הרצאה מרתקת על יציבות האופנים [נושא שנתקלתי בו לראשונה

זכיר

New member
ההמחשה מאד משכנעת
רק כדי לוודא שאני מבין נכון, היציבות של האופניים בעיקר הודות להבדל במסה ובגובה בין שני חלקי האופניים, כלומר כידון פלוס גלגל קדמי קטן מיתר האופניים ולכן האופניים שומרות על יציבות?
ולכן אופניים עם כידון גבוה במיוחד (למשל אופניים מתקפלות) הן פחות יציבות?
 

ItsikH

Member
קטונתי, אלא רק שהמסקנה החשובה בעיני נוגעת לעקרון
יש מגוון גורמים שהמרצה מעלה שמביאים לתוצאה, מה שחשוב הוא התוצאה עצמה, הנטיה של הגלגל לסטות בעצמו עם כל סטיה כזו כנגדה ובכך להחזיר את האופנים למסלולם. יש יותר מגורם אחד שהוא מציג שמביאים לתוצאה הזו, ואפשר להשתמש בכל אחד מהם בנפרד או יחד על מנת להביא למבנה יציב.
 

זכיר

New member
להבנתי הוא דווקא מאד השתדל לנטרל גורמים אחרים במודל שלו
הוא השתמש בגלגלים קטנים במיוחד כדי למנוע השפעה של תנע זוויתי וכדי לנטרל עוד יותר את התנע הזוויתי, הוא הוסיף למערכת גלגלים באותו גודל שמסתובבים לכיוון ההפוך.
והוא ביטל את ההזחה הקדמית של קו ציר המזלג לעומת נקודת המגע בקרקע של הגלגל.
&nbsp
והמודל עדיין שמר על יציבות ללא רוכב.
&nbsp
אחר כך הוא אמר שהוא לא מבטל את תרומת התנע הזוויתי ומיקום הגלגל ביחס לקו הכידון ביציבות האופניים. אבל הוא בהחלט הדגים שהם הרבה פחות מהעיקר.
 

mrgrin

New member
עוד נקודה מעניינת היא שמאמר של מדענים נחשבים כולל טעיות חישוב (שתי טעויות של החלפת סימן) שמעקרות את השורה התחתונה של המאמר. מה זה אומר לגבי התקיפות של מאמרים מדעיים אחרים? וזה עוד מהתקופה שלא היו מעורבים שקולים מסחריים כמו בימנו
 

ItsikH

Member
יש הרבה מדדים לתקפות ואחד מהם הוא ביקורת עמיתים
מחקר שפחות מעניין את הקהילה המדעית יזכה לפחות בדיקה כזו, כפי שקרה כאן. ודווקא אינטרס מסחרי שהזכרת מגדיל מאוד את הענין ולכן את פוטנציאל ביקורת העמיתים [אם אינטרס כזה גורם להשתקת ביקורת, רק אז יש בעיה - אבל יש לחוקרים די והותר ערוצים וחופש ביטוי על מנת לעקוף מגמות כאלו]
 

ItsikH

Member
לא ראיתי דיון כמותי, כי אם בחינה של כל גורם כזה בנפרד
הנטרול הכרחי על מנת לבחון גורמים אחרים, לא על מנת להראות יתרון של גורם אחד על משנהו. אם היה מנטרל גם בכיוון ההפוך אפשר היה לבחון עדיפות כזו.
 
למעלה