השר כץ מציג שפיכת 12 מליארד לרכבת חשמלית כמיזם חברתי. קורע!!

tapuzo2

New member
השר כץ מציג שפיכת 12 מליארד לרכבת חשמלית כמיזם חברתי. קורע!!

איך מצדיקים עוד בזבוז עתק של 12 מליארד שקל על תשתיות רכבת חשמלית, רק לעולם לא על תשתיות דיור
(12 מליארד לחשמול = כמו עלות בניית 40 אלף יחידות דיור מסובסדות לזוגות צעירים וזכאים, וסיום עושק הקבלנים)
השר כץ יודע איך:
נעשה מזה פרויקט חברתי! בזבוז 12 מליארד על חשמול בעצם יתרום לפריפריה.לפי ההגיון שלו אם הרכבת תחושמל
תגדל התדירות והמהירות.ומה באשר לעזרה אמיתית לפריפריה בדמות הבאת תעסוקה ומפעלים? דיור? שיקום ערים?
לא לא. השר כץ חושב שמהפריפריה של כרמיאל יסעו כל יום לעבודה 3 שעות הלוך חזור "ברכבת החשמלית" לגוש דן..
כן זה המיזם "החברתי" עלאק של שר התחבורה עבור הפריפריה, חשמול רכבות. לא הגדלת קוי אוטובוס בתדירות גבוהה
למאות ישובים שסובלים מכך. לא סבסוד נסיעות אוטובוס לאזורי תעסוקה מערי פריפריה. לא, בזבוז עתק על חשמול רכבת.
בדיחת השנה.

"השר כץ אמר: "הפרויקט צפוי לשנות את פני התחבורה בישראל ויסייע לצמצם פערים חברתיים וכלכליים, באמצעות הגדלת היכולות
של רכבת ישראל, להסיע יותר נוסעים ממקום למקום ובמהירות גבוהה יותר. הגברת התדירות תאפשר גם להרחיב את
מגוון אפשרויות התעסוקה והמגורים של תושבי הפריפריה".
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000980208#fromelement=hp_morearticles[/URL]

ברור השר כץ, הרכבת החשמלית תגדיל את מגוון אפשרויות התעסוקה של תושבי הפריפריה.
אתה מאמין לבבל"ת שיוצא לך מהפה?
 

tapuzo2

New member
לתשתית תחבורה 100 מליארד שקל. לתשתית דיור: 0. פלא שמהגרים?

 

amit1270

New member
ההגירה מישראל בשיא שלילי


 

amit1270

New member
בזבוז???

קשקשן חרטטן. אם יש פרויקט מוצדק כלכלית וגם חברתית זה החשמול. או שאתה מעדיף לבנות עוד ועוד דיור ציבורי בפריפריה בלי תחבורה נורמלית (גם לכבישים אתה מתנגד
). ראינו כמה זה הצליח בשנות ה-50...
 

tapuzo2

New member
בזבוז משווע לא יחזיר את ההשקעה גם אחרי 50 שנה..

ודבר שני באירופה יש חשמול עם מסילה שלישית שאינו מכער את הנוף. מדוע לא לעשות זאת כך בארץ?
מדוע עמודי חשמל, שגם פגיעים הרבה יותר לחבלה?
תשובות?
 

Azazel

New member
כל הרכבות באירופה נוסעות על 25KV עליון על עמודים

כל דוגמא שתביא לקו אחר היא היוצא מן הכלל. NETWORK RAIL, DB, SNCF, ADIF, כולן.
 

Azazel

New member
יש סיבה למה משתמשים בקו עליון

א) קו עליון מאפשר מהירויות גבוהות ברכבת. מסילה שלישית פחות. 2 הטכנולוגיות אינן קשורות אחת לשניה (כלומר אם אתה רוצה קטר שינוע על שניהן, אתה צריך את שתי המערכות.
ב) אתה מזיז את הדיון. קודם אמרת שכך עושים את זה באירופה, ולמה אנחנו לא, עכשיו זה "בואו נהיה יותר חכמים מכולם". יותר חכמים מכולם זה הסיבה למה יש לנו את הגישה המפגרת ביותר לרכבת קלה בת"א (טראם שהוא גם רכבת תחתית...)
 

luckydude

Active member
ולא רק זה.

במדינות שפעם היו משתמשות בפס שלישי - היום הקווים החדשים שנבנים בהן הם עם הזנה עילית.
&nbsp
הפס השלישי היה טוב למערכות DC שזה מה שהיה זמין טכנולוגית לפני הרבה שנים. עם התקדמות הטכנולוגיה היום כבר לא בונים מערכות חדשות כאלו ברכבות כבדות אלא מערכות AC עם הזנה עילית. זה הסטנדרט בעולם.
 

amit1270

New member
תפוזו בזבוזו

מתלונן על "בזבוז" אבל מציע פתרון יקר יותר ולא פחות מכוער... (וגם פגיע יותר)

בהחלט בזבוז משווע (של זמן ומאמץ) לנסות לדבר איתך בהיגיון ולהסביר לך דברים בסיסיים. כן כן, ההשקעה לא תחזור אחרי 50 שנה (למה? כי תפוזו קישקושו החליט), ובגלל זה אף אחד לא משקיע כיום בחשמול מסילות ברזל...
צריך למנות אותך ליועץ ראש הממשלה לענייני... הכול.
 

nitro11

New member
אחד הפרוייקטים הכי חשובים

כל המשך פיתוח התחבורה המסילתית תלוי בו
 

tapuzo2

New member
תרשת את הפריפריה בקוי אוטובוס לאזורי התעשייה - חשוב פי 10.

 

tapuzo2

New member
בנתיים ערבים גרים גם בשכונות יהודיות, אבל לא ההיפך..

אז למה לשקר פה על מי מטהר את מי?
 
למעלה