השתתפות בסעודת האדון ללא הטבלה

Gyongyos

New member
השתתפות בסעודת האדון ללא הטבלה

נאמר לי שאני לא יכול להשתתף בסעודת האדון כי לא נטבלתי... מהו הצידוק שעומד מאחורי התפיסה הזאת?
 

nrmlsr

New member
תשובה

שלום Gyongyos, סעודת האדון היא אחת מהמנהגים החשובים של גוף המשיח ולפיכך בכדי שתוכל לקחת חלק בסעודה עליך להטבל ולהצטרף לגוף המשיח. בדיוק כמו שאי אפשר להפוך לקתולי מבלי לקבל את עקרונות האמונה הקתולית כך גם אי אפשר להפוך למשיחי ו\או לקיים מנהגים ששייכים אך ורק לגוף המשיח במידה ומנהגים אלו אסורים למי שלא הפך למאמין משיחי. אצל הקתולים זה קצת יותר מחמיר מאשר אצל המשיחיים אבל לא אכנס לזה לעומק. סעודת האדון מיועדת למאמינים השייכים לגוף המשיח ומי שלא שייך לגוף המשיח לא יכול להתנהג כיאילו הוא שייך אליו ואף לא יכול לקחת חלק בסעודת האדון סתם ככה ללא כללים מסודרים. כי אז כל אחד יוכל לקחת את סעודת האדון מבלי לקבל את כללי גוף המשיח אם כל אחד יעשה כרצונו. סעודת האדון היא מנהג של גוף המשיח ואי אפשר לקחת חלק בה מבלי להצטרף לקהילה מסויימת בה הסעודה מונהגת ומבלי לקבל את עקרונות אותה קהילה. במידה ואתה מאמין משיחי והלכת לכנסייה הקתולית אז הסיבה לכך היא שסעודת האדון אצל הקתולים שונה במובן מסויים מסעודת האדון באמונה המשיחית. אך עדיין גם בסעודת האדון באמונה המשיחית אי אפשר לקחת חלק בה מבלי להטבל ולהוולד מחדש(להפוך למשיחי).
 
רק להוסיף....

ישוע המשיח אמר במרקוס ט"ז: 15,16, לְכוּ אֶל כָּל הָעוֹלָם וְהַכְרִיזוּ אֶת הַבְּשׂוֹרָה לְכָל הַבְּרִיאָה. הַמַּאֲמִין וְנִטְבָּל יִוָּשַׁע. הטבילה היא החותם הסופי לישועתו של המאמין. לאחר שאדם התחיל להאמין, קיבל את ישוע המשיח לליבו כמלך וכמשיח, הוא חייב לעבור הכנה לקראת הטבילה, זהו זמן של לימוד אחד על אחד עם רועה הקהילה או אחד מזקני הקהילה. בהכנה מוסבר כל עניין הטבילה למאמין החדש, הוא מקבל הסברים על המשמעות של הלידה החדשה והטבילה במים, והחיים המשיחיים. הטבילה הכרחית כיוון שהיא קבורה לאדם הישן, ותקומה מבין המתים של ממש של האדם החדש. היא הערבון לתחייה מבין המתים, והיא, הפתח הצר אל מלכות האלוהים. רק מי שנמצא בתוך גוף המשיח, רק מי שחלק מהגוף כלומר עבר את הטבילה יכול לקחת חלק בסעודת האדון.
 

Gyongyos

New member
הבנתי.. תודה רבה על התשובות

הנחתי שיש מאחורי זה עיקרון, פשוט לא ידעתי מהו.
 

medabrim

New member
כמה דברים נוספים

חשוב לזכור את הקשר של סעודת האדון בקהילה הראשונה. הנוסח של סעודת האדון כיום מאוד מאוד מושפעת מהכנסייה ומנהגיה. בתחילה לא היה כך העניין. אנשי הקהילה הראשונה היו מתאספים יחד, בוצעים לחם (כלומר אוכלים יחד) ושותים יין (שהיה מלווה בכל ארוחה), וכן כאשר היו מתפללים ומברכים על הלחם והיין כפי שהיה מקבול, היו זוכרים את שהאדון ישוע עשה. את סעודת האדון לא חייבים לקחת רק בקהילה. ניתן לעשות זאת לבד או בבית עם משפחה בארוחה. אין זה חייב להיות בשבת או ביום מסויים. העקרון שעומד מאחרוי זה הינו לזכור את שהאדון עשה עבורנו, ולהמשיך בכל עד שיחזור לקחת אותנו. ישנם כאלה שעושים פעם בשנה, פעם בחודש, פעם בשבוע וישנם שאפילו עושים זאת פעם ביום - אין חוק לגבי זה. חשוב לזכור את הזמן בו ישוע אמר לזכור אותו דרך הלחם והיין - זה היה לפני הפסח בסעודה האחרונה. מילותיו היו "זֶה גּוּפִי הַנִּתָּן בַּעַדְכֶם, זֹאת עֲשׂוּ לְזִכְרִי." כֵּן גַּם אֶת הַכּוֹס אַחַר הַסְּעוּדָה, וְאָמַר: "הַכּוֹס הַזֹּאת הִיא הַבְּרִית הַחֲדָשָׁה בְּדָמִי הַנִּשְׁפָּךְ בַּעַדְכֶם" המילה "זאת" יכולה להתייחס לכמה דברים: לכל סעודה (כל בציעת לחם ושתיית יין), כל פסח, כל התאספות יחד. מה שאני אומר זה שאין איזה חוקיות מתי ואין עושים, לפחות לא ממה שמצויין. מה שכן, אנו אמורים להיותב-סדר עם אלוהים ועם רעינו כאשר אנו לוקחים מסעודת האדון כפי שאנו למדים משאול השליח, וכן הסעודה מיועדת למי שקיבל את ישוע לחיים שלו. אינני בטוח כי רק מי שנטבל יכול לקחת מסעודת האדון היות ולפעמים עובר זמן (ימים, שבועות) בין מתי שאדם מקבל את ישוע לחייו לבין מתי שנטבל. מה גם שאין לאסור על אדם לקחת את סעודת האדון אלא להסביר מה זה ומי אמור לקחת את זה. כל אחד יחליט אם לקחת או לא - אין דיקטטורים בגוף המשיח. עניין אחרון הינו שסעודת האדון הינו דבר רציני, אין ספק, אך הוא גם דבר משמח כל כך כי זה רגע בו אנו זוכרים את מה שהמשיח עשה עבורנו וגם את מילותיו שיחזור בשנית לקחת אותנו אליו, למקום בו הוא מכין לנו. הרבה פעמים זה נעשה עם עצב כזה כאילו שהאדון לא קם לתחיה, אך אין כך המקרה - הוא כן קם, הוא חי ויושב לימין האב, מפגיע בעדנו ועומד בקרוב לבוא למלוך בקרבנו כמלך ישראל.
 

Gyongyos

New member
שאלה נוספת בבקשה

במידה ואני מעוניין להיטבל, מה אני צריך לעשות (בהנחה שאני לוקח חלק בתפילות בקהילה מסוימת)? אשמח לשמוע...
 
למעלה