השאלה לענין הבן שלי - חשוב לי מאוד

JORDAN39

New member
השאלה לענין הבן שלי - חשוב לי מאוד

הבן שלי בן 11 - לומד בכיתה לחינוך מיוחד (לא בית ספר) - בכיתה יש 10 תלמידים - לכל אחד יש את הבעיות שלו או ליתר דיוק יש להם בעיות בחומר הנלמד אך לבן שלי יש בעיות רגשיות, בסוף שנה נקבע שילך לאבחון מאחר והרמה שלו מעל התלמידים וזה כנראה גורם לו לשעמום ובכך הוא מפריע לילדי הכיתה עוד ציינו הם כי בני ילד מאוד נבון וחכם אבל סובל מבעיות ריכוז וכנראה עיסוק באומנות יתאים לו יותר. השנה זומנתי לשיחה עם היועצת, המחנכת, פסיכולוגית, מנהלת, עו"ס ומי לא, ושם נאמר כי בני מקלל מרביץ, צועק, משתולל - והכל על התלמידים והמורים - מיותר לומר שכל שבוע הם משעים אותו לאיזה יומיים - הילד בבית הוא ילד למופת ולא בגלל שהוא הבן שלי, יש לו דרך ארץ, ערכים ומה לא - ביקשתי שיהיו קצת יותר מלטפים וידברו איתו אך הם אומרים שהוא משתולל. שוחחתי עם בני והוא נתן לי מספר דוגמאות שאולי לא נשמעות משהו, אבל לדעתי, גם לילד צריך להקשיב - ורצוי מן הסתם - הוא אמר שהמורה מדליקה את המזגן על גבוה וקר לו וכשהוא מבקש להנמיך היא אומרת לו, שהוא היחיד שמתלונן ולא מנמיכה, עוד דוגמא, שהוא הוציא את הקלפים באמצע השיעור והמורה ביקשה שיכניס משסירב לקחה לו אותם מעכה וזרקה לרצפה בעצבים אז הוא קם והשתולל וכשהיא ניסתה להרגיעו בכך שתפסה בידו, הוא החל בועט בה על מנת להשתחרר מאחיזת ידה שלפתה אותו מאחורי גבו. ילד שמרח עליו דבק המורה לא האמינה ואמרה שהוא אשם. בקיצור - היום הוא סיפר לי שילדה אחת הלכה למנהלת ועשתה עצמה כאילו הוא שוב הרביץ וישר צעקו עליו בלי לשמוע את האמת שלו והוא אמר לי שהוא כבר לא יכול היה והשתולל כי לא מאמינים לו. היועצת אמרה שהוא מושעה יומיים. הילד שלי אמר לי שכל פעם הוא בבית לבד ונמאס לו - יש לציין שהוא הולך לבית הספר בחשק וללא שום בעיה של לא בא לי וכאלה - אבל ההשעיות האלה מתסכלות אותו והוא אמר לי השבוע "אני אעשה משהו שהמורים יצטערו ויאשימו אותם בבית משפט - כששאלתי אותו למה הוא מתכוון - הוא אמר רק אחרי שאני אפגע בעצמי יאמינו לי. אני מבקשת ממכם בכל לשון של בקשה לומר לי מה הזכויות שלי בענין - אני יודעת שזה ענין רגיש ולא רציתי להגיב כמו אמא - למרות שהייתי היום נסערת והגיעו לי מים עד נפש - לכן אבקש בדרך רגועה וטובה מה עלי לעשות? מחכה בקוצר רוח לתשובתכם.
 

Diana M

New member
ג'ורדן שלום

ברוכה הבאה אלינו. אני מבינה שאת מודאגת וכואבת מאוד. על פי הדברים שאת כותבת איני בטוחה כי בנך נמצא במסגרת שמתאימה לו. לעיתים ילדים הסובלים מבעיות התנהגות מוצאים מהכתה הרגילה אך לא תמיד למסגרת שבאמת מתאימה להם. ילד בעל יכולת שכלית תקינה המושם במסגרת בה לומדים תלמידים בעלי מנת משכל נמוכה , סביר להניח כי לא ימצא את עצמו שם, לא מבחינה לימודית ולא מבחינה חברתית. אין לו אתגרים, משעמם לו. הוא חש תסכול ולעיתים גם כעס על ועלבון על עצם שהייתו במסגרת זו. כל אלה לא אחת יגרמו לקשיי ההתנהגות להחריף במקום להשתפר. אני מבינה שאת כועסת על בית הספר וחושבת כי לא נעשה מצידם די על מנת לסייע לבנך להשתלב בכתה ומאידך אין לי ספק כי לבית הספר קשה מאוד להתמודד עם בנך. מה שברור ללא ספק כי על מנת לקדם את הנושא ולנסות לסייע לבנך, את חייבת לשתף פעולה עם בית הספר או לחליפין להתחיל לחפש עבורו מסגרת אחרת. את כותבת כי לבנך קשיים רגשיים, מי אבחון קשיים אלה ועל איזה בסיס הם? האם הוא מקבל טיפול מתאים מלבד השילוב בכתה המיוחדת? האם בנך עבר אבחון נוירולוגי או/ו אבחון דידקטי, ואם כן מה היו ההמלצות?
 

