הרחבת שעות האיסור אל טיסות מטוסים

Brendan

New member
הרחבת שעות האיסור אל טיסות מטוסים

הודעה לעיתונות מטעם דובר משרד התחבורה מיום ה- 7 לחודש מאי של שנת 2002 ------------------------------------ שר התחבורה, ד´´ר אפרים סנה אמר היום (7/5/02) כי הרחבת שעות האיסור על המראות של מטוסים בלילה בנתב´´ג תביא לצימצום משמעותי ברעש באזור גוש דן והסביבה ותשפר את איכות חייהם של התושבים. ------------------------------------------- הודעת הדובר המקורית כאן
 

Brendan

New member
העלעת דיון בנושא רעש מטוסים...

אני גר בעיר פ"ת ומעל השכונה שלי עובר נתיב טייס של מטוסי נוסעים העושים את דרכם מאילת לשדה דוב ובחזרה. נתיב הטיסה עובר בגובה נמוך יחסית בקו אילת-ת"א וגבובה יחסית בכיוון ההפוך. היות והמטוסים טסים בגובה נמוך והיות ובשנים האחרונות עלה משמעותית תדירות ומספר הטיסות, נוצר מצב של רעש בלתי ניסבל. הדבר נכון גם לגבי מטוסים קלים אשר עושים יותר רעש. מה ניתן לעשות נגד הבעייה? האם אין כאן בעייה בטיחותית כאשר מטוס טס מעל איזור מיושב בצפיפות? פניתי בעבר למי שאחראי לנושא רעש במנהל התעופה האזרחי והנ"ל אמר לי כי ישנו גבול גובה מינימלי שאותו אסור למטוס לעבור. אם אני רואה מטוס טס הגובה נמוך מגובה מינימלי זה הרי שאני יכול להגיש תלונה תוך רישום מספר המטוס והשעה של הטיסה. אני חייב לציין שממש יש לי את הכלים למדוד גובה טיסה של מטוסים
אז מה עושים?
 
מאוד קל, צמר גפן באוזניים, ושלא

ושלא תנסה למדוד תגובה של המטוסים בשמים.
 

Brendan

New member
למה לא?

אני יכול להשיג מכשיר למדידת מרחק הפועל ע"י מנגנון לייזר. יתכן והמטוס יקבל התרעה על נסיון התבייתות של מערכת נשק אבל אני סך-הכל עושה מה שאמרו לי בענף הרעש של מנהל התעופה האזרחי. ובנוגע לצמר-גפן.. השאלה הייתה רצינית וכך אני מקווה גם לקבל תשובות
 
ענין הצמר גפן, נכון, התבדחתי אבל

אני לא חושב שמטוסים קלים עושים יותר רעש ממטוס כבד. ואני גם לא חושב שאתה צריך לערוך בדיקת גובה בליזר, כי המטוסים בארץ, ובמיוחד בנקודות כאלו הם מבוקרי מכם, והבקר מתריע בפני הטייס על סטיה משמעותית בגובה הטיסה (אשר אבסולוטית, הוא לא כל הזמן אותטו הגובה מפני האדמה, אלא על פי לחץ ממוצע מגובה פני הים)הגובה הזה נבדק על מנת למנוע התנגשות בין כלי טייס. בנתיב היציאה מנתב"ג לשדה דב, מנמיכים לפתח תקוה (צומת סגולה) לגובה 1100 רגל מעל פני הים וממשיכים לכיוון צומת גהה 1100 רגל. ובנתיב שמגיע ממזרח, בדרך כלל למטוס שביטל נוהל טיסת מכשירים בהגעה מאילת (לדוגמה)הוא מנמיך לאותה הנקודה לגובה 1500 רגל וממשיך לירקונה 1100 רגל. כל המטוסים שיוצאים מכיוון שדה דב, או הרצליה, לכיוון מזרח, בדרך כלל מטפסים לגבהים הרבה יותר משמעותיים. יש גם תנועות שמגיעות מצפון ומנמיכות לנתבג. בנוסף לכל, אם יש לך קשרים עם ערפת, אז לידיעתך, סגרו כמעט לחלוטין את הנתיבים לשדה התעופה ירושלים ולטייסים המשועממים כמוני , לא נותר אלא להשתמש בנתיבים שנותרו. אני כמעט משוכנע שכאשר אתה בבית או ברכב, אתה לא שומע את הרעש, וגם ברחוב, האוטובוסים מרעישים יותר. אז מה שנקרא ברכת פרידה באידייש, יאאלה שתהיה לך מנוחה ולא יטריד אותך הרעש.
 
