השראת הנקה - הנקה ללא הריון

מצב
הנושא נעול.

michal@gal

Active member
מנהל
תהליך השראת הנקה מבוצע בליווי של יועצת הנקה ורופא.
הם נותנים את ההנחיות המלאות לביצוע התהליך ואת המרשמים לתרופות הנחוצות.
לצורך התחלת ייצור החלב צריך לקחת הורמונים ש"מדמים" היריון ומעודדים את פיתוח המערכת בגוף שמייצרת את החלב. צריך גם לשאוב באופן קבוע.
בדרך כלל גם לאורך כל תקופת ההנקה צריך להמשיך לקחת כדורים שמעודדים את ייצור החלב.
נהוג להתחיל את התהליך כחצי שנה לפני הלידה הצפויה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
שנה של הנקה
- פוסט של תקווה למושרות הנקה

מאת: חלבM


כבר 14 חודשים שאני שואבת חלב של אהבה. בהתחלה רק 1 CC שנראו עכורים צהובים והכי רחוקים מלהיראות חלב אם, אחרי יממה 5 CC, אחרי שבוע 10 CC, כך במשך 8 שבועות, כל 3-4 שעות התחברתי למדלה שלי ולתמונות האולטראסאונד של בני (כי המדלה לבד, בלי להביט בבן שלי, לא ממש הוציאה חלב), אוגרת באהבה כל טיפה לבנה בשקיות ייעודיות במקפיא.
הייתי שנים ארוכות אימא ללא תינוק, אימא שנלחמה מלחמות גדולות כדי לזכות לחבק את הילד שלה, אימא שאיבדה הריונות כה יקרים, שהושגו בכאבי הרחם והנפש. בתקופה הזו היה חלום שחזר על עצמו. חלמתי שאני מיניקה את התינוק שלי, ובכל פעם שרציתי להרגיש את ההנקה, הקצתי מהחלום המתוק אל הריק שבחיי, וכאבתי כל כך.
בלב דואב וברחם כואב(ה) יצאתי לדרך אחרת, לדרך הפונדקאות, שהיא קשה ומורכבת באופן שעוד לא הומצאו מספיק מילים לתאר, אך בסופה תקווה. תהליך השראת ההנקה נתן לי תקווה רבה בתוך הדרך הקשה.
היונק שלי כבר בן שנה, ואני עוד שואבת וסוחטת ומיניקה, מתמסרת בהנאה לכל הנקה כאילו הייתה זו ההנקה הראשונה, זו שכל כך רציתי להרגיש שנים ארוכות מדיי.
ההנקה בשבילי היא חיים אחרים, חיים של רוך, של חיבוק ושל אהבה, במקום חיי המלחמה שהיו לי קודם. בכל סיום הנקה אני מודה לו: "תודה שאתה יונק", והוא מחייך לתוך עיניי בהתמסרות שממיסה את הלב ובכוונה רבה, כמו יודע בדיוק למה אני מתכוונת.
זהו מסר שאני מקווה שייתן תקווה, לכל מי שלא הרתה ומעוניינת להיניק. זה אפשרי, וזה מדהים.
תודה ליועצת ההנקה המדהימה שלי,
תודה לרופא שלי שמאמין בהנקה,
תודה ליועצת ההנקה בבית החולים שבו נולד בני, שדאגה שאניק אותו מייד לאחר הלידה,
תודה לילד שלי,
תודה



 
נערך לאחרונה ב:

michal@gal

Active member
מנהל
מניקה טרנסית
מאת: צופה121


רציתי לשאול שאלה, אבל אולי זה גם הזמן לחשוף את הסיפור שלי - דבר שלא עשיתי בשאלותיי בעבר בפורום....
אני חושבת שזה יתרום גם למקרה שמישהי בעתיד תחפש מידע בעניין...
ובכן, אני מניקה ללא הריון... אבל זה לא סתם עוד מקרה של פונדקאות או אימוץ... אני טרנסית.... (מקווה שאתן יודעות מה זה
)..
לפני כשנה - מיד לכשזוגתי נכנסה להריון (חיכיתי לזה, כי הטיפול ההורמונלי מונע פוריות) התחלתי טיפול הורמונלי, על כל המשתמע מכך...
לכשהתקדם ההריון וכבר עמדבאמצעו, נודע לי שיש מושג של הנקה ללא הריון.... מיד ידעתי כי אני רוצה, חולמת, כמהה להניק... אם אני לא יכולה להרות, לפחות אממש את תחושת האימהות באמצעות ההנקה...
מאוד חששתי אם זה יוכל להיות - כי כאמור התחלתי טיפול רק בתחילת ההריון, והשדיים היו ממש בשלבי התפתחות ראשוניים, ללא רקמת שד מספקת (ובפרט שהאסטרופם הוא זה שיוצר את רקמת השד, וצריך להוריד דרסטית את המינון שלו מיד בתחילת נסיון יצירת החלב), יתירה מכך: לפי הפרוטוקול המלא ליצירת חלב ללא הריון, יש להתחיל את הפרוטוקול כחצי שנה לפני הלידה, ואילו אני כבר עמדתי כשלושה חודשים לפני מועד הלידה המשוער! זאת ועוד- הפרוטוקול נועד לנשים שעברו הליך התבגרות מלא של נשים, והגוף שלהם ערוך ומוכן - גם אם תיאורטית - לכך, ואילו אני - לא... גם הרופאה האנדוקרינולוגית שלי טענה שהסיכויים לכך קלושים...
אבל החלטתי לנסות ויהי מה...
יצרתי קשר עם ד"ר גולדפרב מקנדה - בעלת הפרוטוקולים הידועים להנקה ללא הריון, והיא ערכה לי "מתכון בזק" - של נטילת פרוגסטרון חודש אחד בלבד(= הפרוטוקול המלא הינו - כ-5 חודש נטילת פרוגסטרון...), ומיד לאחריו - 6 שבועות לפני מועד הלידה הצפוי - להתחיל שאיבות+מוטיליום+חילבה וגדילן...כמו כן נאלצתי להוריד את מינון האסטרופם ל1 מ"ג בלבד (במקום 6...)
אחרי כשבוע+ מתחילת השאיבה התחילו הטיפול הראשונות... העליה בכמות החלב היתה מאוד איטית... לאחר כ-6 שבועות היה לי רק כ-25 מ"ל לכל שאיבה... (התינוקת אגב נודלה לאחר 4 שבועות מתחילת השאיבה)
כשנולדה התינוקת התחלתי להניק אותה למחצה (בשיתוף עם זוגתי), אבל ההנקה לא היתה קלה - היא לא רצתה לינוק, ולכן הוספנו חלב ששאבנו לסירוגין עם הנקה - לפעמים אנחנו מניקות, ולפעמים נותנות בבקבוק חלב שאוב - וכך אנו עושות עד היום...
כיום התינוקת בת שלושה וחצי חודשים, ואני בעצם ארבעה וחצי חודשים מתחילת השאיבה.. כיום יש לי כ-70 מ"ל לשאיבה\הנקה, לזוגתי חצי מזה(
) וביחד יש לנו כמות חלב מספקת...
אני עדיין לוקחת כ-6 עד 8 כדורי מוטיליום ליום, 6-8 חילבה 600 מ"ג , ו-6 גדילן 390 מ"ג.
החלב ממשיך להתגבר אבל בקצב איטי (נניח תוספת של 5 מ"ל מידי שבועיים)

 

michal@gal

Active member
מנהל
לא ילדתי, כן הנקתי - על השראת הנקה

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה