנתיים עד שהפעילו את הקווים האלו - גם בלילות שישי. וכאן מדובר על נהגי מוניות ספיישל שהתנגדו למהלך והצליחו לטרפד אותו למשך שנתיים... מה נראה לך נהגי מונית שירות יעשו כנגד המתחרה העיקרי שלהם? שהוא האוטובוס ולא הרכב הפרטי כמו של מוניות הספיישל.
כבר עניתי לך שאנחנו באותו צד

ההסכם שאני מחפש (אם קיים) הוא לצורך מחקר קטן שאני עורך בנושא ולא מעבר לכך (הלוואי והיה לי את הכוח המאפשר לעשות יותר...)
 

olli3

New member
מנהל
כן אני יודע. לא יודע אם מישהו יוכל לעזור

כבר עניתי לך שאנחנו באותו צד

ההסכם שאני מחפש (אם קיים) הוא לצורך מחקר קטן שאני עורך בנושא ולא מעבר לכך (הלוואי והיה לי את הכוח המאפשר לעשות יותר...)
כן אני יודע. לא יודע אם מישהו יוכל לעזור
לך למצוא את ההסכם הזה. אם זה מסמך ממשלתי כלשהו, נסה לפנות לגוף ההוא של הכנסת שמבקר את תפקודה או משהו כזה. אני פשוט לא זוכר את השם.
 

orchilit

New member
המשמר החברתי ?

כן אני יודע. לא יודע אם מישהו יוכל לעזור
לך למצוא את ההסכם הזה. אם זה מסמך ממשלתי כלשהו, נסה לפנות לגוף ההוא של הכנסת שמבקר את תפקודה או משהו כזה. אני פשוט לא זוכר את השם.
המשמר החברתי ?
 

ArsaWhat

New member
צריך להוציא את מוניות השירות מחוץ לחוק

הרחבת מערך מוניות שירות בתל אביב בשבת
שלום,

מפעם לפעם עולה הרעיון של הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת באמצעות הרחבת מערך מוניות השירות. אין בכוונתי לדון פה ביעילות המהלך הזה, יש לו יתרונות וחסרונות כמו לכל דבר, והוא נדון פה לא פעם, למיטב זכרוני.
שאלתי היא אחרת:
לא מזמן שמעתי משהו על כך שהבעיה התפעולית העיקרית עם מהלך כזה הוא ההסכם עם מוניות השירות בתל אביב שמקפיא את המצב הקיים עד שנת 2016, ללא אפשרות להוסיף/להוריד/להאריך קווים (עם או בלי קשר לשבת).
מישהו מכיר הסכם כזה? מתי נחתם?
האם לאזרח הקטן יש גישה אליו באיזשהו מקום?
אני שואל כיוון שאני מבצע מחקר קטן בנושא, וחיפושי ברשת לא העלו דבר.

כל עזרה תתקבל בברכה.

תודה רבה!
צריך להוציא את מוניות השירות מחוץ לחוק
כמובן בגלל חוסר הצדק המשווע שנגרם בעצם קיומם, אבל כמובן שגם בגלל 1001 העברות שהם עושים: דופקים פרסה על קו הפרדה רצוף כי לא מתאים להם לעשות סיבוב כמו כולם, אבל למשוך את הזמן עד שיעלה נוסע ובינתיים לחכות על דרך נמיר או לזחול במהירות של צב - אין שום בעיה, עומדים בתחנות אוטובוס וחוסמים את כניסת האוטובוסים (ראו תמונה מצורפת), נוהגים בפראות, מעלים נוסעים מעבר לכמות המותרת, שיעמדו עד שנוסע יצטרך לרדת. העיקר שעל מוניות השירות של הקוים העירונים בתל אביב יש שלט "המחיר נשאר 6 ש"ח לנסיעה לטובת ציבור הנוסעים". בשבת זה 8. מת"א לצומת הרצליה ניסיתם פעם לנסוע בשבת? 12 ש"ח. חיפה-ת"א? 45 ש"ח. בשביל מה קניתי חופשי חודשי אם אין לי איך להשתמש בו יום בשבוע - ועוד העלו את המחיר שלו לאחרונה?
זה אינטרס של המדינה להעביר את נהגי מוניות השירות והספיישל לחברות התחבורה הציבורית, להוסיף עוד ועוד נסיעות. אבל למה שיעשו את זה - שהנוסעים ששילמו על חופשי חודשי יעמדו כמו בהמות משא באוטובוסים מתפתלים בסיבובים ארוכים, ושלמי שיש כסף שיממן את נהגי המוניות
 

