הרכבת מצנח לאחר פירוק ??

רן פוני

New member
הרכבת מצנח לאחר פירוק ??

חברים יקרים , אבקש את עצתכם כיצד יש להרכיב את המצנח לממ"ג לאחר שפורק לצרכי בדיקה ותיקון ? בתודה מראש רן
 

dudu200

New member
תשובה

אני יכול לעזור לך מנסיוני אם אתה קרוב להוד השרון דודו
 
זה נורא ]פשוט

החלק עם הפתחים קדימה, המיתרים בצדדים והברקס הימני מימין והשמאלי משמאל. (סתאאם) רן, תרים לי טלפון אם אתה צריך עזרה, אני מוכן לקפוץ אליך. מראשון זה לא רחוק. אהרון.
 

ronga

New member
היי אהרון

אני עדיין מחקה לתגובה שלך על ממ"ג מול ממ"ר להתראות רון
 
אין חיה כזן "מה עדיף ? "

אהלן רון, הבעייה שאין לי תשובה וסתם לזבל את השכל אין לי עניין. (אבל הנה אני בכל זאת עושה את זה- רק כי ביקשת. ) התשובה מבחינת שכל כלי טייס שעושה לך את זה הוא טוב וכל אחד לוקח את הכיף ממשהו אחר. פעם היה לי אולטראלייט ונהניתי לאללה עד שנמאס ורציתי לשנות. עברתי למצנחים חופשיים ומה זה נהנתי עד שהתחלתי להתייאש מה OVERTIME שזה לוקח והתחלתי עם המנוע על הגב שמזה אני נהנה עד היום. אח"כ היה חסר לי הגלגלים והרכבתי לממ"ר מרכב מיני בקאי (נמצא בחוות רונית)ונטשתי את זה. רכשתי שליש בקאי שאף אחד מהשותפים לא טס עליו. והיום אני דלוק על כנף גלשן. אם הייתי יכול לאחד בכלי את כל התכונות של בטיחות באוויר, יכולת דאייה,יכולת ממונעת, אפשרות לקחת נוסע, נייד ומתקפל בקלות, זמן SETUP קצר, שאינו דורש לוגיסטיקה הייתי אומר לך : זה הכלי. לטעמי האישי- ממ"ר הוא הפשרה הכי קרובה. (למעט נוסע - שלמרות שעשיתי את זה מספר פעמים אני לא ממליץ). מלהיב, לוגיסטיקה מועטה יחסית וזמין. ממ"ג הכי פחות מלהיב מבחינת טיסה. גלשן (טרייק) הכי מלהיב אבל ים של לוגיסטיקה. אהרון.
 

ronga

New member
"נו... טוף..."

מאד הפתעת אותי עם השורות סיכום שלך, אבל כמובן זה טעם אישי, ככה שהנה גם דעתי למי שמתלבט: כמו שאמרו גדי ומתן, וכמו שפירט חיים בסה"כ אין בכלל תחרות... כמו שאהרון אמר: ממ"ר זה טוב רק בלי נוסע.... זה מהות הכיף, להתפעל ולהנות ביחד... אסור להתפשר ממ"ג הכי פחות מלהיב מבחנת טיסה: הכל תלוי בכיול הקופסא שלך בין האזניים... כל תכונות הפשטות שבהטסה הם לדעת אחד בגדר יתרון, ולאחר חסרון, היידיים פנויות, הראש היותר רגוע, קשר יותר רגוע, זמן לתקן תעויות, מציאת מנחתים מהאוויר ומהקרקע די עצמאי, טיסות מבנה ספונטאניות... ועוד מלא הרבה... הכל בראש
 

UV48

New member
כמעט פיספסתי את התשובות שלכם...

