השקפת הקבלה על שחרור גלעד שליט חובה לשמוע

  • פותח הנושא sgc
  • פורסם בתאריך

sgc

New member
השקפת הקבלה על שחרור גלעד שליט חובה לשמוע

השקפת הקבלה על שחרור גלעד שליט‬ חובה לשמוע לזכות ושחרור כל השבויים במהרה אמן
 

יחזקאל70

New member
ובכן הרב הז הוא אדם נאור, והנה תגובה

שנתתי באדת דתיים אחר, כאשר כולם שם מגנים את מעשה הפדיון הזה, כפי שגם אתם מכירים. " אנחנו צריכים להיות גאים, אחרת אנו מטומטמים!" הפתגם שאומר: כל המציל נפש אחת..כאילו הציל עולם ומלואו. לכל עם/חברה יש ערכים מרכזיים, ואחד מאלו של עם ישראל הוא פתגם זה. גם אומה בכללותה נבחנת ע"י אומות אחרות בדבוקותה בערכיה, אם עומדת בהם הלכה למעשה. לדעתי, מאחר ונאמר "הציל" הכוונה היא באחד שכבר נידון למוות, ואז ניתן להצילו. לעומת זאת כאשר משחררים רוצחים, עדיין לא ניתן לומר כי גזרנו דין של מישהו, ומאחר והבורא יקבע מי אמור לסיים אם ע"י מחבלים, או ע"י עקיצת יתוש, כלומר כל אלו ששוחררו יכולים להיות ניגפים כמו עלים ברוח. לעומת זאת, שליט, שהיה משול למת כאשר מצוי בידי ערלי הלב, יכול להיכנס לקטגוריית ה"ניצול", מאותו הפתגם, ואז עם ישראל הציל נפש אחת שהיא כמו עולם שלם עבור הבורא. (כמו כן יכול הבורא בכבודו להרכיב את המצב הזה, ובכדי להוכיח למקטרגים של מעלה את טיבו האמיתי של עם ישראל, עבדו!) על כן, לעניות דעתי, סביר כי אנו אמורים להיות גאים, וכאומה שמקיימת ערכיה הלכה למעשה, מול שאר האומות. עכשיו, איך יתכן שאחד כמוני, שהגדרתם כשליח "הצד האחר"., יהיה בדעה אחת עם כאלו רבנים נאורים?
 
האם אתה גם בדעה של מה שהוא אמר בשורה התחתונה?

שיהודי טוב זה יהודי שמקיים את תורת ישראל והמצוות, ומי שלא אז הוא עדיין שבוי בקליפה (הסיטרא אחרא- "הצד האחר") !
 

יחזקאל70

New member
בזכריה הוא אומר בסוף הספר, אני יכול למצוא

את הפסוק אם תרצה: והכרתתי שני שליש (פעמיים בה) ואת השלישית אצרוף כצרוף הצורף את הכסף והזהב, כלומר הוא יוריד בתחילה שני שליש מאוכלוסיית הארץ, לקראת יום ה' הגדול, כלומר שישארו קצת יותר משני מיליארד ראשים. האם לדעתך כל אלו שישארו הם יהודים? (ואין ולא תהיה כמות כזו של יהודים על הארץ) לשם מה הוא צריך אותם? וזכור שהוא אחראי להבאתם לעמדה זו, וגם ע"י פעולות עם ישראל לדורותיו האם לדעתך כל אלו שייכים "לצד האחר"? והכוונה לאלו שיוותרו אחרי השני שליש. לשאלתך, כאשר האדם מצוי במסגרת הדת, הוא אמור/מחוייב לנהוג לפי ההוראות הניתנות לו במסגרת זו, ומאחר וזו הדרך שדרכה הוא יבצע את "העבודה" המיועדת לו. ויש מקרים, (ואלו לצרכיו הנוספים במעשה המרכבה, ) שבהם גם בן אדם לא ממסגרת עם ישראל והדת, שמגיעם לעמדה גבוהה לבצע עבורו פעולות: "כורש משיחו" (אם אני לא טועה ישעיה מ"ה) או בתיה בת פרעה, או יתרו, או מלכיצדק (שם), ועוד. באשר אלי, כפי שאמרתי, הייתי אפיקורס, אתיאיסט, או עמוק בקליפות, והוא הוכיח אותי לקיומו. עכשיו הבן, הוא הפך אותי לירא בכדי שאני יכנס לאותם מחוזות בהם הייתי, ולעזור/לעבוד שם. וראה מה אמר הרב הזה: שאם אדם רוצה לעזור, הוא גם עלול לשבש את עצמו בדרך, אם חורג מיכולותיו, ולכן הוא גם יוצר פה ושם אנשים כמוני, לעשות עבודות כאלו. והאמן לי כי אני קשוב לו, ומשתדל לעשות את המבוקש ממני. לגבי המצוות, מטרת העל לאדם הפרטי, היא להביא למילוי/איזון המידות/תכונות, וההתנהלות הנחוצה בסביבתו, ובכדי שיתאפשר לאדם להתעלות מעל הקטרוג עליו, ובכדי לפעול ביתר חופשיות על הארץ לטובת ההרכבה. את זאת אפשר לעשות דרך המצוות והדרך שאתה הולך בה, והוא גם יכול להביא אדם למילוי שיפור מידותיו והתנהלותו ע"י הוכחתו. ,
 