החורזת**

New member
מסכימה עם כל קודמותי שהתייחסו

בספקנות לגבי התאמת המסגרת עבורו. קודם כל אם הוא ילד עם פוטנציאל שכלי תקין ובעיות רגשיות מקומו במסגרת לילדים עם הפרעות התנהגותיות רגשיות ולא בכיתה לילדים עם פוטנציאל נמוך. שנית מי באמת אבחן אותו ומתי? לדעתי עליך קודם כל לפעול לאבחון דחוף שלו אצל פסיכולוג מומחה שיעשה הערכה מבדלת לגבי קשייו, מה מהם על רקע רגשי ומה על רקע אורגני (למשל לקות למידה, הפרעת קשב וריכוז וכו'). איני יודעת מה מצבך הכספי, אבל כיוון שנראה שלבנך סטיגמה במסגרת הנוכחית, הייתי פונה לאבחון פרטי אצל גורם ניטראלי ולא פסיכולוג בי"ס. ובהתאם לממצאי האבחון מחליטה על צעדי הבאים.
 

tgumpel

New member
עמדי על הזכויות שלכם

הסיפור שאת מתארת מוכר, לצערי, להרבה מאתנו. ביה"ס ניצב מול דילמה: כיצד להגן עפ"י ראות עיניו על הילדים בכיתה וביה"ס ואותו זמן לספק שרותי חינוך מיטביים לילדך. לצערי, המערכת לא תמיד מצליחה לנווט בין שתי הסוגיות. כמה עצות: 1) השעייה שלא כדין אינה מקובלת ואינה חוקית. יש תמיד לודא שביה"ס נקט באמצעים הטיפוליים המיטביים לפני ההשעיה - שהיא אמורה להיות הברירה האחרונה! דעי את זכויותיכם: ראי חוזר מנכ"ל: 2.4-4 נוהל הרחקת תלמיד (1.10.02) http://www.education.gov.il/mankal_cgi/menu.asp וחפשי לפי "השעייה). 2) יש לדאול שצוות ביה"ס יודע לאבחן ולטפל בבעיות התנהגות, שהם מקבלים את מלוא ההכשרה והליווי המקצועי. 3) השעייה אינה טיפול, ענישה אינה טיפול - רק טיפול הוא טיפול. רוב ביה"ס שאני מכיר (ואני מכיר הרבה מאד!) רוצים להטיב בחייו של כל ילד - לא תמיד הם מצליחים עקב חוסר כלים, מודעות וסובלנות. אני בא תמיד (כהורה או כנציג הורים או ילדים) בגישה של הושטת יד למען הילד ודרבון לעבודה משותפת עבור מטרה משותפת שהיא אחת ויחידה: הצלחת כל הילדים ללמוד במקום בטוח. בהצלחה. ד"ר תום גומפל ראש החוג לחינוך המיוחד האוניברסיטה העברית
 
ג'ורדן שלום לך

ממה שאת מתארת עושה רושם שלא ממש ברור לך מה הבעיה של הילד. כנראה גם למורות ולכל הצוות החינוכי. הייתי רוצה להציע לך משהו קצת חריג: כמובן יש לקבל על כך את הסכמת בית הספר. קחי כמה ימי חופש מהעבודה , בהנחה שאת אכן עובדת. ולכי ושבי בכיתה. לימדי מה קורה שם כל היום וכל שעה. תוכלי כך לקבל תמונה מה בדיוק הקשיים. מה שבנך מספר לא תמיד נראה בעיני המורה, מה שהמורה אומרת לא תמיד מתאים למה שהילד תופש. נכון שקצת קשה להחליט לעשות מעשה שכזה, אבל הילד יקבל תחושה שהוא הכי הכי חשוב. עד כדי כך שאת מוכנה לבוא ולראות מה באמת קורה לו. נכון שאז אולי הוא והמורים יתנהו קצת אחרת, אבל תוכלי לקבל רושם הרבה יותר מהימן על הבעיות. מנסיון שלי, זה מאוד עוזר ליצירת קשר טוב עם המורה ועם הילד.
 
למעלה