השלמה מהנדסאי תוכנה למהנדס

  • פותח הנושא enash
  • פורסם בתאריך

enash

New member
השלמה מהנדסאי תוכנה למהנדס

סיימתי הנדסאי לפני ארבע שנים ולא מצאתי שום עבודה ומאוד התאכזבתי לגלות שאין דבר כזה השלמה מהנסדאי לתואר אקדמי שכחתי מהעניין ועבדתי השרות לקוחות. לאחרונה התעניינתי ושוב וגיליתי להפתעתי שבשנה האחרונה מאז 2005 יש הרבה מסלולים מעניינים מצאתי מסלול אחד תוך שלוש שנים יומיים בשבוע ומצאתי מסלול שני שזה תוך שנתיים מרוכז ומזורז לימודי יום יום סוף סוף המסלול מיוחד להנדסאים בוגרים או להנדסאים שנה ב' עם ממוצע ציונים 80 ולא צריך פסיכומטרי לכל המעוניין תבדקו וחפשו אני מציע לכולם לא להנדסאי אף מקום לא מקבל הנדסאים היום
 
תן לי לענות רגע על זה

קודם כל, לא קרה כלום. כל אחד עושה שגיאות בחיים. זה שאין עבודה זה אולי לא נכון להגיד, אולי יותר נכון להגיד שצריך ממש לחפש בנרות על מנת לממש את מה שלמדת. בנוגע לא לעשות הנדסאי, אני ממש לא מסכים. לא צריך לפסול את זה על הסף. יש אנשים שזה יכול לעבוד בשבילם טוב מאוד. כמו כן, זה שתואר האקדמאי לא מוותר לך על שנה שלמה או לפחות על כמה קורסים לא אומר שום דבר רע. לפי דעתי, לא צריך להסתכל אחורה ולהגיד "אבל עשיתי הנדסאי! מה אני פרייאר! אני אנסה למצוא מקום שיתן לי שנתיים שלמות פטור!", כי בסוף רק תכנס לעוד יותר צרות, מניסיון. לפי דעתי, עדיף לעשות תואר ראשון באוניברסיטה מוכרת (טכניון, הפתוחה, העברית, ת"א, בן גוריון וכדומה), ברוב המקרים לא רק שתוכל למצוא מקום בתור סטודנט אלא גם תוכל ללמוד ברמה יותר גבוהה ואמיתית יחסית למכללות, אבל כמו שאני מכיר את העולם לכל כלל יש יוצא מן הכלל (במילים אחרות פרוטקציות). על כל מקרה, שיהיה לך בהצלחה, אני אשמח לשמוע מה קורה איתך ויקרה איתך בעתיד ומה בחרת לעשות או מה מצאת לעשות? ובהצלחה!!!
 

enash

New member
אני מתלבט כרגע בין שני דברים

1. להשלים לתואר ראשון. מצאתי מסלול אחד בשלוש שנים ומסלול אחר מזורז בשנתיים אני חייב להזדרז כי עוד שנה יעבור לי על הדפלומה חמש שנים ואז כפי שידוע לי לא אוכל להשלים כי חל התיישנות 2. לעשות תעודת הוראה ובזה אוכל לעסוק בלימוד מחשבים ולא רק בתכנות אני מחפש מקום שנותנים יעוץ טוב כי אני לא מצליח לקחת החלטה חסר לי מידע התוכל לספר על הנסיון שלך? רשמת: "אני אנסה למצוא מקום שיתן לי שנתיים שלמות פטור!", כי בסוף רק תכנס לעוד יותר צרות, מניסיון."
 