כשאתם כותבים שהטיסה בממ"ג היא הכי פחות מלהיבה, הכוונה היא שפשוט טסים ישרה ואופקית ואין אקרובטיקות? (אם כן, זה כנראה מתאים לי) או שיש "בעיות" אחרות שגורמות לה להיות לא מלהיבה. ועוד שאלה. (אני אהיה קצת נודניק אבל על חלום הטיסה הבלתי אמצעית הזו אני לא מתכוון לוותר ומצד שני התקציב שלי מוגבל ואני רוצה לדעת את העלויות הצפויות). אז ככה, אהרון הזכיר את זה וגם נדמה לי שפעם מישהו כתב פה משהו על אפשרות לקנות ממ"ג בשותפות (או להכנס לשותפות עם בעל ממ"ג). עד כמה זה מקובל? ואם כך, האם יש בעיה עם טיסות באמצע השבוע? תודה מראש על תשובותיכם ו"צפו פגיעה" אני בטח עוד אטריד בשאלות נוספות. כרגע אני הולך על הממ"ר (פשוט כי אני כבר באמצע הדרך) את הרעיון לצרף את אישתי או נוסע נוסף כבר זנחתי מזמן (למרות שבביה"ס בו שאלתי נתנו לי את הרושם שזה מאוד אפשרי ומציאותי). אז להת' בשמיים (בינתיים אני אלך לי להתאמן ולשפר את ההנפות שלי חחחחחח).
 
אני רוצה לתקן.

זה "אני" כותב לא "אתם" כותבים לגבי טיסה פחות מלהיבה בממ"ג ואני חוזר בי. למה ? לא בגלל רון גפני הבטיח לי 1000 ש"ח אם אני אחזור בדברי (סתם !!), אלא כי אני אולי עושה עוול לענף שאני לא מנוסה בו כמו ממ"ר. אני התחברתי לממ"ר אבל מספרית הממ"רים במיעוט וזו עובדה. . לגבי לקיחת נוסע בממ"ר - מי שהבטיח לך שזה מציאותי ואפשרי שכח לספר לך שכדי לקבל רישוי לטנדם ממ"ר יש צורך לעשות רשיון לטנדם רגיל שזה אומר דרגה 4, קורס טנדם, נסיון של 100 שעות בממ"ר ממונע יחיד, נסיון בטנדם רגיל, רכישת מנוע ממ"ר חזק (וכבד) שיכול להרים 2 אנשים, רכישת מצנח טנדם מיוחד לעניין ואחרי שעברת את זה ונניח קיבלת אישור מיוחד מטייס ראשי לטנדם ממונע צריך גם לטוס. אז יש לך מנוע ששוקל 35 ק"ג על הגב, מצנח טנדם שרוע על האדמה שצריך להניף, ומקדימה בין הידיים והרגליים גם נוסע שצריך לרוץ לפניך, בקצב שלך באותו שמאל ימין כדי להמריא כי אחרת תמצא את עצמך שרוע בסנדוויץ שהמנוע עליך והנוסע מתחתיך (אתה בתפקיד הנקניק). זה אולי קל יותר עם העגלה (זאת שבחוות רונית) שפותרת את עניין הריצה , המנוע על הגב, והסנכרון בין הטייס ונוסע אבל אז זה ממ"ר"ג ולא ממ"ר. לכן ידיד הצעיר אם אתה רוצה טיסה ממונעת-זוגית לך על ממ"ג. שותפויות מאוד מקובלות ושליש ממ"ג הוא לא הרבה יותר יקר מ ממ"ר (עליו בד"כ אין שותפים ). אהרון.
 

UV48

New member
תודה! וברשותכם אמשיך להפציץ..