לענין הרעש

ברנדן ידידי (הרשה לי לקרוא לך ידידי משום שאני מכיר אותך מפורומום של הרכב - ואתה, אולי, תזהה אותי עפ"י הסגנון...). יש לנו, בחברה, איזו מין גישה בסיסית כי מטוסים משתייכים ל"ענף מיוחס" ולכן נוח, פופולארי וקל לבוא אל התעופה בטענות מטענות שונות. בתור מי שעוסק באקוסטיקה, אני יכול להבטיחך נאמנה כי הרעש המגיע לאזניך מהמטוסים העוברים מעל "עיר הקודש" פתח-תקוה, נמוך עשרות מונים מאשר רעש האוטובוסים והמשאיות העוברים ברחובות העיר!!! (ובהקשר זה, לתושבי כפר שמריהו, רעש הרכבת הרבה הרבה יותר חזק מרעש המטוסים הממריאים משדה התעופה הרצליה!). לכן, ברנדן, אל תתפס לשטויות. אנא, הפנה מרצך (ואני חושב שמה שאתה עושה חשוב ביותר) לנושא אכיפת החוקים הקשורים לנכים. ועזוב את התעופה במנוחה. מודה לך על תשומת הלב. אריאל אריאלי
 
מידות בדוקות

אוטובוס שעובר לידך ברחוב - 85 דציבל מטוס בוכנה חד מנועי בגובה נתיב מינמלי (נדמה לי שזה 600 רגל+-) 35 דציבל... הרמקול של החב"דניקים שצועק ברחוב, מזיק לאוזניים קצת יותר... בי. יובל
 

Brendan

New member
אני לא מבין גדול בדציבלים אבל

די שרעש המטוס גורם לי להפסיק שיחת טלפון על-מנת שתיהיה לי הזכות להתלונן שזה מפריע. לייד הבית שלי לא עוברים אוטובוסים והרעש היחיד שמגיע מרכבים שמכונית הזבל שעוברת כאן פעמיים בשבוע. יותר מחודשיים הייתי מאושפז בקומה העליונה של בית לוינשטיין ברעננה. במהלך היום חגו מטוסי מעל המיבנה, מטוסים שהמריאו ונחתו בהרצליה. לא זכור לי רעש גדול מדי של מטוסים אלה (אוליי בגלל שזה חניכים) אבל מדוע מעל לבית שלי אני יכול לשמוע את החד-בוכנתיים האלה בעוצמה מלאה? אגב, המטוסים של ארקיע (אלה עם 4 מנועים) עושים פחות רעש מהחד בוכנתיים. הכי רועשים הם החד בוכנתיים של הצבא. מדוע לא ניתן להסיט את מסלול המטוסים בכמה מאות מטרים צפונה כך שהוא יעבור מעל איזור התעשייה של פ"ת? מישהו נתן את דעתו על העובדה שהמטוסים האלה חגים מעל איזור מאוכלס? (ואני לא מדבר על הרעש כמו שאני מדבר על בטיחות). האם גם כאן ממתינים לאיזה אסון שרק ממנו יהיה ניתן להפיק לקחים?
 

laronpilot

New member
ברנדן אל תפגע...../images/Emo108.gif

אבל אני חושב שמהפורום הזה, לא תבוא לך הישועה. אתה צריך לפנות בכתב למינהל התעופה האזרחית בנתב"ג. וגם אז, אני לא מאמין שישנו את הנתיבים בגלל תלונה של אדם אחד. אני מסופק אם מישהו בפורום הזה יכול לעזור לך, מה עוד שמדובר בפורום תעופה קלה ואנחנו ממש לא טסים מעל הבית שלך. קבע המחוקק הגדרות רעש וכפי הנראה הטיסה מעל הבית שלך לא בגדר של עבירה על החוק. אנא ממך, חסוך מאיתנו את תלונותיך, כי לצערי, אנחנו לא הכתובת. מאחל לך יום נעים ושקט. יפתח לרון
 

Brendan

New member
אתה כמובן צודק...

אבל זה יהיה נחמד לקבל איזה כתובת ממשית או מספר פקס של הגורמים במינהל התעופה. אז אם למישהו או מישהי יש, אשמח לקבל.
אגב, אני לא ניפגע כי יש צדק בדברך.
 

