השפעה של טיסה בגובה על ביצועי המטוס
הרשו לי להתקיל אתכם במספר סוגיות הקשורות לקשר בין הגובה למהירות/יעילות טיסה, סוגיות אשר אשמח לשמוע את דעותיכם בהן, להשכיל ואולי אף לשנות את דעותי בנושא: כולנו יודעים שככל שנטפס יותר לגובה במהירות מסומנת מסוימת, כך תגדל המהירות האווירית האמיתית שלנו, דבר טוב לכשעצמו. עם העליה בגובה, התערובת הנשרפת במנוע במצב מצערת מסוים לא מספקת כבר את אותו הכוח ולכן יש לקדם את ידית המצערת/MP (לחץ סעפת) קדימה. כמו כן, קצב סל"ד מדחף מסויים נעשה פחות ופחות יעיל כי "אין לו אויר" לדחוף אחורה. לכן מתעוררות השאלות הבאות: 1. האם לדעתכם יש גובה ביניים מיטבי לטיסה, מבחינת מהירות מקסימלית, (למטוסי מחוסרי טורבו) או שמא תקרת הטיס היא הגובה המיטבי? 2. אותה שאלה לגבי יעילות המתבטאת בטיסה חסכונית בדלק.
הרשו לי להתקיל אתכם במספר סוגיות הקשורות לקשר בין הגובה למהירות/יעילות טיסה, סוגיות אשר אשמח לשמוע את דעותיכם בהן, להשכיל ואולי אף לשנות את דעותי בנושא: כולנו יודעים שככל שנטפס יותר לגובה במהירות מסומנת מסוימת, כך תגדל המהירות האווירית האמיתית שלנו, דבר טוב לכשעצמו. עם העליה בגובה, התערובת הנשרפת במנוע במצב מצערת מסוים לא מספקת כבר את אותו הכוח ולכן יש לקדם את ידית המצערת/MP (לחץ סעפת) קדימה. כמו כן, קצב סל"ד מדחף מסויים נעשה פחות ופחות יעיל כי "אין לו אויר" לדחוף אחורה. לכן מתעוררות השאלות הבאות: 1. האם לדעתכם יש גובה ביניים מיטבי לטיסה, מבחינת מהירות מקסימלית, (למטוסי מחוסרי טורבו) או שמא תקרת הטיס היא הגובה המיטבי? 2. אותה שאלה לגבי יעילות המתבטאת בטיסה חסכונית בדלק.