השבת תכישיטים ומטלטלין ומזונות

תגובה:)

1. האם יש סיכוי שיש לך להפנות אותי לפסק דין שטוען שגם אם המשמורת 60-40 עדיין האב מחויב במזונות ע"פ חוק ?

2 עבד תמיד כמנהל תחום מסויים ועכשיו בחר לעצמו באופן מפתיע לעבוד בעיר רחוקה שעה נסיעה מבית מגוריו ולעבוד כעובד פשוט המרוויח פחות כסף . הוא מתרץ זאת שזו עבודה היחידה שמאפשרת לו לצאת פעמיים בשבוע להוציא את הילד מהגן . גם אם אני מקבלת את התשובה הזו, יש לו דירה בבלותו שעליה מקבל כל חודש 2800 שח שכד , יש לו רכב בבעלותו (שקנה בזמן שהיינו בהתחלת תהליך הפרידה ועדיין נשואים) והוא מתגורר בדירה שכורה יקרה ב3500 שח לחודש בעוד יכל בקלות לקנות רכב זול יותר ולחפש דירה שכורה זולה יותר (כמוני) על מנת להפחית את ההוצאות .
משמע יכולת הכנסותיו ופרנסתו בהחלט יכולה להיות יותר גדולה.

הילד המשותף בן שנתיים האם זה אומר שעד גיל 6 מחויב בסכום החוק של 1300 ומגיל 6 יכול בית המשט להחליט שלא ישלם כלל מלבד מחציות?

תודה על המענה
 
הכל יכול להיות...

מזונות מלאים, מזונות חלקיים, ללא מזונות...
בגדול, עושה רושם שאת נכנסת לו יותר מידי לשיקולים (איזו דירה לקח, כמה עולה הרכב, איפה עובד...). התגרשתם, הוא בחר בדרך שלו, את בדרך שלך, אורח חייו החדש לא אמור לעניין אותך.
תלכו לגישור, תתיחסו באופן קונקרטי להכנסות שיש לכל אחד מכם בפועל (כולל הכנסות שלו משכ"ד) ולצרכי הילד ומשם תגיעו להסכמות.
תקחי בחשבון שאם תנסי להילחם יותר מידי על כמה מאות שקלים של מזונות בגלל היום הנוסף שהילד אצלך, הוא עלול להילחם על משמורת 50-50 כדי להימנע מהתשלום הזה. אז אם יותר חשוב לך שהילד יהיה אצלך 60, תעגלי קצת פינות בעניין המזונות... הבנתי שאת מרוויחה יותר ממנו, אז במקום להילחם על עוד כמה מאוד שקלים שאולי תקבלי, תתפשרי איתו על כמה שהוא מוכן לתת (אולי לא 1300, רק 600) ותחסכי לכם הרבה בלאגנים בבית משפט.
תבחרי את המלחמות שלך בקפידה, תנסי להיות טיפה יותר נדיבה ולא לתת לו להרגיש פראייר (אם צריך תני לו חלק מהתכשיטים שהוא קנה...), זה חשוב להמשך ההורות המשותפת שלכם.
 
השבת תכישיטים ומטלטלין ומזונות

הי לכולם בקרוב יהיה לנו דיון ראשון בבית הדין המשפחתי .
השבוע הבעל שלח דרך עורכת הדין שלו כמה דרישות למומ הזויות ורציתי לשמוע את חוות דעתכם בנוסף לדעת עורכת הדין שלי לפני שאגיע למשפט.

1. האם נכון הדבר כי באם נחתם הסכם הסדרי ראיה שבו האב רואה את הקטין בן השנתיים פעמיים בשבוע וכל סופש שני כולל לינה, שאין הוא מחויב לשלם מזונות וכי 60-40 לא נחשב למשמורת המחיבת את האב לשלם לאם מזונות ?

2. האם נכון שאם האם מרוויחה 3000 -4000 שח יותר מהאב ובאין משמורת משותפת אלא 60-40, הבעל כלל לא חיב לשלם מזונות כיוון שהאישה מרוויחה יותר . ( לבעל יש דירה בבעלותו והוא מסוגל להרוויח יותר משמרוויח כרגע)

3. האם הבעל יכול לדרוש להשיב את כל התכישיטים והמתנות שקנה לאישה במהלך הנישואים לצורך השעה ?! בעיקר שהם נקנו במהלך הנישואים מהכספים המשותפים של הזוג ונכון שהוא קנה פיזית ונתן לאישה, אך חשבון הבנק הינו משותף וההוצאות הן של הזוג. האם יש חוק שמחייב להשיב תכישיטים ולחלוק בכסף ? (לא מדובר בשום מתנה סנטימנטלית או ירושה משפחתית)

4. האם הבעל יכול לדרוש מהאישה לשלם לו על ההוצאות של המטלטלין והציוד לילד שנדרש לקנות בעקבות לקיחת הציוד ביום שעזבה ועברה לדירה אחרת? האם האישה יכולה לדרוש מהבעל לשלם לה על הוצאות המטלטלין שהיתה צריכה לקנות בגלל שהשאירה בדירה לשעבר ציוד ?

תודה על תשובתכם המקצועית .
 
אנחנו כבר בבית משפט:)

לצערי אני מתנהלת מול מפלצת שמשחקת אותה שטובת הילד לפניו אבל הכל מחושב בשביל לא לשלם. אנחנו עומדים לפני דיון בבית משפט כיוון שכל התחננות שלי לגישור הסכמה ואפילו אמירה קח משותפת רק בוא נסיים תחרא הזה ..כולן נתקלו בהתעלמות ובהתנהגות מזעזעת שאחסוך מכולם כאן. כרגע הסכמנו ביחס על הסדרי המשמורת ובדיון לבטח נדון במזונות ואז יעלה כל הנושא הכלכלי .
הוא מנסה לסחוט אותי ומשקר באינסוף סעיפים שקריים שלשמחתי יש לי הוכחות על כל סעיף . אני שואלת על נושא המזונות כיוון שהבנתי שהיום אין חובה לשלם מזונות בהסדרי משמרות של 60-40 ורציתי לבוא מוכנה עם העורכת דין שלי לאם יעלה הנושא.
תהי בטוחה שהאחרונה אחרונה בעולם הזה שלא נדיבה ועושה מלחמות זו אני .
 
להכיר את החוק והפסיקה זה בדיוק התפקיד של עורכת הדין שלך

את שואלת שאלות שמישהו בשלב הזה בהליך כבר לא אמור לשאול אלא לדעת את התשובה לעומק.
 
למעלה