הרכבת הקלה בירושלים מזעזעת. אין מילים.

aryeri

Member
תדירות לא אחידה של 7-12 דקות בשעות העומס, הצגת זמנים שגויה בתחנות, כריזה שגויה של תחנות אם בכלל יש כריזה, צפיפות יותר חמורה מקודם, עשרות כיסאות הוסרו למטרת עמידה אבל גם למטרת גלגלי הרכבת או המנועים שלה, הרכבת עוצרת בכל רמזור - גם בקו הוותיק שהרי רק הוא עובד, וכל שירות ה"פרימיום" הזה (כך לפי מירי רגב) עולה מה-25.2 ל-8 ש"ח.
חשוב לציין שיש נוסעים שאין שירות אוטובוסים לידם, למשל נוסעי כיכר דניה או שהיו תלויים עד כה בקו 27 שכמובן יבוטל עם פתיחת הקו המלאה. הם ייאלצו לנסו בכלי התחב"צ היחיד ב-8 שקלים.
וכמובן מה שאני מדבר עליו שנים - שירות זמן אמת באפליקציות (SIRI) - עדיין אין וכנראה לא יהיה, בכלי התחב"צ היחיד בישראל. לא יאומן.

ואגב, אני כותב זאת בכעס מתוך הרכבת, אז סלחו לי, אבל נראה שרוב גולשי הפורום הזה לא מודעים וזה לא כל כך נוגע אליהם. אך יש מטרופולין נוסף בישראל ששמו ירושלים, עם מיליון תושבים בעיר עצמה ועוד כמה יישובי לווין לא קטנים, והיא אגב עיר בירה. אנחנו חיים באותה מדינה. גם לארגון 15 דקות לא איכפת ממי שמחוץ למטרופולין תל אביב. לי כן איכפת ממטרופולין תל אביב...

מה יהיה עם התחב"צ הכושל בירושלים?
אני צופה כמובן מספר תגובות לפוסט זה שניתן לספור על יד אחת. לאף אחד לא איכפת מירושלים.
 

מוישי67

Active member
תדירות לא אחידה של 7-12 דקות בשעות העומס, הצגת זמנים שגויה בתחנות, כריזה שגויה של תחנות אם בכלל יש כריזה, צפיפות יותר חמורה מקודם, עשרות כיסאות הוסרו למטרת עמידה אבל גם למטרת גלגלי הרכבת או המנועים שלה, הרכבת עוצרת בכל רמזור - גם בקו הוותיק שהרי רק הוא עובד, וכל שירות ה"פרימיום" הזה (כך לפי מירי רגב) עולה מה-25.2 ל-8 ש"ח.
חשוב לציין שיש נוסעים שאין שירות אוטובוסים לידם, למשל נוסעי כיכר דניה או שהיו תלויים עד כה בקו 27 שכמובן יבוטל עם פתיחת הקו המלאה. הם ייאלצו לנסו בכלי התחב"צ היחיד ב-8 שקלים.
וכמובן מה שאני מדבר עליו שנים - שירות זמן אמת באפליקציות (SIRI) - עדיין אין וכנראה לא יהיה, בכלי התחב"צ היחיד בישראל. לא יאומן.

ואגב, אני כותב זאת בכעס מתוך הרכבת, אז סלחו לי, אבל נראה שרוב גולשי הפורום הזה לא מודעים וזה לא כל כך נוגע אליהם. אך יש מטרופולין נוסף בישראל ששמו ירושלים, עם מיליון תושבים בעיר עצמה ועוד כמה יישובי לווין לא קטנים, והיא אגב עיר בירה. אנחנו חיים באותה מדינה. גם לארגון 15 דקות לא איכפת ממי שמחוץ למטרופולין תל אביב. לי כן איכפת ממטרופולין תל אביב...

מה יהיה עם התחב"צ הכושל בירושלים?
אני צופה כמובן מספר תגובות לפוסט זה שניתן לספור על יד אחת. לאף אחד לא איכפת מירושלים.
הם פרסמו שזה בגלל מערכת האיתות החדשה.
רוב הרכבות הישנות עדיין לא מותאמות אליה, ולכן פחות רכבות פעילות ממה שהיה קודם.
בנוסף, יש עדיין תקלות הרצה של המערכת החדשה, ולכן הרכבות עומדות יותר ברמזורים.
הם מבטיחים שיחזרו לעצמם בתוך מספר שבועות.

