אשיב לך ראשון ראשון ואחרון אחרון
1. נכון מה שהבאת מהכתוב בפירקי אבות - אבל אתה בוודאי הרי מכיר את מה שעוד נאמר שם, למשל, אל תהי נוח לכעוס, אז למה לעזרא לכעוס עליך אם אתה מסרב להכיר בעובדות ומעדיף לדבוק דווקא בסיסמאות הנוחות יותר, בפרט שנאמר שם עוד ´ודע מה שתשיב לאפיקורוס´, ומה שהשבת עד כה אין בו מאומה כדי לסתור את העובדות שעזרא הביא בפניך, אתה עדיין רחמן לחלוטין ומאמין באור ובטוב - אולי משום המשך הפסוק ההוא, ש´מתן שכרם של צדיקים לעתיד לבוא´ - ומי עזרא שיגיד לך להפסיק להאמין בכך, וסביר שגם אתה תסכים, שכל אדם רשאי להחליט עבור עצמו ברוח ´הכל לפי רוב המעשה´, ואידך זיל וגו´. 2. לעניין החנוכה שהזכרת דווקא בערב ראש השנה - גם זה בסדר, תסכים בוודאי עם עזרא, שמלכתחילה עצם שמך מזכיר לכל ילד את החג הזה על שום ה´מעוז צור´ שלו, אם כי סביר שאתה בקיא היטב גם ביותר מכך, ויודע היטב על מי נאמר שהוא מעוז לישראל, אבל עדיין גם אתה לא תצליח לשכנע איש, איזה מעוז זה ומה בכלל שווה המעוז הזה - אם אלה ואלה הן הצרות שהוא מפיל על ראש בניו, הו, כמה אירוני, שאפילו במלחמת יום הכיפורים, נפלו המעוזים האלה ראשונים, אולי לזה התכוון הכתוב כשדיבר על מעוז פרעה ועל מעוז מצריים, בקיצור, למה לסטות מהנושא - העמדה שלך הרי ברורה מראש: תמיד תוכל לטעון שעלינו להגיד תודה לקדוש-ברוך-הוא על שלא היכה בנו חזק יותר, על זה לבד צריכים להשתחוות לו אפיים ארצה - וגם על זה יגיד לך עזרא: ת´פדאל: מי שמתאים לו - שישתחווה. איש באמונתו יחיה. 3. לא ברור לעזרא למי התכוונת כשאמרת "הווי זהיר בכבודם של חכמים". למשה קצב החכם? לעניין הערתך, שצריך לשאוף לכך שיגור זאב עם כבש - אין אלא להסכים, אם כי כנראה מזמן כבר לא יצא לך להחליף כמה מילים עם מנהל הספארי, או עם מרצה כלשהו לזואולוגיה. קיים חשש גדול שאתה עושה שעטנ"ז של תחומים: אתה מערבב בין אידיאה אוטופית - לבין מציאות חיים. זהירות: זה מסוכן. ********* לעניין החלק השני, אותם פסוקים והיפוכם - הנה עזרא נותן לך עצה פרקטית מדוייקת ביותר: קח את כל מה שכתבת לעזרא - ושלח את זה לשימון פרס. הוא אוהב את מישחקי ההיפוך האלה בין מצבים, ועושה בכך שימוש נרחב בהופעותיו לפני מצלמה, כל אימת שאין לו תשובה של ממש להשיב למקטרגיו. נכון שגם הוא עלול לשלוח לך איגרת מנומסת כמו קצב, שמכתבך נהייה מונח על שולחנו - אבל סביר שהוא יצרף לאותה איגרת משפט נוסף באותה טכניקה, וכך לפחות יגדל אוצר המשפטים שלך עצמך. לפחות תצמח לך תועלת כלשהי. עקרונית, אין ספק: כל מה שרשמת נכון, ויפה וחכם. הלוואי על כל אחד. חבל רק שהחיים המעשיים זורמים בדרך קצת שונה מהדרך בה הפסוקים מתקיימים, ולמה להרחיב - אתה בוודאי גם יודע היטב מה נאמר בפירקי אבות על מי שחוכמתו מרובה ממעשיו, ל-מה הוא דומה, ומה עושה לו הרוח, אם כי נכון שהעשיר האמיתי הוא זה השמח בחלקו, ואכן אתה נראה לעזרא מבסוט לחלוטין - ומכאן והלאה קיים חשש שהדברים יהפכו לדיון בעלמא, כך שמוטב לעצור כאן ולאחל לך שוב חג שמח ומועדים לשימחה, ואושר ועושר ובריאות ושנה טובה עד מאוד.