אל תשווה בין יהודים לגויים

יהודי שלא שומר תורה ומצוות כפי שצוונו בהר סיני הוא ב"צד האחר" מהקדושה ושבוי בקליפות, כי כגודל הקדושה של הנשמה היהודית שהמצוות מאפשרות לנו לממש, כך עומק הקליפות שאנו נופלים אליהם ללא התורה והמצוות. לעומת גוי שמחויב רק בשבע מצוות בני נח שהם מצוות מאוד בסיסיות, ובתוספת מעשים טובים והכרה באל אחד ואי כפירה בתורת ישראל, הוא כבר לא ימות ביום ה' הגדול, והנה לך כמה מיליארדים שאתה רוצה עבור החשבון שלך. וכן לגבי "כאשר האדם מצוי במסגרת הדת..", כל אדם יהודי מצווה להיות רק במסגרת הדת, ואם הוא לא במסגרת הזו אז הוא במסגרת ה"צד האחר" ושבוי בקליפות כאמור. לגבי השמות שהזכרת ושאר חסידי אומות עולם, יש להם אפשרות לזכות ע"י מעשיהם הטובים בחיי עולם הבא, כמובן לא באותו המקום והשיעור של נשמה יהודית, אבל מפה אתה לא יכול להביא ראיה שגם נשמת ישראל שעושה כביכול מעשים טובים (בעיניך) ללא התורה והמצוות יש לה גם כן עולם הבא, מאחר ולכל סוג נשמה יש את החוקים והכללים שלה. (ואם תרצה הביא לך עשרות ציטוטים מהזוהר לכך) באשר אליך, חזק וברוך שהפכת מאתיאיסט למאמין במציאות הבורא (אפיקורוס אתה לא יכולת להיות כי אפיקורוס זה מישהו שהיה מאמין ושומר תורה ומצוות והתפקר), אבל זה רק השלב הראשוני בדרך למערכת הקדושה, ובלי התורה והמצוות את עדיין בחוץ, לא ירא שמיים עדיין, בשבי הקליפות ויצר הרע, והוא (יצא הרע והקליפה) זה שמכניס בך רעיונות כוזבים כאלה שכביכול אתה כבר ירא ה', ויכול להיכנס לאיפה שהיית (ועדין שם) ולעבוד/לעזור שם כדבריך. והוא הדין לגבי סוף דבריך: "והוא גם יכול להביא אדם למילוי שיפור מידותיו והתנהלותו ע"י הוכחתו." שוב, כל התורה וחכמת הקבלה מוכיחה אותנו עם ישראל לשמירת המצוות, שהם הכלי היחידי לעבודת ה', יראת ה', והתקדמות רוחנית כל שהיא לכיוון תיקון הנפש, המידות, והגאולה השלמה. לכן דרך אחרת כביכול, היא עצת הקליפות ויצר הרע שבנו. הבן זאת היטב ועל תיטע בזה.
 