קודם כל אהרון, את כל המסלול שאתה מתאר עד לטיסת טנדם עם מנוע, בדיוק את המסלול הזה דאגו "למרוח" כשתיארו לי את זה כאפשרי (העיקר תתחיל כבר את הקורס אצלי ותשים צ'ק על השולחן). אבל נו שויין - עברתי את זה! ולשאלות הבאות: (זה נראה כאילו אני מנסה לשכנע את עצמי, לא?!
) זה נכון או שזה רק הרושם שאני קיבלתי שהממ"רים פחות אמינים גם מבחינת המנועים שיש פה בארץ? כך שהסיכוי לקנות משומש וגם להנות ממנו הוא קטן? (כבר נכוותי בעבר בקניית מסחטת מזומנים בשם "ג'יפ יד שניה" שבחשבון הכללי כמעט הכפלתי את עלותו רק בתיקונים). או בניסוח אחר - הממ"גים שמסתובבים ב"שוק המשומשים" וה"שותפויות" מתוחזקים ושמורים טוב יותר מאשר הממ"רים? ושוב תודה לכל המשיבים.
 

gnetzer

New member
המשך לתשובה,

נדמה לי שכולם מסכימים שטיסה בממג מלהיבה פחות מאשר נאמר... F16, ואפילו טרייק. אבל לגהץ שדות במהירות 50 קמש ובגובה 1 מטר זה גם נחמד, כמובן במגבלות הבטיחות ! לגבי הבחירה בין השניים (ממג / ממר ) אני מציע שתיקח סיבוב על ממג ותרגיש את הקטע. אגב, בנוגע להמראה עם נוסע בממר, מספיק לראות את תלאות ההמראה ללא נוסע כדי לאבד את החשק... בכל מקרה, לאורך הקו שבין כלי טייס בסיסי לחלוטין ובין מטוס, הממג הוא קצת יותר, עם דגש על קצת, לכוון המטוס. להתראות באוויר,,
 
קצת נסחפת, לא ?

לגהץ את השדה בגובה 1מטר מהירות 50 קמ"ש זה נחמד אבל לגהץ את קו המיים בים בגובה חצי מטר במהירות 80 קמ"ש זה עוד יותר נחמד לטוס על חוף הים מול הרוח המהירות 10 קמ"ש שהרגליים נוגעות בחול זה עוד יותר נחמד, לתת גז לעבר הרכס ולבצע דאיית רכס חפשית זה עוד יותר נחמד ואני יכול להמשיך. אבל אנחנו לא בתחרות נכון ?. לגבי הנפות - זה אכן מסובך יותר מממ"ג - ובגלל זה מיעוט הממ"רניקים אבל מי ששולט בהנפות קרקעיות אין לו שום בעיה להמריא וזה לא לא הנקודה לאבד את החשק. אהרון.
 

ronga

New member
לא נסחפת קצת

בכלל
ההבדל בין ה-50קמ"ש בגובה מטר ל80 או 110! בטרייק (או יותר בUL) הם ההבדל הקריטי! טייס שנכנס לאזור שהוא לא מכיר בכזאת מהירות לא יעשה בטוח אם יחפש שטחים לגיהוץ... אני הייתי שומר 400 לפחות לגבי 10 קמ"ש עם רגליים בחול, זה נשמע כמו הכבדים המדהימים שהכנו על האש בסים המילואים... (כבדים מעולים כן, אבל עד שהגענו לזה...) בכל אופן (הרי אנחנו לא בתחרות, ולי יש ניסיון רק במלמ"ר (ל=לא) נראה שבממ"ר אתה עובד כדי לטוס וממ"ג אתה טס כדי לנוח (ולהנות עם הנוסע) להתראות רון
 
לא הבנת- לא עם טרייק.

רון- בדיון הזה טרייק מחוץ לתמונה בכלל. התכוונתי עם ממ"ר אבל יללה -עזוב. מחר יביאו גגמ"ג ויתחיל וויכוח אחר. כפי שמי ששאל כבר היה אמור להבין -אין תשובה חד חד ערכית. "כל תולעת חושבת שהחזרת שלה הכי מתוקה"- פתגם שאמא שלי משתמשת מדי פעם. להתראות בשטח. אהרון.
 
למעלה