השגות זריזות על ד`ר מלר.
תגובה לצופיה מלר. תקופת המקרא – המחברת מודה שמעמד האישה היהודית במקרא משופר מאד. אכמ``ל. הגלות – אכן חשוכה היתה הגלות. ב``ה שיצאנו ממנה. אני פטור מלהתיחס לציבור החרדי שאני לא נמנה עליו ( תודה לאל) אבל כאן מתחיל האי דיוק. היהדות היא דבר דינמי.. מצד אחד טוענים על איבון ומצד שני מביאים ראיות מקדמא דנא. כך למשל האמרה המפורסמת על לימוד תורה לנשים... בתור אדם דתי המלמד תורה לנשים אני יכול להעיד שזה בלתי רלוונטי. כמובן ניתן לחקור מה היה המצב פעם בשביל הידע .. באמת מענין (פרופ` גרוסמן פרסם ספר על נשות אירופה היהודיות בימי הביניים – התמונה קצת שונה). דרך אגב – יש בגמרא עוד כמה וכמה נשים חכמות.. לצערי אין לי כרגע את תקליטור השו``ת תחת ידי. גלות ב` עכשיו אני כבר ממש מצטער שאין לי תחת ידי את התקליטור. הציטוטים סלקטיווים כך נמצא גם את: ``בינה יתרה באישה מבאיש`` .. ``בזכות נשים צדקניות וגו`… ובכלל – הנטיה להצמד לדרשות היא מוטעית – היהודי חי על פי ההלכה ולא על פי דרשות הניתנות לפרשנות כמעט חופשית. והופה .. אישה אינה אמינה ? טעות. מספיק עשות של אישה אחת להכשיר את האוכל או לטהר את עצמה לבעלה (ולכאורה הרי היא נוגעת בדבר). אישה אינה פסולה לעדות משום חוסר אמינות. אחרת היתה כלאישה צריכה להביא עדים שטבלה וכדו`. ויש רגלים לדעה שאישה יכולה לכהן כדיינית (יש שו``ת של הרב חיים דוד הלוי זצ``ל בענין .. שכחתי היכן – אחפש). ברור שזה יצריך קצת זמן … אבל היהדות שחיכתה 3500 שנה לא מתרגשת מכמה עשורים עלובים. מוסד הטוענות הרבניות הפורח – יצא מבית המדרש הציוני-דתי .. בלי תקשורת ובלי צלצולים – זה בוצע !!! שוב יש כאלו שלזה לא נראה להם ? יש כאלו שכל ההלכה לא נראית להם. זב``שם. שורה תחתונה – עם ציטוטים סלקטיביים ופרשנות מגמתית – אפשר לטהר את השרץ ולהכשיר את הטרפה. גלות ג כמעט אכמ``ל כי זה המשך של הקודם. נעיר רק כי החוגים בהם מגלחים לאישה את השיער – מצומצמים ביותר. אני מקווה שהכותבת לא מנסה לרמוז שכל אלפי אלפי הנשים המכסות שיער ראשן כדין מזלזלות במצווה. (ודרך אגב – כיסוי ראש לאישה נשואה כנראה אינו קשור ל`שיער באישה ערווה` ראיה שרווקות פטורות). עת חדשה א` כאן אין שום טענה כנגד היהדות (קצת כנגד החרדים – שיגנו על עצמם) הרבה מלל ודעה אישית. עובדות – יוק. טענות וטענות שכנגד. כאן דרושה תגובה ארוכה יותר. מפני שדווקא כאן חלק מהטענות – צודקות. רק ההקשר `קצת` עוין.. (דרך אגב – היכן נמצאת ישיבת `בית התפוצות` אשר צינזרה את מאוריציו גוטליב ??? ) אבל כמה תיקוני טעות. - אין חיוב להציל גבר לפני אישה.. יש סיטואציות הפוכות דווקא (למשל פדיון שבויים). - בפועל מותר לבעל לסייע לרעיתו הנדה. כלל ברזל : פיקוח נפש דוחה הכל !!! (כמעט). - לגבי אשת חייל. ראשית אני מצאתי. שנית אני לא שר את זה כפיצוי. החלק האחרון הוא שוב אפולוגטי. - שורה תחתונה … מה לי אצל הדיון הזה ? בתוך עמי אני חי ואני רואה מה קורה אצלנו. השנאה של כמה אנשים מעבירה אותם על דעתם. הם מחפשים בנרות להשמיץ וצווחים מאושר אם הם מוצאים תת קבוצה פסיכית עם נטיות שובנסטיות. אין קשר בין כל הדוגמאות ה`אקדמיות` האלו למה שקורה בפועל בשטח (כממוצע – משוגעים יש כמעט בכל מקום) בפועל !!!! במקום שבו אני חי מצבה של האישה טוב לאין ערוך מצבה בחברה ההדוניסטית-מערבית. לו הייתי צריך להוולד אישה, הרי שרק מהבחינה הפמינסטית – רק בציונות הדתית.