יחזקאל70

New member
לא עלה בדעתך שאולי אנני יהודי?

"יש להם אפשרות לזכות ע"י מעשיהם הטובים בחיי עולם הבא, כמובן לא באותו המקום והשיעור של נשמה יהודית" "מאחר ולכל סוג נשמה יש את החוקים והכללים שלה. (ואם תרצה הביא לך עשרות ציטוטים מהזוהר לכך)" איזה שיעור יש לנשמה יהודית? תסביר לי במה אני והנשמה שלי שווים פחות עבור הבורא? הרי הבורא ברא את הנשמה שלי, וגם אני בצלם הבורא?
 
לא,לא עלה בדעתי שיחזקאל שכותב בעברית לא יהודי

השאלה האם אתה לא יהודי לדעתך מבחינת האמונה שלך, או מבחינה שאינך בן לאמא יהודיה ? כי יש הבדל גדול מבחינת הנשמה או יותר נכון הפוטנציאל של הנשמה בין שני המקרים. לגופו של עניין, המקור של הנשמה היהודית על פי הקבלה והתורה הוא מ'האין סוף' ומשישים ריבוא (שש מאות אלף) ניצוצות של אדם הראשון, שעמדו לאחר מכן כשישים ריבוא בני ישראל במעמד הר סיני, ויחד עם התורה הקדושה והמצוות קיבלו תוספת נשמה ייחודית וקדושה שיש רק לבני ישראל, שנקראת נרנח"י דקדושה (נרנח"י =ראשי תיבות: נפש רוח נשמה חיה יחידה), ונקראת נשמה (יהודית) על שם החלק האמצעי של הנרנח"י דקדושה, שנקרא נשמה קדושה. להבדיל משאר גויי העולם שלהם יש רק דרגת נפש, וגם כן לא הנפש דקדושה שקיבלו בני ישראל כחלק מהתוספת נשמה, אלא נפש בהמית, שכפי שכתוב בזוהר ובכתבי האר"י ז"ל שמקורה מהסטרא אחרא והפסולת של אדם הראשון, שיצא ממנו קרי (זרע לבטלה) ב- 130 השנה שהוא ישב בנהר דינור פרוש מאשתו לאחר חטא אדם הראשון: כתבי האר"י הקדוש ספר הליקוטים פרשת ויחי עמ קלא: "ויכל יעקב לצוות את בניו וכו', כבר ידעת, כי יעקב ע"ה היה גלגול אדם הראשון, ובעת הציווי שציוה ה' יתברך לאדם הראשון, אמר לו (בראשית ט"ו) מכל עץ הגן אכול תאכל, ונכלל במכל עץ הגן עץ החיים, ולא אמר ומעץ החיים לא תאכל ממנו, והניח אדם הראשון עץ החיים, ונדבק בעץ הדעת טוב ורע, שהוא מצד אלוהים אחרים, סמא"ל ובת זוגו, ופגמו והביא המוות לעולם. ...וגם כן חטא אדם הראשון בהוציאו השבעים אומות, וזה סוד משכתבו רז"ל (סנהדרין ל"ח) אדם הראשון מושך בעורלתו היה. ובהיות שחטא וערבב טוב ורע, נאבדו אותם המרגליות [נשמות ישראל] בתוך העפר והקליפות, עד עשרים דור שנמצא אברהם. ...וזה היה סיבה שתיכף נדבקו עמו, ויפתוהו בפיהם, ואדם נדבק בלילית (שם בנהר דינור), ומשם הוליד רוחין ומזיקין, והם הם האומות שנפשות האומות הן הן המזיקין וכן הרשעים. ומשם, ומזוהמת סמא"ל שהתיל בחווה, בא מקין כל צד הערב רב, מנפשות האומות. ומניין סמ"ל (130) מסמא"ל, ששמש (שם בנהר דינור) ק"ל (130) שנה ברוחין ולילין. זוהר פרשת צו: "נט) ומשום זה, אומרים במוסף ראש השנה, 'אם כבנים אם כעבדים', אם כבנים, הינו שנאמר בהם, 'בנים אתם לה' אלוקיכם'. אם כעבדים, שכתוב, 'כי לי בני ישראל עבדים', ולא שאר אומות. אבל אלו הרשעים שאינם עוסקים בתורה ובמצוות, ואין עליהם עול תורה ועול תפילין ושאר המצוות, הם עבדים לאומות העולם המשתעבדים בהם, כמו שעבדים היינו לפרעה במצרים." זוהר פרשת אמור: "נד) ...בא וראה, אשרי הם ישראל בעולם הזה ובעולם הבא, שהקב"ה בחר בהם והם מדבקים בו, ונקראים קדושים, עם קדוש. שהיא בחינת בינה. וכן, עד שהעלה אותם למדרגה עליונה שנקרא קודש, שהוא חכמה, שכתוב, 'קודש ישראל לה' ראשית תבואתה'. כמו שהעמדנו, כי ישראל משמונת ימים מדבקים בו בשמו, ורשומים בשמו, והם שלו. כמו שהכתוב אומר: 'ומי כעמך כישראל גוי אחד בארץ'. והעמים אינם מדבקים בו, ואינם הולכים בחוקיו, ורושם הקדוש נעדר מהם, עד שהם מדבקים בסיטרא אחרא שאינו קדוש. נח) בוא וראה, אדם שנולד, לא נתמנה עליו כח מלמעלה, עד שנימול, כיוון שנימול מתעורר עליו התעוררות הרוח, דהיינו אור הנפש, של למעלה. זכה לעסוק בתורה נתעורר עליו התעוררות יתרה, שהוא אור הנשמה. זכה ונשא אישה והוליד בנים ולימד אותם דרכיו של המלך הקדוש (התורה והמצוות), הינה אז, הוא אדם שלם, שלם בכל, כי זכה לאור החיה."
 