לא ראיתי, גם בהודעה הזאת, וגם בהודעות קודמות של כפיר, וגם בכתבות באתרי חדשות, התייחסות לשיפור העומסים בקרונות, גם לפני ההארכה המתוכננת - היה עומס לא הגיוני בקו, והתדירות אף פעם לא היתה 4 דקות שהובטחו עם פתיחת הרקל לפני שנים. בהודעות שיוצאות עכשיו מדברים בעיקר על שימור מצב העומס למרות הארכת הקו, אבל לא על שיפור.
 

aryeri

Member
הם פרסמו שזה בגלל מערכת האיתות החדשה.
רוב הרכבות הישנות עדיין לא מותאמות אליה, ולכן פחות רכבות פעילות ממה שהיה קודם.
בנוסף, יש עדיין תקלות הרצה של המערכת החדשה, ולכן הרכבות עומדות יותר ברמזורים.
הם מבטיחים שיחזרו לעצמם בתוך מספר שבועות.

לא ראיתי, גם בהודעה הזאת, וגם בהודעות קודמות של כפיר, וגם בכתבות באתרי חדשות, התייחסות לשיפור העומסים בקרונות, גם לפני ההארכה המתוכננת - היה עומס לא הגיוני בקו, והתדירות אף פעם לא היתה 4 דקות שהובטחו עם פתיחת הרקל לפני שנים. בהודעות שיוצאות עכשיו מדברים בעיקר על שימור מצב העומס למרות הארכת הקו, אבל לא על שיפור.

כמו שציינת בסוף דבריך על התדירות - כך גם לגבי השיפור ברמזורים. הם מבטיחים, אבל לא מבטיחים לקיים.

קודם כל - אלו קרונות זהים לשל הרק"ל בתל אביב. גם המושבים אגב לא נוחים באותו אופן, שכחתי לציין.
בתל אביב, גם שנה וחצי אחרי הפעלת הרכבת הקלה, עדיין אין מתן עדיפות ברמזורים והרכבות בבת ים ופתח תקווה נוסעות ריקות וגם במנהרה אין צפיפות.

פה הן לא ריקות - מהיעדר חלופות הולמות באוטובוסים, היעדר נת"צים, המבנה הטופוגרפי והלא-גרידי של רחובות ירושלים, היעדר חלופת אופניים ראויה, וכן הרכב האוכלוסיה והיעדר רכב לרבים ממנה.

כך שלפי הדוגמה הבת-ימית או הפתח-תקוואית, ייקח זמן עד לסינכרון הרמזורים. גם עם הפעלת הקו הנוכחי בירושלים ב-2011, לקח למיטב זכרוני כשנה וחצי עד למתן עדיפות אמיתי ברמזורים, למעט כשלושה צמתים סואנים שמראש לא בהכרח נותנים עדיפות. אגב, בשנה האחרונה חלה החמרה בכך גם ברמזורים שוליים לגמרי, כגון רמזור הקיים בשל מעבר חציה רגלי בלבד בשוק מחנה יהודה או באזור שבטי ישראל, צומת שמעון הצדיק וכאלה.

לגבי התדירות, שוב - הם הבטיחו תדירות של 4 וחצי דקות עם הפעלת הקו לנווה יעקב ולהדסה עין כרם, כלומר ביום שישי הקרוב אם הוא יופעל. נחיה ונראה.
אגב - בעוד שבוע וחצי מתחיל חודש הרמדאן ובסיומו עיד אל-פיטר. בהצלחה לנו עם התדירות.

אגב - פגם נוסף ראיתי עכשיו בקרונות - מרגע עצירת הרכבת המוחלטת בתחנה ועד ביטול הנעילה של פתיחת הדלתות בתחנה עוברות שניות ארוכות מדי. זה משפיע על האיטיות של הקו מאוד.

אני גם לא מבין למה גם בקרונות אלו אין שקעי הטענה. ייתכן שהם מאוד רוצים שאנשים ללא סוללה יסעו ויקבלו קנס כי לכאורה לא תיקפו? אולי הם רוצים שייסעו ברב-קו שאינו נותן הנחות?
 

Ccyclist

Well-known member
הם פרסמו שזה בגלל מערכת האיתות החדשה.
רוב הרכבות הישנות עדיין לא מותאמות אליה, ולכן פחות רכבות פעילות ממה שהיה קודם.
בנוסף, יש עדיין תקלות הרצה של המערכת החדשה, ולכן הרכבות עומדות יותר ברמזורים.
הם מבטיחים שיחזרו לעצמם בתוך מספר שבועות.

לא ראיתי, גם בהודעה הזאת, וגם בהודעות קודמות של כפיר, וגם בכתבות באתרי חדשות, התייחסות לשיפור העומסים בקרונות, גם לפני ההארכה המתוכננת - היה עומס לא הגיוני בקו, והתדירות אף פעם לא היתה 4 דקות שהובטחו עם פתיחת הרקל לפני שנים. בהודעות שיוצאות עכשיו מדברים בעיקר על שימור מצב העומס למרות הארכת הקו, אבל לא על שיפור.

