השבוע בתוכנית - " תקשורת בין הורים וילדים"

keren kr

New member
השבוע בתוכנית - " תקשורת בין הורים וילדים"

תקשורת, לדעתי זה אחד מהדברים הכי חשובים ביחסים, קרה לכם פעם שהילד סיפר לכם משהו והגבתם " על אוטומט" בלי לנסות להבין את אותו? האמת שלי זה קרה, לא תמיד פשוט לנו לחשוב מתוך הצרכים של הילד ולפעמים אם נשים לב , אנחנו גם קצת , בלי כוונה רעה, מכניסים בתגובותינו גם את הצרכים שלנו. אז ליצור תקשורת אפקטיבית, איך להיכנס לנעליו של הילד?? ולמה בכלל נוצרת בעיה בתקשורת בינינו?? כל זאת ועוד בתוכניתינו בנושא " תקשורת בין הורים וילדים" שאלה מהתוכנית "למה כשאני מתעניין ושואל את בני איך עבר עליו היום או מה היה לך בחוג הוא עונה בכעס ובקצרה, איך אפשר לתקש איתו???
 

anati278

New member
שאלה לתוכנית תקשורת בין הורים

איך אפשר לגרום לילדים לעשות את מה שאנחנו מבקשים? לפעמים נדמה שמה שאבקש הם יעשו הפוך.
 

sombol1

New member
סוד טוב או סוד רע ? איך לגרום לו להיפתח אלי ?

איך לגרום לבן שלי בן ה5 להיות חופשי לגמרי איתי ועם אשתי ? ולדבר ולספר לנו הכל ? כששואלים אותו על דברים בגן הוא אומר - לא יודע או לא זוכר... האם זה באמת נכון או שהוא שומר סוד ? איך אפשר לדעת מה הוא באמת מרגיש ? האם סוד שלו זה דבר טוב או רע ? האם לתת לו חופש ושיפתח רק מתי שהוא ירצה להיפתח בלי לחץ ? תודה.
 

eירקו

New member
תתחיל לספר לו דברים בעצמך

אני חושבת על תשובה לשאלה שלך ומשעשעת את עצמי בעובדה שלאחרים יש לי תשובות ואני בעצמי תקועה עם כמה בלי מוצא. אז אם השאלה שלך לא מכוונת לתשובת מומחה, מה שעלה לי בראש זה שאם אתה מספר לו איך היה לך בעבודה וכל מיני קוריוזים, דברים קטנים ממה שעבר עליך באותו יום, אז עם הזמן גם הוא יתחיל.
 

keren kr

New member
חינוך ע"י דוגמא אישית

אני מאוד מסכימה עם התשובה , הקודמת שקיבלת. אתה רוצה שהוא יהיה פתוח, תראה לו דוגמא לפתיחות מהי , ספר לו גם על עצמך - הרגשות ודברים שעוברים עלייך, תראה לו שגם אתה משתף אותו ( כמובן בגדר הדברים שהילד יכול להכיל). - יכול להיות שלאט לאט הילד ילמד ממך את דפוס ההתנהגות. - דעתי האישית, כמובן בלי לחץ, זה צריך לבוא מכיוון חיובי ובקצב של הילד.
 
להרגיש מה הוא צריך

אפשר לנסות לעשות משחק ולהחליף תפקידים שאתם תהיו הילד והילד יהיה הגננת ודרך זה תרגישו מה עובר עליו בגן, ילדים מאד אוהבים את המשחק דימיון הזה, ובכלל לנסות דרך משחק להגיע אליו, דרך בובות, הדמיה של מצבים מסוימים ולראות איך הילד מגיב, עפ"י חוכמת הקבלה משחק זאת הדרך בה הילד לומד, זאת המדרגה הבאה שלו והוא משחק אותה וע"י זה הוא מתקדם, וכדי למשוך ילד צריך לרדת אליו ולדבר איתו בשפה שלו וע"י זה לנעביר לו את מה שאתה רוצה.
 

limorsf

New member
פתיחות זה אופי אבל אפשר וחשוב גם ללמד

אחלה שאלות של תקשורת קח בחשבון שאנו (ילדים ומבוגרים כאחד) שונים מאד האחד מהשני בצורך לספר, ביכולת לשים במלים ולתאר, וברצון שלנו לעשות זאת דווקא כשמבקשים מאיתנו... כלומר כמה שעות אחרי שהגן נגמר ומבחינתם הכל כבר עבר מדוגמא אישית: הבת הבכורה שלי, שהיתה ילדה מאד וורבלית, תמיד סיפרה על הגן ש:"היה כייף" ובזה סגרה ענין, והבת שאחריה, תמיד סיפרה בפרטי פרטים וממנה הייתי יודעת מה באמת קורה. גם כיום, 17 שנה אחר כך, זה אותו דבר! רק מה, כשהגדולה רוצה, היא באה ומספרת בתענוג רב מרצונה מה קורה איתה. אז איך אפשר בכל זאת ללמד? לגבי הגן או כל חוויה שאתה שואל עליה, כדאי לשאול שאלות "סגורות" ולא פתוחות, במיוחד בגיל 5. לדוגמא: איזה סיפור הגננת סיפרה? מה שרתם?יצאתם לטייל? עשיתם עבודות? וכמובן לא את כל השאלות בבת אחת...אפשר גם לגשת למגירת העבודות, להסתכל בעבודות, להתפעל ולהתענין שיספר לך מול דוגמא מוחשית שתזכיר לו... אפשר לשאול את הגננת יחד איתו איך היה, שתספר עליו משהו והוא ישלים וימשיך... ולסיום בענין הלימוד: היכולת לתאר מה היה קשורה מאד לרמת השפה ולתירגול של שפה בבית. כך שלספר לו הרבה סיפורים, לבקש שיספר בעצמו את מה שאתה מספר (כלומר לתת לו להמשיך את הסיפור ולספר איתו ביחד, או להמציא סיפורים יחד איתו) מאד מאד עוזר לו לפתח את היכולת לתאר דברים. מעבר לכך, לא ניתן ללחוץ אבל חשוב להעביר מסר שכל מה שעובר עליו חשוב לאימו ולאביו, ושהם יכולים לעזור בכל מה שקורה לו, אם הוא יספר. יש לכם סיבה לחשוש שהוא מסתיר משהו? הסימנים מבחינתכם יכולים להיות: האם הוא הולך בשימחה לגן? האם הוא חוזר במצב רוח טוב? כשאתם שואלים - האם יש לו חברים בגן מה הוא עונה? (כולם - זו תשובה לא טובה...) האם היה שינוי בהתנהגותו בזמן האחרון? לא בטוחה למה אתה מתכוון בסוד - הוא אומר שיש לו סוד? אתה חושב שיש לו סוד? סודות בגיל הזה מתקשרים לדברים לא כל כך חיוביים אבל לא כדאי ללחוץ, רק להעביר מסר ברור שבכל דבר, אבל בכל דבר אתם יכולים ורוצים לעזור - רק שישתף
 
למעלה