יחזקאל70

New member
הכוונה מבחינת האמא.

"לגופו של עניין, המקור של הנשמה היהודית על פי הקבלה והתורה הוא מ'האין סוף' ומשישים ריבוא (שש מאות אלף) ניצוצות של אדם הראשון, שעמדו לאחר מכן כשישים ריבוא בני ישראל במעמד הר סיני," ומהיכן עוד יכול להיות מקור הנשמה שלי? אם לא מאותו מקור כשלך? ועוד, אם מקור ייחוד הנשמה היהודית במעמד סיני, (שש מאות אלף), היום יש בערך 15 מיליון יהודים על הארץ, גם להם יש את אותו הייחוד? או רק לנשמות שהיו במעמד יש ייחוד, וכמספר קבוע של נשמות במסגרת עם ישראל המתרחב? כלומר יש יותר משש מאות אלף יהודים, גם בהם נוספה התוספת, אף על פי שלא היו במעמד? "להבדיל משאר גויי העולם שלהם יש רק דרגת נפש, וגם כן לא הנפש דקדושה שקיבלו בני ישראל כחלק מהתוספת נשמה, אלא נפש בהמית," לפי מה שאתה אומר כאן, כלל אין לי נשמה! זה רק נפש, ועוד נפש בהמית. או שהכוונה היא רק בשיפור הנפש היהודית במעמד ההר, וללא קשר לנשמה שקיימת גם בנו הלא יהודים? אם אני מבין נכון, כל העמים מלבד היהודים הם בעצם "זבל גנטי" מהאדם ראשון.
 