תודה. אני לא זה שצריך להעלות ראשון את ההבטחה הישנה נושנה לרק"ל כל 4 דקות, דבר שמעולם לא התגשם.

נקווה לטוב, תזמון הרמזורים מחייב חישוב מחדש של רשת הכבישים, אז אני מניח שזה מהלך קצת מסובך.
 

jp3raptor

Member
תדירות לא אחידה של 7-12 דקות בשעות העומס, הצגת זמנים שגויה בתחנות, כריזה שגויה של תחנות אם בכלל יש כריזה, צפיפות יותר חמורה מקודם, עשרות כיסאות הוסרו למטרת עמידה אבל גם למטרת גלגלי הרכבת או המנועים שלה, הרכבת עוצרת בכל רמזור - גם בקו הוותיק שהרי רק הוא עובד, וכל שירות ה"פרימיום" הזה (כך לפי מירי רגב) עולה מה-25.2 ל-8 ש"ח.
חשוב לציין שיש נוסעים שאין שירות אוטובוסים לידם, למשל נוסעי כיכר דניה או שהיו תלויים עד כה בקו 27 שכמובן יבוטל עם פתיחת הקו המלאה. הם ייאלצו לנסו בכלי התחב"צ היחיד ב-8 שקלים.
וכמובן מה שאני מדבר עליו שנים - שירות זמן אמת באפליקציות (SIRI) - עדיין אין וכנראה לא יהיה, בכלי התחב"צ היחיד בישראל. לא יאומן.

ואגב, אני כותב זאת בכעס מתוך הרכבת, אז סלחו לי, אבל נראה שרוב גולשי הפורום הזה לא מודעים וזה לא כל כך נוגע אליהם. אך יש מטרופולין נוסף בישראל ששמו ירושלים, עם מיליון תושבים בעיר עצמה ועוד כמה יישובי לווין לא קטנים, והיא אגב עיר בירה. אנחנו חיים באותה מדינה. גם לארגון 15 דקות לא איכפת ממי שמחוץ למטרופולין תל אביב. לי כן איכפת ממטרופולין תל אביב...

מה יהיה עם התחב"צ הכושל בירושלים?
אני צופה כמובן מספר תגובות לפוסט זה שניתן לספור על יד אחת. לאף אחד לא איכפת מירושלים.
הרכבות החדשות הם סיניות, לא?
 

aryeri

Member
הרכבות החדשות הם סיניות, לא?
כך שמעתי. אלו אותם קרונות כמו בתל אביב לדעתי. הם לפחות נשמעים אותו דבר - גם בהאצה והאטה וגם בפתיחת הדלתות, אולי העיצוב שלהם טיפה שונה ו"טרפזי" בחתך רוחב הרכבת. סידור הדלתות כן שונה, בתל אביב אין דלתות בקצה הקרונוע, פה יש שתיים.
 
הן לגמרי לא אותן קרונות, אלו של ת"א הרבה פחות טובות בכל קנה מידה. אציין רק שבחדשות של ירושלים יש דלתות כפולות בקצות הקרונות, בעוד שבת"א אין בכלל (WTF?). בישנות של ירושלים יש דלת בודדת בכל קצה של קרון.
 
כמה הערות שלי מההתרשמות על השבוע האחרון להפעלה:

1. עדיף למצוא תח"ץ אלטרנטיבי לרק"ל בתקופה הזו.
2. הולידטורים החדשים שתקעו בקרונות החדשים זהים לאלו שיש באוטובוסים בירושלים - והם לא אמינים כמותם.
3. השלטים החדשים בתחנות - חלקם לא מתפקדים. היו להם שנתיים לסדר את העניינים ולוודא תקינות וחיבוריות של כלל המערכות, אבל הם כשלו.
4. השלטים החדשים - למרות שיש שלושה שלטים במקום שניים בכל רציף - הם עדיין ממוקמים במקומות פחות נוחים, והאינדיקציה לזמן הגעת הרכבת לתחנה כתובה באותיות קטנות מדי, וצריך להתקרב ממש לשלט כדי להבין תוך כמה זמן צפוייה הרכבת.
5. בשלב הזה אי אפשר להתרשם מעיצוב הקרונות החדשים - משום שהם כל-כך מפוצצים ומלאים באנשים.
6. עדיין אין נתוני זמן אמת להגעת הרכבת לתחנות. למה משרד התחבורה לא דורש את זה מכפיר?
 

מנחם403

Active member
המצב הזה זמני לחודשיים. עוד חודשיים אמורים להיכנס רכבות חדשות והתדירות הקודמת תוחזר (ואולי בעתיד היותר רחוק אף תשופר). מתאים מאוד למדינת חלם ועיריית חלם שלא לדאוג מראש, לפני הארכת המסלול, לתגבור מסת הרכבות. בוקר טוב למדינת ישראל שידועה בדברים האלו
 
למעלה