"הרע איננו אלא העדר" (רמב"ם)

987אייל

New member
"הרע איננו אלא העדר" (רמב"ם)

הרע הינו העדר: אהבה , התחשבות , חמלה , רחמים , שמחה , אדיבות , ועוד אלף אלפי דוגמאות אך כאשר אדם מגדיר כי גנבה הינו דבר טוב כאן נשאלת השאלה מהו טוב ומהו רע אם אתה אדם מאמין תורה אז פרוגרמת חייו מסודרת מוסברת שמנמקת את כל חלקי החייו , אך אם אינך אדםמאמין אתה יכול להגדיר כל דבר על פי רעות עיניך לדוגמא ילד גנב כסף מילד אחר הוא יטען שעכשיו זה הכסף שלו כנגדו יאמר לו שהוא לא הריווח את הכסף אין זה אומר שהכסף היה אצל ילד א ' ועכשיו אצל ילד ב' לא אומרת כלום ואז יגידו לו את המשפט מה ששנוא עליך על תעשה לחבריך ולאחר שמבינים מיהם אותם האנשים שחיברו מ ששפט זה ניתן להבין כי הם חלשים שאינם מסוגלים להתמודד עם החזק ומעוניינים שהחזק לא יעשה מה שהוא רוצה אך אין זה אומר שגנבה הוא דבר רע זה תלוי באדם העומד מולך הוא יגדיר כפי רעות עיניו. מכן אפשר להסיק שכל דבר "מוסרי" שהוא אינו צו "אלוהי" ניתן לעוות לשנות כפי רצונו של האדם. כי סולם הערכים של כל אדם שונה מאדם לאדם. מה שניתן ללמוד מכך שחינוך ילדים או ניסיון חינוך ילדנו (חינוך אינו מובטח ראינו אנשים שעברו חינוך והם אנשים משכילים גרמו לנזק וביצעו מעשים זדוניים ביותר למרות היותם "משכילים" חינוך אינה ערבות למוסריות האדם)בין אם אתה מאמין או לא תלוי בהורה ובסביבתו ובדבר הכי גדול הוא רצון הילד שניתן לכוון ע"י חינוך למרות שאין החינוך מבטיח דבר רק כיוון הנכון של אותו הורה או מורה. "אני מצאתי את העולם בחרובים. כשם שנטעו אבותי לי, כך אטע אני לבני"
 

FLATRON2

New member
הסתכלתי היטב ואני לא שופט אף אחד

אני מבין שלא נעים לך לשמוע את זה, אבל עם עובדות אין להתווכח. תקרא עיתוכנים, תבדוק באתר בתי המשפט ותעשה סיור בבתי הסוהר. לכל העבריינים האלימים בישראל מכנה משותף.
 

987אייל

New member
לאף אחד לא נעים במצב הזה

אני לא מכיר את העובדות שאתה מדבר עליהם (עצה מה שמראים בתקשורת קח בערבון מוגבל לא בגלל שאני חושב שהם משקרים הם פשוט מתרכזים בדברים מסוימים שנראים להם חשובים יותר) והמכנה המשותף לכל העבריינים האלימים בישראל אולי זה נכון שהם ערבים(עוד פעם לא מכיר את הנתונים) אבל אתה יכול להסתכל על אותה בעיה בארה"ב שהדבר המשותף לעבריינים אלימים בארה"ב הוא שהם שחורים וזה נוצר מאלף סיבות ויש הבדל בין "האפרו אמריקאיים" לתושבים הערבים בישראל אבל יש לכך גם סיבות דומות למה המצב הוא ככה.
 

FLATRON2

New member
אתה קצת מפספס, הערבים המוסלמים זה הבעיה הכי

קטנה הבעיה היא שמירב הפשיעה האלימה, רצח, שוד, אונס, עבריינות כביש וכו' נעשית על ידי יהודים בעלי תרבות ערבית.. תכנס בבקשה לאתר בתי המשפט ותיווכח במה שאני אומר. למה זה קורה? ניראה לך שזה ממש מעניין אותי? אז זהו שלא. העובדה קיימת וכולם מנסים לטמון את הראש בחול.
 

987אייל

New member
על מה אתה מדבר????????

קדם כל עצם צריך להבין מה הסיבה על מנת שנוכל לטפל בבעיה ואם אתה אומר שלא מעניין אותך הסיבה כלומר לא מעניין אותך איך לטפל. דבר שני חביבי על תחשוב שיש איזה תרבות אירופאית , אמריקאית או מזרחית שהיא איזה תרבות ""נאורה"" התרבות הנאורה והמתקדמת ביותר לפני עשרות שנים הייתה גרמניה ולא צריך להרחיב בתרומה שלה לאנושות.... בכדי לטפל בבעיה לא צריך לשייך את עצמך לאיזה קבוצה ואת החלשים לקבוצה שניה אתה קיים כאן ואפילו אם אתה רוצה או לא הם גם כאן והם עכשיו חלק מחיינו וגם בעתיד אז מאוד כדאי לך לדעת מהם הסיבות הגורמות על פי טענתך שהם "מקור הבעיה" בכדי לטפל אחרת אלא סתם מילים לזרוק לאויר
 

FLATRON2

New member
אין תרבות אחת שעולה על השניה. כל אחת מתאימה

לאוכלוסיה שלה, ויותר מדוייק הוא לומר שהאוכלוסיה היא זאת שמכתיבה את התרבות. כל מה שאני אומר זה שאם סוקרים את הפשע בישראל ומתוכו נוגעים בעבריינות אלימה, הרי שלערבים ולבני עדות המזרח יש משקל רב בעבריינות זו, ואני מאד מוטרד מזה במיוחד שאני רואה שהדבר הולך ומחמיר והתרבות הערבית הולכת ונוגסת בכל חלקה טובה בישראל. ואני גם מאד מוטרד שהרשויות והתקשורת משתדלים להתעלם מעובדה זו או ליתר דיוק להעלים עובדה זו. שים לב שכאשר עבירה נעשית ע"י בן לעדות אשכנז די מיידית מפרסמים את שמו, בעוד שכאשר העבריין הוא בן עדות המזרח שומרים בקנאות על סודיות, ואם זה לא מוזר אני לא יודע מה זה מוזר.
 
למעלה