כבר כתבתי לך את דברי המקובלים

על מקור הנפשות של 70 האומות. לגבי ריבוי נשמות ישראל היום, בחטא אדם הראשון התחלקנו לשישים ריבוא (600,000) חלקי נשמות מקוריים, שכל אחת מתחלקת לשני חצאים זכרי ונקבי, שעמדו במעמד הר סיני וקיבלו את התורה והמצוות . מאז מעמד הר סיני, כל נשמה ונשמה יהודית עובדת על התיקון שלה בכל גלגול וגלגול בדרך של תו"מ (תורה ומצוות) לשם שמיים (על מנת להשפיע נחת רוח ליוצרו), ויסורים שמשלימים את מה שלא עשינו בתו"מ לשם שמיים, כפי שכותב בעל הסולם בהקדמה לספר הזוהר (אות טז' עיין שם). ובכלל היסורים הנ"ל הם עונשי הגיהינום. חלק הנשמה שתוקן בכל גלגול אם שמרנו תו"מ, נישאר בגן עדן התחתון ונהנה מזיו השכינה, לפעמים אחרי כיבוס קל של 12 חודש בגיהינום, עד לתחיית המתים. ורק החלק שלא תוקן באותו הגלגול, חוזר לכאן עוד הפעם להזדמנות נוספת. במידה ואף על ששמרנו תו"מ, אך זה לא היה בשלמות, או לא מספיק לשם שמיים, ולא התקדמנו בזיכוך במשך שלושה גלגולים, הנשמה שלנו לא תחזור יותר להתגלגל באותה הצורה, אלא תתפצל ל- 3 חלקים ותחזור להתגלגל ב-3 אנשים שונים. ועוד הפעם באותו עיקרון הלאה והלאה. תהליך זה מסביר את ההתרבות של אנשי עמנו במשך הדורות, מ- 600,000 במקור, לעשרות מיליונים בדורות יותר מאוחרים עד היום. וכמו כן, מה שמסביר את ירידת הדורות במשך הזמן. כי רק החלק שעדין מקולקל ממשיך לחזור לעולם הזה, וכל פעם יותר ויותר קטן, יותר מפוצל, ופחות מזוכך (שארית הפסולת). לגבי הנפש של הגוי, היא רק הנפש הבהמית (כמו של היהודי שלא התחיל לשמור תו"מ), וע"י שמירת 7 מצוות בני נח ומעשים טובים היא יכולה לטהר את הנפש הבהמית שלה לדרגה של נפש דנפש טהורה, שמקנה לה עולם הבא מסוים, לעומת נפש יהודית שיכולה להמשיך לשאר מדרגות הקדושה של 'רוח דנפש', 'נשמה דנפש', 'חיה דנפש', 'יחידה דנפש', וכן כיוצא בזה ב-5 מדרגות הרוח והנשמה חיה ויחידה, סה"כ 125 מדרגות קדושה.
 
שבע מצוות בני נוח

ב"ה מן הראוי לפרסם עניין ז' מצוות בני נוח ע"י פרסום כללי והן ע"י העברת תכנים ברי משמעות המבארים את טיבם של המצוות הנ"ל ולהפיצם בקרב אומה"ע. ואדרבא, יש להעדיף שכל אחד יהי' במקומו ולא למשוך לגיור. זה נמשך מתוך הערכים רוחניים פנימיים המובאים בתכניים קבליים, אשר מראים לנו את סדר העולמות הרוחניים וכללות מפת הנשמה, ובהם מבינים את החשיבות שכל איש ישאר באומתו. במבנה הרוחני יש מציאות של "ראש" ו"גוף" רוחניים, ויש להכשיר את ה"גוף" שהוא שורש לגויים, אומה"ע, לעבודת השם ולא לבטלו ח"ו ולהפכו ל"ראש", כי ישראל הוא סוד "ראש" בחינת "לי ראש" אותיות "ישראל", וצריך שיהי' הסדר הנכון והבריא לתפקוד הגוף הרוחני, כאשר הגוף והראש פועלים יחד להמשכת האור האלוקי בעולמות המרכיבים ומלבישים את הגוף הרוחני.
 