דור לוי

New member
אולי זה לא ינחם אותך אבל...../images/Emo79.gif

1. אנחנו חיים במאה ה 21. 2. אנחנו חיים במדינת ישראל. המשמעויות של 2 הנקודות לעיל הן: א. יש הרבה זיהומים, כמו רעש, אויר, מים, חלב, אדמה, וכו´ וכו´ וכו´... ב. המדינה קטנה, ושטח השמיים מעליה קטן גם הוא - ולכן המרחב האוירי, קצת צפוף... ג. אכן יש סכנה בטיסות מעל שטחי ישובים. רק כדוגמא: ב 1968 המריא הטייס חיים הולצמן מתל נוף בכיוון כללי צפונה, לאחר ההמראה הודיעו לו על אש מהמנוע ושיקפוץ, הסתכל למטה - וראה רחובות... חיכה, חיכה, חיכה - ונתקע באדמה באזור ´מכון איילון´ מצפון לעיר. ד. הכל יחסי: אתה מוזמן אלינו, לרחובות, לכמה ימים ותבין מה זה רעש... ותבין שהכל יחסי... ויחד עם הקידמה ו/או הביטחון ו/או הנוחות יש גם חסרונות. דור
 

Brendan

New member
אין ספק שאתה צודק....אבל

למה אני צריך לשלם את מחיר הקידמה של המאה 21? בנוגע לביטחון- אין לי וויכוח. אילו נטיבי טיסה היו עוברים יום בהיר אחד מעל השמים של סביון, כפר שמריהו, הרצליה פיתוח או קיסרייה הרי שפני הדברים היו נראים אחרת. הדוגמה הטובה ביותר שאני יכול לזכור היא "צוואר הבקבוק" של מישור החוף (צומת כפר שמריהו). אתה יודע כמה זמן לקח לחפור את המחלף התחתי? והכל בגלל משפחה אחת שהייתה יכולה להרשות לעצמה להעמיד סוללה של עורכי דין כנגד הכוונה של מ.ע.צ להלעים חלק מהשטח שלה. בראש העין, לעומת זאת, לא שאלו אף אחד בדבר סלילת כביש "חוצה ישראל" העובר במרחק של כמה עשרות מטרים בודדים מבתים פרטיים באיזור המערבי של ראש העין. אני יודע שזה חורג לחלוטין מנושא הפורום ושזה תרנגול טופיק מוחלט ולכן אני מתנצל מראש על הסטייה מהכיוון הכללי
 

cavok

New member
פתרון מעשי:

לך ללמוד לטוס והאהבה לרעש כבר תגיע לבד....
 

גד יצחק

New member
הקטנת רעש בתעופה הקלה

לפני כ-4 שנים נחתתי בקטניה באי סציליה איטליה מטוס פיפר לאנס חד מנועי מטוס בודד בטיסה פרטית.בין יתר המסמכים שנדרשתי להציג (רשיון טיס רשיון R.T בדיקות רפואיות בתוקף וביטוח צד ג´ של המטוס ואישור הפעלה של הבעלים)נתבקשתי להציג תעודת בדיקת רעש למטוס תחילה חשבתי כי מדובר בבדיחה אך הוסבר לי כי מטוסים באיטליה וכן במדינות אחרות באירופה מחויבים בהתקנת משקט בקו הפליטה של המנוע ואף במסגרת הביקורת השנתית הנושא נבדק ומקבלים אישור.דרך אגב אנשי המגדל היו נחמדים בצורה יוצאת מהכלל וכן אנשי ביה"ס לטיסה בשדה מארחים למופת. ואמנם באותה שנה אירחנו בחיפה ראלי של מטוסים גרמנים וכולם הגיעו מצוידים במשקטים והיה לכך גם סימון על זנב המטוס המציין כי מטוס זה מטוס העומד בתקן. חומר למחשבה
 

צחי נבו

New member
קטניה, סיציליה ../images/Emo167.gif

לשדה יש חשיבות הסטורית הקשורה לחיל האוויר, מישהו יודע למה?
 

צחי נבו

New member
בדיוק קורא עכשיו ספר... ../images/Emo104.gif

ושמו "הם המריאו בעלטה"... מספר על עסקאות הרכש הראשונות של חה"א. השדה שימש לנחיתות ביניים של מטוסים בדרך לישראל. לא זוכר אם מצרפת דווקא...
 
השקטת רעש

בדרך כלל אין בעיה להקטין את רמת הרעש הנפלט ממנועי בוכנה בעזרת עמם (משקט) מתאים, כמובן על חשבון ירידת הספק מסויימת, אבל במטוסי בוכנה רוב הרעש נגרם על ידי הפרופלור ולא על ידי המנוע ולזה כבר אין פתרונות פשוטים.
 
למעלה