תגובה לצופיה מלר. תקופת המקרא – המחברת מודה שמעמד האישה היהודית במקרא משופר מאד. אכמ``ל. הגלות – אכן חשוכה היתה הגלות. ב``ה שיצאנו ממנה. אני פטור מלהתיחס לציבור החרדי שאני לא נמנה עליו ( תודה לאל) אבל כאן מתחיל האי דיוק. היהדות היא דבר דינמי.. מצד אחד טוענים על איבון ומצד שני מביאים ראיות מקדמא דנא. כך למשל האמרה המפורסמת על לימוד תורה לנשים... בתור אדם דתי המלמד תורה לנשים אני יכול להעיד שזה בלתי רלוונטי. כמובן ניתן לחקור מה היה המצב פעם בשביל הידע .. באמת מענין (פרופ` גרוסמן פרסם ספר על נשות אירופה היהודיות בימי הביניים – התמונה קצת שונה). דרך אגב – יש בגמרא עוד כמה וכמה נשים חכמות.. לצערי אין לי כרגע את תקליטור השו``ת תחת ידי. גלות ב` עכשיו אני כבר ממש מצטער שאין לי תחת ידי את התקליטור. הציטוטים סלקטיווים כך נמצא גם את: ``בינה יתרה באישה מבאיש`` .. ``בזכות נשים צדקניות וגו`… ובכלל – הנטיה להצמד לדרשות היא מוטעית – היהודי חי על פי ההלכה ולא על פי דרשות הניתנות לפרשנות כמעט חופשית. והופה .. אישה אינה אמינה ? טעות. מספיק עשות של אישה אחת להכשיר את האוכל או לטהר את עצמה לבעלה (ולכאורה הרי היא נוגעת בדבר). אישה אינה פסולה לעדות משום חוסר אמינות. אחרת היתה כלאישה צריכה להביא עדים שטבלה וכדו`. ויש רגלים לדעה שאישה יכולה לכהן כדיינית (יש שו``ת של הרב חיים דוד הלוי זצ``ל בענין .. שכחתי היכן – אחפש). ברור שזה יצריך קצת זמן … אבל היהדות שחיכתה 3500 שנה לא מתרגשת מכמה עשורים עלובים. מוסד הטוענות הרבניות הפורח – יצא מבית המדרש הציוני-דתי .. בלי תקשורת ובלי צלצולים – זה בוצע !!! שוב יש כאלו שלזה לא נראה להם ? יש כאלו שכל ההלכה לא נראית להם. זב``שם. שורה תחתונה – עם ציטוטים סלקטיביים ופרשנות מגמתית – אפשר לטהר את השרץ ולהכשיר את הטרפה. גלות ג כמעט אכמ``ל כי זה המשך של הקודם. נעיר רק כי החוגים בהם מגלחים לאישה את השיער – מצומצמים ביותר. אני מקווה שהכותבת לא מנסה לרמוז שכל אלפי אלפי הנשים המכסות שיער ראשן כדין מזלזלות במצווה. (ודרך אגב – כיסוי ראש לאישה נשואה כנראה אינו קשור ל`שיער באישה ערווה` ראיה שרווקות פטורות). עת חדשה א` כאן אין שום טענה כנגד היהדות (קצת כנגד החרדים – שיגנו על עצמם) הרבה מלל ודעה אישית. עובדות – יוק. טענות וטענות שכנגד. כאן דרושה תגובה ארוכה יותר. מפני שדווקא כאן חלק מהטענות – צודקות. רק ההקשר `קצת` עוין.. (דרך אגב – היכן נמצאת ישיבת `בית התפוצות` אשר צינזרה את מאוריציו גוטליב ??? ) אבל כמה תיקוני טעות. - אין חיוב להציל גבר לפני אישה.. יש סיטואציות הפוכות דווקא (למשל פדיון שבויים). - בפועל מותר לבעל לסייע לרעיתו הנדה. כלל ברזל : פיקוח נפש דוחה הכל !!! (כמעט). - לגבי אשת חייל. ראשית אני מצאתי. שנית אני לא שר את זה כפיצוי. החלק האחרון הוא שוב אפולוגטי. - שורה תחתונה … מה לי אצל הדיון הזה ? בתוך עמי אני חי ואני רואה מה קורה אצלנו. השנאה של כמה אנשים מעבירה אותם על דעתם. הם מחפשים בנרות להשמיץ וצווחים מאושר אם הם מוצאים תת קבוצה פסיכית עם נטיות שובנסטיות. אין קשר בין כל הדוגמאות ה`אקדמיות` האלו למה שקורה בפועל בשטח (כממוצע – משוגעים יש כמעט בכל מקום) בפועל !!!! במקום שבו אני חי מצבה של האישה טוב לאין ערוך מצבה בחברה ההדוניסטית-מערבית. לו הייתי צריך להוולד אישה, הרי שרק מהבחינה הפמינסטית – רק בציונות הדתית.