ArsaWhat

New member
אנסה להעלות את התמונה שוב אח"כ

צריך להוציא את מוניות השירות מחוץ לחוק
כמובן בגלל חוסר הצדק המשווע שנגרם בעצם קיומם, אבל כמובן שגם בגלל 1001 העברות שהם עושים: דופקים פרסה על קו הפרדה רצוף כי לא מתאים להם לעשות סיבוב כמו כולם, אבל למשוך את הזמן עד שיעלה נוסע ובינתיים לחכות על דרך נמיר או לזחול במהירות של צב - אין שום בעיה, עומדים בתחנות אוטובוס וחוסמים את כניסת האוטובוסים (ראו תמונה מצורפת), נוהגים בפראות, מעלים נוסעים מעבר לכמות המותרת, שיעמדו עד שנוסע יצטרך לרדת. העיקר שעל מוניות השירות של הקוים העירונים בתל אביב יש שלט "המחיר נשאר 6 ש"ח לנסיעה לטובת ציבור הנוסעים". בשבת זה 8. מת"א לצומת הרצליה ניסיתם פעם לנסוע בשבת? 12 ש"ח. חיפה-ת"א? 45 ש"ח. בשביל מה קניתי חופשי חודשי אם אין לי איך להשתמש בו יום בשבוע - ועוד העלו את המחיר שלו לאחרונה?
זה אינטרס של המדינה להעביר את נהגי מוניות השירות והספיישל לחברות התחבורה הציבורית, להוסיף עוד ועוד נסיעות. אבל למה שיעשו את זה - שהנוסעים ששילמו על חופשי חודשי יעמדו כמו בהמות משא באוטובוסים מתפתלים בסיבובים ארוכים, ושלמי שיש כסף שיממן את נהגי המוניות
אנסה להעלות את התמונה שוב אח"כ
מופיע בה נהג מונית שירות לצפון הארץ שעומד בתחנה של קו 826 על דרך נמיר וחוסם אותה, ונהג האוטובוס עומד עקום (במקום להתקדם ולעמוד ישר אחרי המונית, וכך לעמוד בתחנת אוטובוסים אחרת), ועל הדרך חוסם אוטובוס אחר מלעבור. כנראה שמאחר ואנשים נדקרים על הרבה פחות, אף אחד לא מעיר לנהג מונית השירות. כנראה גם כי הנוסעים התרגלו להיות כאלה שמזלזלים בהם.
 

olli3

New member
מנהל
כתבה מעולה. יש מצב לצילום/סריקת הכתבה המלאה?

צריך להוציא את מוניות השירות מחוץ לחוק
כמובן בגלל חוסר הצדק המשווע שנגרם בעצם קיומם, אבל כמובן שגם בגלל 1001 העברות שהם עושים: דופקים פרסה על קו הפרדה רצוף כי לא מתאים להם לעשות סיבוב כמו כולם, אבל למשוך את הזמן עד שיעלה נוסע ובינתיים לחכות על דרך נמיר או לזחול במהירות של צב - אין שום בעיה, עומדים בתחנות אוטובוס וחוסמים את כניסת האוטובוסים (ראו תמונה מצורפת), נוהגים בפראות, מעלים נוסעים מעבר לכמות המותרת, שיעמדו עד שנוסע יצטרך לרדת. העיקר שעל מוניות השירות של הקוים העירונים בתל אביב יש שלט "המחיר נשאר 6 ש"ח לנסיעה לטובת ציבור הנוסעים". בשבת זה 8. מת"א לצומת הרצליה ניסיתם פעם לנסוע בשבת? 12 ש"ח. חיפה-ת"א? 45 ש"ח. בשביל מה קניתי חופשי חודשי אם אין לי איך להשתמש בו יום בשבוע - ועוד העלו את המחיר שלו לאחרונה?
זה אינטרס של המדינה להעביר את נהגי מוניות השירות והספיישל לחברות התחבורה הציבורית, להוסיף עוד ועוד נסיעות. אבל למה שיעשו את זה - שהנוסעים ששילמו על חופשי חודשי יעמדו כמו בהמות משא באוטובוסים מתפתלים בסיבובים ארוכים, ושלמי שיש כסף שיממן את נהגי המוניות
כתבה מעולה. יש מצב לצילום/סריקת הכתבה המלאה?
מהעיתון כמובן...

