הרמטכ"ל הסיר דגל משיח מפאץ של חייל, אבל דגל להטביסטאן על חייל זה סבבה

marabo

Well-known member
ואחרי זה הם רוצים שהחרדים יתגייסו

ואגב, זו כרזה של דובר צה"ל
 

קבצים מצורפים

  • 20241022_082507.jpg
    20241022_082507.jpg
    KB 126.4 · צפיות: 4

Harrington

Well-known member
מנהל
יש גם הומאים דתיים
כלל לא בטוח. יש כאלה שמגדירים עצמם כך. אבל האם הגדרה עצמית היא חזות הכל? התורה הלא אוסרת על קיום יחסים הומוסקסואלים, מה שאומר האחד משניים: או שאלה שטוענים שהם הומוסקסואלים לא מממשים את נטייתם המינית (וזאת הטענה הרווחת), או שיש בעיה עם הגדרתם כדתיים. אמנם כאן חייבת להיכנס הסכמה בשאלה 'מהו דתי', אבל אני מניח שאפשר להסכים שאדם שמצהיר קבל עם ועולם שהוא שם פס על (לפחות) אחת ממצוות התורה ועוד אחת החשובות שבהן (לאור דברי התוכחה במקרא), קשה להגדירו כדתי. טול למשל יהודי שטוען שהוא דתי ובמקביל מספר שהוא דרך קבע מחלל שבת או אוכל חזיר. אתה הרי תצחק על ההגדרה העצמית שלו ולא תקבל אותה. אותו כנ"ל כאן. אז או שלא מדובר בהומוסקסואל אמיתי, או שלא מדובר בדתי אמיתי. ביחד מה לעשות, עם כל ההכלה של המאה ה21 למניינם, זה פשוט לא הולך.
 

The Real Big Joe

Well-known member

Harrington

Well-known member
מנהל
זה פוליטי וזה לא.
דגל הלהט"ב הוא עניין פוליטי גרידא. דגל שבא להצהיר משהו שכל עניינו שנוי במחלוקת פוליטית (וכללית+דתית אמנם).
משיח זה לא רק דת זה ימני.
אם אמונה במשיח זה עניין ימני, הרי שאתה בעצם כותב שהיהדות כולה היא עניין ימני. זאת אמירה די נכונה (אם כי אין קשר מיוחד בין פאצ' המשיח, עניין שמאפיין את חב"ד בעיקר אם לא רק לאמונה כללית במשיח או בפרשנות-הגדרת היהדות לגביו).
מה אתה למד מכך? מהאמירה שלך? שבהיותנו מדינה יהודית שרוב תושביה היהודים שואפים שתישאר כזאת, אין כאן סיכוי ממשי לשמאל. עמדותיו פשוט סותרות, מהותית, את כל אופייה של המדינה. אז אמנם צריך לשאול כאן מהו בכלל השמאל, ככל שעדיין קיים, ומהן עמדותיו בתקופתנו. משהו שכלל לא ברור. בקמפייני הבחירות השמאל מצטמצם לצווחות 'רק לא ביבי' ובטענות 'אנחנו נעשה את זה (את הכל) טוב יותר'. הא ותו לא. עמדות? תוכניות? רפורמות? לא נשמע מפי השמאל כבר שנים. אבל אולי דווקא זה מסמל את קרבת בוא הגאולה (שהמשיח כידוע חלק ממנה)? התפרקות השמאל מכל דבר אידאולוגי והיעלמותו מהשטח והשיח הענייני-רציני?

מעניין.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ואחרי זה הם רוצים שהחרדים יתגייסו

ואגב, זו כרזה של דובר צה"ל
אכן דגל הלהט"ב באתר צה"ל פסול ולא צריך להיות שם. אבל בלי כל קשר לכך המעשה של הרמטכ"ל לא היה הגיוני. אנחנו מדברים על חייל לוחם בלבנון שצריך את כל מה שהוא מאמין בו בשביל הרוח, בשביל הנשמה, בשביל החיזוק העצמי. גם אם בקריה לא היו מאפשרים את זה ושם היה נכון שהרמטכ"ל היה מונע זאת בדווקנות, זה לא נכון באמצע שדה הקרב. פשוט פעולה טיפשית של הרמטכ"ל שמלמדת משהו על סדר העדיפויות (הפסול) שלו ואולי, ואני מפחד לומר זאת על רב אלוף בצה"ל, אולי גם לא מבין את רוחו של החייל בשדה הקרב המסוכן.
 
למעלה