הרכבת הקלה?

קרן B

New member
הרכבת הקלה?

הרכבת הקלה הולכת להבנות בכל מתחם תל אביב, רמת גן, גבעתיים כשחלקה תת קרקעית.
לתושבי ועובדי תל אביב- איך לדעתכם הרכבת תשפיע על חיי היומיום שלכם בעיקר באיזור קרליבך וצומת מעריב (שם תבנה תחנה)?
האם זה ישפיע על איכות חייכם? על התנועה ? על פעולותיכם? האם זה ישנה לדעתכם את האווירה במקום? האם זה יקל עליכם?
 

amit1270

New member
הקו האדום לא יעבור בגבעתיים

אולי התבלבלת עם בני ברק.
 

קרן B

New member
אתה חושב שאנשים יעזבו בגלל בעיית תחבורה?

הרכבת לדעתך, עשויה לגרום לאנשים לגור בתל אביב, או להכנס יותר לעיר??
 

amit1270

New member
סביר להניח שהגדלת הקיבולת תאפשר ליותר אנשים

להיכנס לתל אביב, ותאפשר לצופף את הבנייה יותר.
 

אורי404

New member
בפירוש תקל את הנסיעה לאזורים שונים

בין אם זוהי נסיעה לאזור פתח תקווה או בין אם זוהי נסיעה בהמשך ציר ז'בוטינסקי של בני ברק ושל רמת גן וכמובן בתוך תל אביב.
 

XrayCharlie

New member
קודם כל שתהייה רכבת,

אחר כך נראה איך היא תשפיע.
מי יודע כמה אנשים פה יעברו כמה דירות עד שהרכבת הזאת תתחיל לנסוע.
 

קרן B

New member
מה הצפי לדעתך? איך זה ישפיע על אנשים?

אשמח לתשובה בתור סטודנטית לעיצוב שעושה שם את פרויקט הגמר.
מה אתה חושב על המקום? התנועה? איך אתה בתור מישהו שנכנס לתל אביב, זה יכול להשפיע את מהלך היום שלך?
 
אנשים ירצו לגור ליד התחנות

אנשים ירצו לגור ליד התחנות יותר ביחוד בקצות הקו , עסקים יפתחו בתל אביב רמת גן,אך כנראה לא בקצות הקו. ציבור שלא מוכן לוותר על האוטו פתאום יסכים לנסוע בתחבורה ציבורית.

תעשי חיפוש על ערים בסדר גודל של גוש דן לאחר הקמת קווי רכבת עירוניות, ותראי את ההשפעה. ובתור ניסוי סעי לירושלים ותראי את ההשפעה של הרכבת הקלה.
 
הרכבת תאפשר להגדיל את שטחי המסחר והתעסוקה

במאות אלפי מ"ר וזה גם כנראה מה שיקרה בעתיד, גם אם כרגע זה לא מתיישר לגמרי עם תכנית המתאר החדשה תא/5000.
 

ron249

New member
בטוח שיהיה להם יותר כיף, גם לכיס

מחקרים אומרים שרכבת קלה מקפיצה את מחירי הדירות בעשרות אחוזים. היה גם מחקר כזה לגבי מה יקרה למחירי הדירות בערים בהן יעבור הקו האדם. מעבר שיהיה יותר כיף לכיס שלהם, יהיה יותר כיף גם לתושבי המקום, אנשים פחות יהיו נעולים על לגור בתוך ת"א, וילכו יותר לכיוון שאר הערים בהן עובר הקו האדום (ר"ג, פ"ת,ב"ב, חולון, בת ים), עם רכבת שעוברת כל 3 דק', ומגיעה לכל מקום בת"א באיזה רבע שעה, זה לא ממש משנה איפה גרים, סביר להניח שיהיו רבים שיעברו מת"א לאותן ערים.

הרבה אנשים גם יוותרו על רכב פרטי אחד במשפחה, יהיה רכב משפחתי אחד שישרת אותם להביא את הילד מהחוג, או לנסוע לקניון, או לצאת לבלות בערב, או סתם לקניות וחברים, יהיו פחות פקקים, פחות זיהום אוויר. כולם יהנו מזה, גם מי שגר בתוך ת"א, וגם מי שגר בשאר הערים בהן יעבור הקו האדום. כמובן שצפיפות הבניה תגדל, כבר עכשיו מדברים על גורדי שחקים לאורך כל ציר זבוטינסקי (שבו תעבור הרכבת הקלה), עכשיו אף אחד לא יוכל להגיד "צפוף, אין תשתיות", ישר יענו יש רכבת, ימלאו את כל ציר זבוטינסקי במגדלים של 30-50 קומות (חלק מהתוכניות כבר בתהליכי אישור), סביר להניח שגם באזור קרליבך הבניה תהיה הרבה יותר צפופה, יקומו המון גורדי שחקים, סטייל הונג קונג.
 
תחנת רכבת כבדה מעלה ערך רכבת קלה עוד לא בטוח

בירושלים הרכבת הקלה משנעת הרבה נוסעים וחוסכת במספר אוטובוסים אבל למרות שרשרת ארוכה של פרוייקטים בתכנון לאורך חלק מהצירים שלה ובעיקר ברחוב יפו היא גם משבשת באופן ניכר תנועת רכבים ולא פלא שבסופו של דבר המרכז העסקי החדש של ירושלים מתוכנן בכניסה לעיר ליד תחנת הרכבת המהירה לתל אביב ולגישה בכביש מספר אחד ולא בלב העיר איפה שקשה לבוא ברכב. אבל לפי מה שהבנתי מומחים אומרים שלא קו אחד הוא הפתרון אלא כשיש רשת קווים מסתעפת ולכן אולי אין לשפוט את הקו הראשון בירושלים או הקו האדום בתל אביב עד שיבחנו כרשת קווים.
 
למעלה