השקעה זמן למידה מול תוצאות

השקעה זמן למידה מול תוצאות../images/Emo10.gif

קצת רקע: הילדה שלי בת 9.5. לומדת בכתה ד'. הם התחילו את לימודי האנגלית בכיתה ב'. עם English Adventure. שזה בעצם שירים בשנה הראשונה. והיכרות עם האנגלית. עכשיו הם כבר אמורים לקרוא. כל יום לומדים מילים חדשות. שאלות WH. ושאלות ותשובות כמו: How are you? והתשובה. הבעיה: הילדה משקיעה המון זמן. היא גם מצליחה בסוף ללמודאת המילים. אבל.. היא לא מצליחה לשמר את מה שהיא למדה. כך נוצר מצב שמצד אחד יש מילים חדשות ומצד שני היא כל הזמן צריכה לחזורעל מילים ישנות. בנוסף לזה, חלק מן המילים יש ללמוד לכתוב וחלק ללמוד לקרוא וחלק רק לדעת. אז היא יודעת למשל איך אומרים לבן: White אבל כשהיא קוראת את המילה היא לא מצליחה לקשר בין המילה הזאת לבין הידע שלה. אז מה אני שואלת? האם יש איזשהו טריק ? כלומר הילדה לומדת (כמובן ששנה שעברה היא לא למדה מספיק ונוצר אישזהו איחור אבל..בכל זאת היא משקיעה עכשיו. ולתחושתי היא לא "מקבלת" חזרה את מה שהשקיעה. אגב, בנוסף יש לה גם מורה פרטית לאנגלית (בקבוצה של 3 ילדים). אני מקווה שלא הצפתי אתכם. שבת שלום
 
לימוד אנגלית - לימוד שפה זרה

בהנחה שאין שום קושי אחר, ואין הפרעה בלמידה מסוג אחר של קריאה, כתיבה, חשיבה וכו'.... לימוד אנגלית כשפה זרה - אם מתגלה קושי בקליטה בתחילת השפה - רצוי להשקיע כמה שאפשר בשלב זה. אחר כך מתלווים לכך - איחורים, פיגורים בחומר, תסכול, דימוי עצמי נמוך ועוד כהנה וכהנה. אני מציעה - במקום ללמוד בקבוצה של 3 (שנראה כלא מתאים לה) ללמוד אצל מורה פרטית שמלמדת יחידני, ורצוי אצל מי שמלמדת רכישת שפה, וגם... שהאנגלית היא שפת אם שלה. דרך ההוראה - רצוי במשחקים מאתגרים וכיפיים, כך שהלמידה לא תשניא עליה את השפה. ויפה שעה אחת קודם !!
 
ישנה הפרעת קשב. אז מה זה אומר

שהיא לא צריכה לדעת אנגלית? או לא חייבת ללמוד? הרי גם בעברית היה קושי עצום ומלחמות והתעקשויות על תרגולי קריאה והיום הילדה מסיימת ספר של גדי טאוב לנוער תוך שלושה ימים וקוראת עד 1:00 בלילה. אז אני לא יודעת מה הפיתרון אבל זה מאוד מתסכל אותי כאמא כי גם ממני נדרשת השקעה בילדה (שעות של הסברים וישיבה משותפת) ללא תוצאות משמעותיות. נכון שהיא עשתה מבחן פנימי בביה"ס וקבילה 87 אבל לקח לעשות את המבחן שעתיים במקום שעה. זה לא קל !!
 
הפרעת קשב וריכוז

בהרבה מקרים גורם לקשיים בכל דבר שיש בו רצף, לפעמים לא בכל דבר, אבל... שפה זרה - בנויה בנדבכים, רצף... אם כך, היא צריכה ללמוד יחידני, בדרך המתאימה לה. וגם צריך לטפל בהפרעת הקשב... גם בשעות הלימוד של אחה"צ בשיעורים הפרטיים. כדאי לך להתייעץ בפורום של הפרעות קשב ADHD, הם בוודאי יכולים לעזור עוד קצת..
 
בהפרעת קשב מטפלים בריטלין

זה לא המקרה. הילדה קיבלה ריטלין שעזר לה מאוד "להתניע" את הקריאה בעיברית אבל גרם לה לתופעות אחרות שהצריכו כדורים מסוג אחר. במקרה שלה היא תצטרך להתמודד אחרת, לעקוף את הבעיה וללמוד קשה יותר. אני רק שאלתי האם יש פתרונות של שיטה. תודה
 
מה זה להתמודד אחרת ?

