השר כץ הנחה להאריך את מסלול שדה התעופה "רמון" בתמנע

השר כץ הנחה להאריך את מסלול שדה התעופה "רמון" בתמנע

בעקבות דוח הבדיקה של שדה התעופה עובדה: השר כץ הנחה להאריך את מסלול שדה התעופה "רמון" בתמנע ולהכשירו לטיסות טראנס-אטלנטיות
רביעי, 03 ספטמבר 2014 13:46

שר התחבורה: יכולת הקליטה המוגבלת של מטוסים בשדה התעופה עובדה, במהלך מבצע "צוק איתן", המחישה ביתר שאת את החשיבות של שדה התעופה רמון, כשדה חירום אלטרנטיבי בהיקף מלא ואת הצורך לסיים את הקמתו במהירות האפשרית.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הנחה היום (יום רביעי) את מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), יעקב גנות, להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה החדש "רמון", שליד אילת ל-3.6 קילומטרים, במטרה לאפשר המראות ונחיתות של טיסות טראנס- אטלנטיות בשדה מכל מקום בעולם.

השר כץ ציין כי ההחלטה התקבלה בעקבות חלק ממסקנות דוח צוות הבדיקה, שבחן את הפעלת שדה התעופה עובדה, במהלך מבצע "צוק איתן". מהדוח מתברר כי שדה התעופה בעובדה אינו כשיר כיום לשמש כשדה אלטרנטיבי נוסף לשעת חירום, בהיקף מלא.

שר התחבורה הודיע כי מסלול ההמראות והנחיתות של שדה רמון, הממוקם כ-18 קילומטר צפונית אילת, יוארך מ-3.1 קילומטרים ל- 3.6 קילומטרים, דבר שיאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים, להמריא או לנחות בתמנע, מכל שדה תעופה בעולם.

שר התחבורה ציין כי יכולת הקליטה המוגבלת של מטוסים בשדה התעופה עובדה, במהלך מבצע "צוק איתן", המחישה ביתר שאת את החשיבות של שדה התעופה רמון, כשדה חירום אלטרנטיבי ואת הצורך לסיים במהירות את הקמתו.

עלות הארכת המסלול המסתכמת בכמה עשרות מיליוני שקלים, תמומן במסגרת פרוייקט הקמת השדה, הנאמד ב-1.7 מיליארד שקלים. שליש מעלות הפרויקט ממומנת באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הישן באילת, שליש באמצעות רש"ת ושליש נוסף ממקורות חיצוניים.

העבודות להקמת השדה נמצאות כיום בעיצומן ובשבועות הקרובים צפויים להתפרסם מכרזים נוספים של המבנים בשדה. שדה התעופה הבינלאומי החדש, צפוי להיחנך במהלך שנת 2016. השדה בתמנע יחליף את נמל התעופה הישן באילת וישמש גם כשדה חירום אלטרנטיבי, במקום עובדה.

פרויקט שדה התעופה בתמנע כולל מגדל פיקוח וטרמינל מרווח, שייתן מענה לכשני מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חניה למטוסי טורבו- פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה לכלי רכב.

במסגרת הפרויקט יורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה מתמנע לאילת תמשך כ-10 דקות בלבד.

יצוין כי בקרוב תובא להכרעת הממשלה ההחלטה על הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג. צוות מקצועי בין-משרדי שבחן את הנושא, הציג מספר חלופות להקמת השדה, שהעיקריות שבהן הן נבטים ורמת דוד.

[URL]http://he.mot.gov.il/index.php?lang_ovrrde=ENG&option=com_content&view=article&id=3046:dover-2014-09-03a&iotype=w&catid=57:dover-c-2&Itemid=66[/URL]
 

Rubim88

New member
מה שעשו זה בסה"כ לחזור לתכנון המקורי

שהיה 3600 מטר, רק לאחר מכן קיצרו ל3100(ולדעתי בצדק - את ההפרש שישקיעו בתכנון שדה חלופי ומשלים) - נראה כמו ניסיון של השר ומשרד התחבורה ל"כסות" על הבלגן שקרה בעובדה.
 

אבישי ק

New member
זה ניסיון לעכב את בניית שדה התעופה הנוסף וכך לשמור

על נתב"ג כמונופול
הגיע הזמן לשדה תעופה נוסף בארץ
ולסיים את המונופול של נתב"ג
 
בסוף התוכנית תיכשל כי..

חמאס יירה שתיים שלוש רקטות לאילת ויפחיד שוב את החברות הזרות או ששטח של 28,000 מ"ר (בהשוואה השטח של טרמינל 3 בנתב"ג 100,000 מ"ר) בנויים יתגלו כצפופים מידיי כשמפילים על הטרמינל עומס של חלופה לנתב"ג או שאין בו די שטחים לחניית מטוסים גדולים (רק 7 עמדות חנייה מול עשרות עמדות בנתב"ג) או היערכות לקויה של רשות שדות התעופה (כמו שקרה בעובדה) שנפתחו 2 עמדות כירטוס ובידוק וגם הובאו מעט מידי עובדים לתפעול השדה. בכל אופן ההוצאות צפויות להגיע ל1.7 מיליארד שקל כשרק עלות הארכת המסלולים ב500 מטרים יעלו כ50 מליון ש"ח ובסופו של דבר בשעת חירום יגלו שעדיין צריך לפחות שדה אחד בצפון בלי לדבר על תוכנית השדה בנגב.
 

XrayCharlie

New member
3.1 ק"מ זה בדיוק האורך של מסלול 12-30 בנתב"ג...

אז אני לא מבין מה הבעיה.
זה מספיק למטוסי B747 כבדים בטיסות לניו יורק וגם ל-B777 בטיסה ללוס אנגלס (ועל הנחיתות אני כבר לא מדבר).
אבל בואו נשפוך כסף (לא שלנו), למה לא?
&nbsp
 
האם זה לא מחייב הגשת תוכנית מתאר חדשה?

הארכה כזו, אם היא לא נכללת מראש בתוכנית המתאר המאושרת, מחייבת לדעתי הגשת תוכנית מתאר חדשה שמאפשרת זאת, וגם בשיא היעילות הבירוקרטית מדובר על לפחות שנה של תכנון ואישור.
 
למעלה