יחזקאל70

New member
כנראה שיש משהו בדברים שלכם

כי גם בספר (דרך עץ החיים) באחד הפרקים הוא מדבר על מבנה "החי הכללי" שהבורא מפתח, ואת המודל שלו אנו יכולים לראות מודגם באדם. כלומר: קיים לו גוף פיזי (וזו היא הקהילה המוארת/משוחה, כאשר "זאב יחיה עם כבש...") וכפי שלגוף שלנו קיימת נפש, אשר "מייצגת" את צורכי וביטחון הגוף בשכל = למודע שלנו, כך גם לאותה קהילה מוארת/משוחה קיימת "הנפש" או מלכות שמים, שמייצגת ומקשרת את הקהילה למודע/שכל שבראש החי הזה, כלומר הבורא. בהמשך לכך הוא אומר כי מלכות שמים היא הרכבה של אישיות בני אדם שפעלו על הארץ, והנשמה שלהם "אימצה" ונותרה כמיוצגת באותה אישיות במלכות שמים. כלומר, הנשמה של אברהם או חנוך מורכבות כבר במלכות שמים, ובפוטנציאל לקיום נצחי. עכשיו, גם אומר שיש הרכב/מבנה מסויים במלכות שמים, כאשר עם ישראל מייצג "מקום"/צורה במלכות. הוא מביא את הלהבה הפשוטה בכדי להמחיש את ההרכבה. (ובלהבה רואים את החלק הצהוב העליון בה, כמורכב/נובע על המעגל הכחול שבבסיסה, ואת זה הוא מסביר בפירוט, ומאחר ואת חוקיות פעולת הלהבה הוא אומר, שהבורא טבע.) הוא גם אומר כי עם ישראל שבמלכות שמים מונה סה"כ 144 אלף נשמות שיורכבו, ובעלי פוטנציאל קיום נצחי לאישיות שהייתה באדם האחרון והמתוקן לה.ואלו לא כוללים קודמים כדוגמת חנוך, אברהם ועוד. הוא אומר עוד, כי השלב הנוכחי ל"חי הכללי" הזה, הוא "טרם לידה", עדיין יש הסתר ממה שמסביב "לעובר" (עולם של מעלה) ועם הלידה עומדים להישפך המים, לסלק את החבל, השלייה...ויוותר התינוק/הקהילה המוארת/משוחה, ואז גם יופעל הקשר המובנה בין מלכות שמים לקהילה האנושית, כפי שתינוק איך שיוצא, הנפש מניעה אותו ומתפרסת בכל תאי גופו, ורגישה לכל נקודה בו. אלו כמובן חלקי דברים, ואני לא יכול למצות את כל שאומר, גם על הלב הוא מתעכב הרבה, ובהקשר לאותה מלכות שמים.
 
זהו שזה לא הדברים שלנו להבדיל מדברי הספר שלך

אלא של מקובלים קדושי עליון שהיו לומדים את סודות התורה עם נשמת משה רבינו עצמו, כמו שמובא על רשב"י ותלמידיו בפרקים בזוהר שנקראים רעיא מהימנא (הרועה הנאמן) =משה רבינו, ועל האר"י הקדוש שהיה לומד את סודות התורה של הזוהר עם אליהו הנביא שהיה נגלה אליו תמיד ומדבר עמו פה אל פה, כפי שכתב תלמידו רבי חיים ויטל (מהרח"ו) בהקדמה לכתבי האר"י, על מי זה היה מורו וגודלו הרוחני, ואיך הגיע למעלה הרמה הזו: "והנה היום אביע חידות ונפלאות תמים דעים, כי בכל דור ודור הפליא חסדו אתנו אל ה' ויאר לנו ע"י השרידים אשר ה' קורא בכל דור ודור כנזכר, וגם בדורינו זה אלוהי הראשונים והאחרונים לא השבית גואל מישראל ויקנא לארצו ויחמול על עמו. וישלח לנו עיר וקדיש מן שמייא נחית הרב הגדול האלהי החסיד מורי ורבי כמהר"ר יצחק לוריא אשכנזי זלה"ה, מלא תורה כרמון במקרא במשנה בתלמוד בפלפול במדרשים והגדות, במעשה בראשית במעשה מרכבה, בקי בשיחת אילנות בשיחת עופות בשיחת מלאכים, מכיר בחכמת הפרצוף הנזכר כרשב"י בפרשה ואתה תחזה. יודע בכל מעשי בני אדם שעשו ושעתידים לעשות, יודע במחשבות בני אדם טרם יוציאום מן הכח אל הפועל, יודע עתידות וכל הדברים ההווים בכל הארץ ולמה שנגזר תמיד בשמים, יודע בחכמת הגלגול מי חדש ומי ישן ואיפת האיש ההוא באיזה מקום תלויה באדם העליון ובאה"ר התחתון, יודע בשלהבת הנר ולהבת אש דברים נפלאים, מסתכל וצופה בעיניו נשמות הצדיקים הראשונים והאחרונים ומתעסק עמהם בחכמת האמת, מכיר בריח האדם כל מעשיו ע"ד ההו' ינוקא בפ' בלק, וכל החכמות הנזכרים היו אצלו כמונחים בחיקו בכל עת שירצה בלתי יצטרך להתבודד ולחקור עליהם. ועיני ראו ולא זר דברים מבהילים לא נראו ולא נשמעו בכל הארץ מימי רשב"י ע"ה ועד הנה. וכל זה השיג שלא ע"י שמוש קבלת מעשיות ח"ו כי איסור גדול יש בשמושם, אמנם כל זה היה מעצמו ע"י חסידותו ופרישותו אחרי התעסקו ימים ושנים רבים בספרים חדשים גם ישנים בחכמה הזאת, ועליהם הוסיף חסידות ופרישות וטהרה וקדושה של עסק מצוות התורה, שהיא הביאתו לידי אליהו הנביא שהיה נגלה אליו תמיד ומדבר עמו פה אל פה ולמדו זאת החכמה." עכ"ל אז אולי עכשיו אפשר להתחיל לקבל מושג, על מי רק יכול באמת וראוי לחדש לנו בסודות התורה ולגלות דברים שהיו נסתרים עד אליו. והמבין יבין, והרוצה לטעות ימשיך לטעות אחרי דמיונות שווא.
 
