השלמת מחלף אם המושבות (לא רק לטובת פ"ת. גם לטובת ב"ב ור"ג).

משה12333

New member
השלמת מחלף אם המושבות (לא רק לטובת פ"ת. גם לטובת ב"ב ור"ג).

עיריית פ"ת מתכננת בימים אלה חיבור בין הצומת של אם המושבות-מרטין גהל לבין כביש 4 לצפון.

במקום הצומת הקיים תוקם הפרדה מפלסית שתאפשר נסיעה רצופה בציר אם המושבות ומעליה פנייה אל כביש חדש לצפון מכל הכיוונים (גם מכיוון ב"ב ור"ג לבאים מכיוון מערב).

הכביש החדש יתחיל בצומת ויעבור על גשר מעל מסילת הרכבת ומעל התוואי העתידי של דרך 491. הגשר יתחבר לשוליים המזרחיים של כביש 4 לכיוון צפון.

לא היתה ברירה לעריית פ"ת אלא לתכנן את החיבור הזה בגלל התוספת הענקית של שני המגה-פרוייקטים שנבנים כעת על ציר אם המושבות (אינטל ופארק איזורים ב').

הצומת, שסימן ההיכר שלו הוא השלט הצהוב שמזכיר ש"אין יציאה לכיוון גהה", לא יכול יותר לעמוד בעומס התנועה שמוסיפים לו שני המגה-פרוייקטים ובטח שלא בעומס שיוסיף לו המשך דרך אם המושבות עד לאיזור התעשייה סגולה.

לכן עיריית פ"ת החליטה "להתלבש" עליו.

צריך לזכור גם שהצומת מקשר בין אצטדיון המושבה לבין הבאים אליו מב"ב ומר"ג.





 

משה12333

New member
גם כביש מס' 4 מתחת למחלף אם המושבות מתוכנן להשתנות לפי

תת"ל 19.

התכנית היא לחפור מנהרת תשתיות תת-קרקעית מתחת לכביש מס' 4 בין מחלף גן-רווה בראשון לציון ועד למחלף מורשה כדי להעביר בה תשתיות ארציות של חשמל, מים, נפט, גז, ביוב ותקשורת שכרגע עוברות בין הנתיבים של כביש מס' 4 ולאורך השוליים המזרחיים והמערביים שלו.

המנהרה תנוצל גם לנסיעת כלי רכב בתוכה במחלף גבעת שמואל. הנכנסים והיוצאים מגבעת שמואל ישתמשו במנהרה הזאת כדי להתחבר ולצאת מכביש מס' 4.

המנהרה תאפשר לסלול מעליה עוד נתיב לכל כיוון בכביש מס' 4 אבל גולת הכותרת שלה היא האפשרות שהיא נותנת להנחת מסילת רכבת של רכבת ישראל בין נתיבי כביש מס' 4 בין ראשון לציון לרעננה.

הפרוייקט הזה מקודם ע"י הממשלה בעדיפות גבוהה וכרגע יש הפקעת קרקעות המונית בשבילה.





 
עמודי החשמל במרכז וליד הכביש הם מזעזעים בכביש ארבע

מקווה שהתכנית הזאת תקודם בימי חיי
 

משה12333

New member
שר האוצר הנוכחי הוציא צו זמני לחברת החשמל לביצוע מיידי שמורה

לה להעלות את המתח בקו הזה כדי להפחית את הקרינה המסוכנת ממנו. העלאת המתח מאפשרת לחברת החשמל להזרים בו זרם נמוך וכך הקרינה מכבלי החשמל מופחתת משמעותית.

המיקום הנוכחי של העמודים במרכז הכביש ובסמוך לו הוא חדש. חברת החשמל הסיטה את הקו הזה מזרחה. הקו עבר בתוך הספארי ובתוך השכונות המזרחיות של ר"ג וב"ב על עמודי מתכת ישנים.

חברת החשמל בנתה עמודי בטון חדשים במרכז הכביש ובסמוך לו והעבירה את הקו אליהם לבקשת ר"ג וב"ב.

כל עמודי המתכת הישנים נעקרו מלבד עמוד אחד שהושאר בכוונה בספארי במתחם של הזברות והקרנפים ומשמש היום לקינון של ציפורים. הנהלת הספארי ביקשה מחברת החשמל להשאיר את העמוד הזה בשביל הציפורים לאחר ניתוקו מהקו.

 

DanielOne

New member
כביש 4 מבט מזרחה

מדוע יש צורך בקטע הזה, לא מספיקה לולאה מאם המושבות, או 491, למזרח?

 
ממתי המפה הזו? רחוב קפלן זה לא רחוב קפלן אלא דרך זבולון המר

נראה שזו מפה מלפני 15-20 שנה.
 

DanielOne

New member
זה מ-2005

אבל זה לא העניין, התוואי של אם המושבות, ואיילון מזרח לא השתנה, כולל הדיפו של הרכבת הקלה.
 

משה12333

New member
אין אפשרות ללולאה מדרך אם המושבות ואין אפשרות לחיבור בין

דרך 491 לכביש 4 לצפון ואין אפשרות בכלל לחכות לסלילת דרך 491.

1. עיריית פ"ת הזמינה בדיקה של הצומת הזה וגילתה לחרדתה שהוא כבר הגיע למצב תחבורתי של "כשל" שתוקע את כל התנועה במרחק של עשרות ק"מ ממנו. צומת מרומזר אחד תוקע צירים ראשיים בגוש דן.

2. בגלל ציר הנופש וציר עתידים שיתחברו עם מחלף לכביש 4, אין אפשרות לחבר את דרך 491 למערב עם כביש מס' 4 לצפון. פשוט לא נשאר מקום לחיבורים בכביש מס' 4.

3. אין אפשרות ללולאה מדרך אם המושבות למזרח לכביש מס' 4 לצפון כי יש כבר לולאה פנימית כזאת שנבנתה אך ורק לחניון התת-קרקעי של פארק אזורים. הלולאה עוברת מתחת לגשר אם המושבות ומאפשרת כניסה/יציאה לחניון התת-קרקעי. הרבה נהגים מתבלבלים שם ונכנסים ללולאה הזאת בטעות כי הם חושבים שזו הפניה ימינה לתוך פ"ת כשהם באים מכיוון מערב.





 

DanielOne

New member
העבודות שמבוצעות שם כיום

ממזרח וממערב לכביש 4, זה שייך לרכבת הקלה, נכון? האם לוקחים את התכנונים שציינת בעבודות?
 
למעלה