אני מחכה ליום הזה, לא פלא שבבאר שבע יש תחבורה כה גרועה (עירונית). 1250 ש"ח לכל תושב בעיר כשיש כאן קצת יותר מ200 אלף תושבים, בהחלט מסביר את העניין.
 

ArsaWhat

New member
לצערי אין לי גישה לעיתון

כתבה מעולה. יש מצב לצילום/סריקת הכתבה המלאה?
מהעיתון כמובן...

אני מחכה ליום הזה, לא פלא שבבאר שבע יש תחבורה כה גרועה (עירונית). 1250 ש"ח לכל תושב בעיר כשיש כאן קצת יותר מ200 אלף תושבים, בהחלט מסביר את העניין.
לצערי אין לי גישה לעיתון
אפשר להסביר למה הכוונה ב-1250 ש"ח לכל תושב?
 

ArsaWhat

New member
הנה הקובץ + תוספת

צריך להוציא את מוניות השירות מחוץ לחוק
כמובן בגלל חוסר הצדק המשווע שנגרם בעצם קיומם, אבל כמובן שגם בגלל 1001 העברות שהם עושים: דופקים פרסה על קו הפרדה רצוף כי לא מתאים להם לעשות סיבוב כמו כולם, אבל למשוך את הזמן עד שיעלה נוסע ובינתיים לחכות על דרך נמיר או לזחול במהירות של צב - אין שום בעיה, עומדים בתחנות אוטובוס וחוסמים את כניסת האוטובוסים (ראו תמונה מצורפת), נוהגים בפראות, מעלים נוסעים מעבר לכמות המותרת, שיעמדו עד שנוסע יצטרך לרדת. העיקר שעל מוניות השירות של הקוים העירונים בתל אביב יש שלט "המחיר נשאר 6 ש"ח לנסיעה לטובת ציבור הנוסעים". בשבת זה 8. מת"א לצומת הרצליה ניסיתם פעם לנסוע בשבת? 12 ש"ח. חיפה-ת"א? 45 ש"ח. בשביל מה קניתי חופשי חודשי אם אין לי איך להשתמש בו יום בשבוע - ועוד העלו את המחיר שלו לאחרונה?
זה אינטרס של המדינה להעביר את נהגי מוניות השירות והספיישל לחברות התחבורה הציבורית, להוסיף עוד ועוד נסיעות. אבל למה שיעשו את זה - שהנוסעים ששילמו על חופשי חודשי יעמדו כמו בהמות משא באוטובוסים מתפתלים בסיבובים ארוכים, ושלמי שיש כסף שיממן את נהגי המוניות
הנה הקובץ + תוספת
מי שלא מזהה - צולם בדרך נמיר במפרץ תחנות האוטובוסים לכיוון צפון. הרבה פעמים עומדים שם מוניות שירות לצפון ומחכות לנוסעים שלא מתאים להם לנסוע באוטובוס ומוכנים לשלם יותר, העיקר לא לעצור בתחנות. כל מונית בתחנה של הקו לאותו הכיוון.

אגב, ממש עכשיו שמעתי מחבר שמונית קו 4 הורידה אותו באמצע כי הוא היה היחיד על המונית (3 בלילה) ולא השתלם לנהג המונית להמשיך לנסוע. פשוט ביזיון, רק על זה הייתי מבטל לנהג המונית את רשיון הנהיגה שלו על מונית. ממתי נשמע דבר כזה? איך זה שמשרד התחבורה יודע שעל כל נסיעה של קו 4,104,204, ושל הקוים 5 ושל 16, יש עוד 3 נסיעות לפחות של מוניות שירות לכל קו, שנדחפות ועוקפות את האוטובוסים, עוצרות איפה שבא להן ואוספות נוסעים, ולא מגביר את תדירות הנסיעות בקוים האלה, מבטל את הרישיונות של המוניות קו 4 ומחייב את דן להוציא מיניבוסים פעם ב-5 דקות, ובאמצע הלילה (שגם אז פעילות מוניות השירות ערה מאוד) כל 7-10 דקות? יכול להיות שמישהו בהנהלות של חברות מוניות השירות מקורב למישהו במרכז הליכוד? אני ממש לא אופתע אם זה נכון. זה הרי לא משתלם לאף אחד שם שלאוטובוסים פתאום תהיה תדירות גבוהה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה