יתרונות חסרונות של העסקת עובד חיצוני
המממ...
אנחנו בעלי העסקים העצמאיים לא אוהבים שקוראים לנו עסק קטן, לא כל שכן, עסק זעיר
אבל במקרה של התשובה הזו, אני חושבת דווקא שחשוב להתייחס לעסק הזעיר
אני מעדיפה לקרוא לו One Man Biz
One Man Biz הוא אדם שהינו בעל עסק עצמאי. הוא לא מעסיק עובדים. הוא עושה הכל לבד בעסק. גביה, מכירה, הנח'ש, שיווק, שירות, וגם ניקיון ותחזוקה...
הוא ה-one man show בעסק שלו.
אני זה העסק והעסק זה אני. אחד המאפיינים של עסק כזה, שהשם הפרטי ושם המשפחה של בעל העסק, הם גם המותג.
בעסק כזה, אין עובד שיווק חיצוני. זה ברור מתוקף ההגדרה.
אבל האמת שגם לא צריך ולא נכון.
אם המותג זה בעל העסק.
אף אחד אחר לא יכול לכתוב כתיבה שיווקית במקומו (לטעמי האישי) כי השפה של כל אחד מאיתנו היא ייחודית.
אף אחד אחר לא יכול להצטלם לסרטון הוידיאו, הלקוח צריך לראות אותנו בפריים (frame)
אף אחד אחר לא יכול לתת את השירות כמונו
(כשאני הולכת למספרה של מעצב שיער יוקרתי ונחשב בתל אביב, אני מוכנה שמישהו אחר יחפוף לי את השיער, אבל רק המעצב בכבודו ובעצמו יחזיק את המספריים)
ולכן, אני חושבת ש-One Man Biz גם צריך לעשות את שיחת המכירה
אני כן חושבת למשל, שניתן לקחת שירות טלמרקטינג/טלמיטינג.
להכשיר מישהו לעשות במקומנו את השיחות הטלפוניות הראשונות לתיאום פגישה
אבל אנחנו חייבים להיות אלו שהולכים לפגישה עם הלקוח, מוציאים את הצעת המחיר, ומבצעים בעצמנו את הסגירה.
אנחנו יכולים להיעזר גם במישהו שיתאם עבורנו פגישות, ינהל עבורנו את היומן. זה למשל דבר שיכול להיות מאד אפקטיבי (בעיקר לאנשים מבולגנים)
בקיצור, אפשר להוציא החוצה דברים אדמיניסטרטיביים.
תראה, One Man Biz אחד היתרונות הגדולים שלו, זה היחס האישי. אין מצב שמישהו אחר ''יגע'' בלקוח במקומנו. זה כל היופי
זה כל הייחוד. זה הייתרון שלנו אל מול המתחרים הגדולים.
ולכן, לטעמי בהגדרה בעסק הזעיר אין להוציא החוצה את תהליכי השיווק, שהם כה אסטרטגיים לעסק.
ואגב, בתשובה הקודמת כבר הפרדתי בין השיווק למכירות, לכן אתה יכול להבין מדוע כאן אני מתייחסת ספציפית לשיווק.
כל הפעולות השיווקיות שנדרשות מבעל העסק הן בעיקר גזלנים של זמן.
יש המון בעלי עסקים שאומרים שהם לא יודעים. שהם לא טובים בשיווק. שהם לא יודעים לכתוב וכו'.
זה לא נכון. כל אחד מהם יודע להמליץ יופי על מישהו אחר, או לשווק יופי מוצר של מישהו אחר, רק כשזה מגיע אליהם הם נתקעים
לכן, היכולת קיימת.
הסוגייה היא הרצון, האנרגיה והזמן
ואני מאמינה שההשקעה הזו היא הכרחית ומשתלמת.
ומכאן, שבאמת בתהליכי הייעוץ שאני עושה עם לקוחותי, אני מלווה אותם - שלא יהיו לבד בעסק שלהם
ואני מכשירה אותם, מלמדת, מסבירה, נותנת חכה, כדי שהם ידעו לעשות הכל לבד.
זה חשוב לדעת לעשות הכל לבד בעסק.
ואז, כשהעסק גדל, אפשר אט אט להאציל סמכויות לעובדים /לספקים
אבל בשלב הזה בעל העסק כבר יודע מה לדרוש, כי הוא עשה זאת בעצמו לפני כן.