קודם כל הרשה לי להמליץ

על הפורום "תכנון קריירה" אשר שוכן כאן בתפוז. בנוגע לניסיון שלי, הוא לא רב, אבל למדתי ושמעתי מאחרים מה זה בדיוק ללמוד במכללה. נתחיל מהעניין הראשון, רוב מקומות העבודה שמכבדים את עצמם מחפשים בוגרי אוניברסיטאות (הטכניון, העברית, בר-אילן, חיפה, או"פ ועוד). ככה שאם הולכים למכללה, אף על פי שזה אותו תואר BSc או BA, יעדיפו את בוגרי האוניברסיטה, מה שיקשה עליך במציאת עבודה. ולמה? כי רצית לסיים תואר מהר בגלל ההנדסאי שלך. עניין הנוסף, נגיד ויורם בוגר מצטיין דיקן (ממוצע של 90+ אם אני לא טועה) של המכללה האקדמאית על שם "אלכס ושמעון בע"מ" יאוהב את המקצוע וירצה לעסוק כאלגוריתמיקאי בחברת אינטל. על מנת להיות אלגוריתמיקאי צריך תואר שני (ברוב המקרים) ועל כן, לצערו במכללה האקדמאית "אלכס ושמעון בע"מ" לא מחלקים תואר שני, אלא באוניברסיטאות. וכאן מגיע החלק המצחיק, האוניברסיטאות מעדיפות בוגרי אוניבריסטאות שלהן או אחרות. ועל כן, אף על פי הציון היפה והנהדר שקיבל יורם, הוא יצטרך לחזור ולבזבז עוד 3 או 4 שנים כדי לקבל תואר ראשון מאוניברסיטה ואאאאאאאאאאאז להתחיל את התואר השני. חבל על הזמן. נכון שהמכללות האקדמאיות צועקות "אנחנו אלו שמביאות את הפרקטיות", אבל עובדה שהפרקטיות שם היא צחוק. זאת בכלל לא רמה מה שמלמדים ואנשים שרוצים לעבוד ולהתפתח אוכלים אותה רק בגלל זה. אל תתפתה למכללות אקדמאיות. רוצה תואר ראשון ועבודה? לך תעשה את זה באוניברסיטה. אפשר לעשות דרך האוניברסיטה הפתוחה (או"פ) ולסיים שם את התואר (שזה מאוד נוח ובוגרי האו"פ ידועים ברמתם) או משם לעבור לאוניברסיטה אחרת (אפיק מעבר). זה מה שאני לפחות מתכנן בזמן השירות (ללמוד באו"פ) ואז לעבור לאוניברסיטת תל-אביב שם אלמד כנראה מכונות או חשמל. כמובן, שאני ממליץ לך לדבר עם מובטלי היי-טק או מנהלי חברות ולשאול בנוגע לכל אחד מהדברים שאמרתי. אני מבטיח לך שברוב המקרים, הם יסכימו עם מה שאמרתי. אסור להתפתות לעצות שנשמעות יותר מדיי טובות.
 

noamm

New member
כמובן שאפשר להבין לפי..

סגנון הכתיבה שמדובר בבחור שעוד לא התחיל את החיים האמתיים וכותב שטויות. יש המון מכללות מכובדות ויש מכללות שידועות כמובילות במקצוע מסויים. זה לא נכון להגיד שתמיד יעדיפו בוגר אונ' די הרבה תלוי בציונים שתקבל ובאופי שלך מעסיקים לא מסתכלים רק על איפה למדת יש הרבה מעבר. שמעתי על יותר ממקרה אחד שהעדיפו נגיד בוגר אורט בראודה על בוגר אונ' מסויימת בת"א. מעסיקים רבים יודעים שבאמת במכללות יש דגש יותר על פרקטיקה והכנה לעבודה מעשית דבר שהרבה פעמים לא בא לידי ביטוי בלימודי אונ'. בהצלחה :)
 

noamm

New member
וחייב לחזק עוד את דברי...

בזה שגם אני מכיר מקרה שהעסיקו הנדסאי ולא BSC של הטכניון עכשיו או שהוא היה מה שנקרא "מוכשרויות יתר"לתפקיד או שיותר היה זול להם להעסיק הנדסאי.
 
אלה מקרים מאוד בודדים

יחסית למה שקורה עכשיו בארץ, זה מקרים מאוד בודדים. אם תקח חברה X ותראה באחוזים כמה מאותם עובדים הם בוגרי אוניברסיטאות וכמה מהם בוגרי מכללות, אני מבטיח שתחזור בך.
 
למעלה