ולמה לעקוף ? ומה זה אומר כדורים אחרים ? זה לא הכרחי שמי שיש לו הפרעת קשב צריך ריטלין וזהו... אבל כן אפשר להתייעץ בפורום שנתתי לך, כדי שהם יוכלו לתת לך פתרונות נוספים במקום ריטלין, אם יש צורך. צריך להכיר את הילדה, כדי למצוא את השיטה שהכי נכונה לה, האם זה משחקים, או אתגרים, דרך שינון או דרך סיפורים, אני לא מכירה אותה...
 
הדיבור והבנתו חשובים מהקריאה.

לימוד של הקריאה יחד עם הדיבור היא אינה דבר טיבעי ולא לכולם זה מצליח. השיטה הזו טובה עבור מי שלא מוצא עם מי לדבר השפה זרה. אם תצליחו למצוא לה מסגרת ללמידת הדיבור בלבד, אולי זה ידחוף את כל לימוד האנגלית קדימה. בשלבים מתקדמים יותר של הלימוד מומלץ לשלוח את הילדים לקייטנות בחו''ל כדי שידברו אנגלית בלי לחץ ותוך כדי משחק. השאלה היא מה עושים עם מתחילה?
 
אני למדתי אנגלית בגלל הסרטים

הייתי רואה הרבה טלויזיה וקראתי את התרגום מאנגלית, וככה נקלטה השפה. תני לה לראות סרטים באנגלית... גם ספרדית אפשר ללמוד ככה, מהטלנובלות. ורצוי לקרוא מלא טקסטים, אפילו קלים, עם אוצר מילים שמתאים לרמה שלה. כי כשמתחילים לקרוא (ולא רק לשנן, שזה לא משהו), אז מתניעים את העניינים. ובכלל- על כל מילה שלומדים- לשלב אותה במשפטים מעניינים. ואחר כך לחזור על המשפטים והמילים.
 
נכון. גם אני למדתי מסרטים.

בזמנו היה רק ערוץ 1 או לבנון וירדן. אז מי שרצה לראות משהו נורמלי הסתכל בלית ברירה סרטים באנגלית. יותר מכך למדנו אז בתמיכה שמיעתית+ויזואלית. היום הם לומדים לפי דיסקים של ENGLISH ADVENTURE. וזה לא מספיק חייבים לתמוך את זה בסרט ויזואלי. ימות השבוע קשה לה לזכור. את ימות השבוע בעברית היא למדה מהר כיוון שהיה שיר בהופ שרץ 10 פעמים ביום. ואילו באנגלית אין. וחבל.
 

KFIRB

New member
שיטת לימוד אינדיבידואלית

לא מה שהתאים לך יתאים בהכרח לביתך וכך הלאה.. אני נגד השלכות ופתרונות בזק ששומעים במסדרון של קופ"ח.. אני כן בעד התמודדות אמיצה ואמיתית עם הקושי... כמו שיונה אמרה ואני מחזק את דבריה, רק שאלה ותצטרכי לפשפש בזכירון ...האם בהתחלת לימוד העברית כשפה כלומר בגיל הרך היה איחור או קושי? אם כן, אין ספק שיופיעו גם קשיים באנגלית...לא הייתי ממהר ללמוד שפות נוספות לפני שהאנגלית תשב טוב בראש.... תראי בעיית ריכוז אכן תשפיע על תהליך רכישת השפה..אך חשוב מכך יש למצוא את הגורם המטפל הטוב ביותר ואולי לבצע מעקב עם המורה לאנגלית על הישגי ביתך... לא לדחוף את האנגלית אלא להתשנממש בה ככלי , כמשחק לא להמאיס עליה את האנגלית.... מציע לך בחום לגשת למורה להוראה מתקנת שמתמחה בשיטות הוראה באנגלית!!!וכמו שיונה אמרה מומחית ללימוד שפה כשפה כמכלול שפה, אני חושב שהכי טוב זה לברר במכון לשמיעה ודיבור אם מכירים קלניאיות תקשורת שהתמחו או ממוחות בבלשנות אנגלית .. לרוב השילוב בין הקלינאית תקשורת שסיימה תואר בבלחשנות, שיודע איך שפה נרכשת מהתואר הפרעות בתקשורת ויודעת את השפה האנגלית על בוריה ואויל גם מדברת בה כשפת אם תוכל לסייע לביתך להתקדם....זה נדיר למצוא מורה להוראה מתקנת שהירא גם קליניאית תקשורת אבל שווה לנוסת בחינוך המיוחד .. או במומחים ללקויות למידה.. אולי המורה לאנגלית מבי"ס מכירה מישהי כזו...
 
למעלה