"הוא הפך אותי לירא" ?

כפי שכתבו לך כבר אין דבר כזה "ירא השם" שלא שומר תורה ומצוות! ראה את דברי חז"ל בנידון כפי שמביא אותם הרב אשלג בהקדמה לתלמוד עשר הספירות: " קמ"א) ובזה תבין דברי חז”ל, על הכתוב, אותי עזבו ותורתי שמרו, שפירשו, הלוואי אותי עזבו, ותורתי שמרו, שהמאור שבה מחזירן למוטב (ירושלמי חגיגה פ”א ה”ז), שלכאורה תמוה. אמנם כוונתם, כי המה היו צמים ומתענים למצוא גילוי פניו יתברך, כמו שכתוב: קרבת אלקים יחפצון (ישעיה נ”ח ב’), ואומר להם הכתוב בשם ה’, שאומר להם, הלואי שתעזבו אותי, כי כל יגיעתכם לריק וללא הועיל, משום שאינני נמצא בשום מקום אלא בתורה, לכן שמרו את התורה, ושם תחפשו אותי, והמאור שבה יחזירכם למוטב, ותמצאונני, כמבואר בכתוב: ומשחרי ימצאונני ע"ש."
 
השלמות בהבנת עבודת השם

נכון מאוד! מרן בעל הסולם זי"ע מציג בפנינו את השלמות בעבודת השם, הנה מחד גיסא, מלמדנו שאדם מישראל מחוייב לקבל על עצמו לעבוד ולהשפיע לזולת, ומאידך זה יעזור לאדם לא להישאר ב"מצות אנשים מלומדה", אלא לפתוח את רזי וטעמי המצוות המעשיות, והנה ראו מה שכתוב ב"מצוה אחת" בפרי חכם עמ' מח' בעניין המצוות המעשיות, ומכאן נבין אחת ולתמיד את עמדת בעל הסולם בנידון דידן: "חלק התורה שבין אדם לחבירו שני חלקים בתורה: אחד, הנוגע בין אדם למקום. והשני, הנוגע בין אדם לחבירו. ואני קורא אתכם, על כל פנים, לעסוק ולקבל עליכם מה שבין אדם לחבירו, ועל ידי זה תשתלמו גם במה שנוגע בין אדם למקום". והן דעתו הברורה והחד משמעית בעניין המצוות המעשיות והבן היטב: "החיוב בקיום תרי"ג מצוות התרי"ג מצוות בבחינת שמות הקדושים הם ענין השגחה פרטית לכל המתקרב לקבלת השפע האלקי, שמוכרחים לעבור עליו, כל הסדרים האלה, איש מהם לא נעדר, ועל כן השלימים נוהים אחריהם בכל נפשם ומאודם, לקיימם עד לענפיהם הגשמיים בסוד הכתוב "בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך". יישר כוח!
 
למעלה