השפעת הילדים במשפחתון על התפתחות

LILI59

New member
השפעת הילדים במשפחתון על התפתחות

שלום, ביתי בת 10 חודשים. היא "מפטפטת" בלי הרף, צוחקת, מגיבה, זוחלת, יושבת, עומדת, מוחאת כפיים. היא מקשיבה בעיון לסיפורים ומגלה סקרנות רבה לסביבתה. היא נמצאת במשפחון עם עוד 3 ילדים - האחד גדול ממנה (בן שנה וחודשיי) אבל עדיין לא עומד, והאחרים קטנים ממנה (9 ו- 7 חודשים). רציתי לדעת האם יש משמעות לסביבה בה נמצאת הילדה במשך היום. האם חשוב להעביר אותה למסגרת עם ילדים גדולים ממנה על מנת שתלמד ותחקה אותם? בנוסף - מהם הגירויים המרכזיים המתאימים לגיל זה? תודה, לילי
 
אין תשובה אחת

שלום LILI59, מספר התשובות לגבי השאלה שלך, תהיינה כמספר הנשאלים. אני אישית כן מאמינה שלסביבה החברתית חשיבות ממעלה ראשונה, כבר מהחודשים הראשונים. כאמור, יהיו שיחלקו עלי... עם זאת, אסייג: הכי חשוב להרגיש את הילד. .אם הילד משדר מצוקה או נראה שאינו נהנה מחברת תינוקות/פעוטות אחרים, יתכן ועבורו זה עדיין מוקדם. בד"כ תיווכחי שתינוקות מוקסמים מאוד, כבר בחודשים הראשונים, מתינוקות אחרים בני גילם, וביחוד מילדים גדולים מהם שיכולים כבר לרוץ ולהשתולל. בנוסף, זה תלוי באופי התינוק ובסוג הקלט שלו. דוגמה קלאסית היא תינוק עם עיכוב התפתחותי (קושי בזחילה, למשל) שנכנס למשפחתון שכולו ילדים זוחלים, מתיישבים והולכים. במצב זהה, תינוק אחד יגיב ב"התכנסות", המנעות ו"כניעה מוטורית" ויפתח תסכול הולך וגובר ככל שיפתח פער בינו לבין הילדים האחרים. תינוק אחר יכול באותו מצב להשתמש בחיקוי על מנת לנסות ולנסות... אם לא כך אז אולי בדרך אחרת... ושוב ינסה.. ושוב יחקה... עד שיצליח. תינוק כזה יהיה פעיל מוטורית, יפעיל עצמו על הסביבה ויהיה בד"כ מבסוט מאוד מעצמו
אז הנה... אני מתארת לעצמי שהעדפת תשובה אחרת אבל... זה תלוי. אני לא הייתי מכניסה למסגרת עם ילדים גדולים יותר, רק מתוך מחשבה של התקדמות. כדאי שהגילאים יהיו פחות או יותר שווים, קצת מעל, קצת מתחת. המון הצלחה
 
למעלה