התאמות בדרכי הוראה ודרכי היבחנות

lolly87

New member
התאמות בדרכי הוראה ודרכי היבחנות

הרשת בתקופה האחרונה, והיום במיוחד מלאה בכתבות ודיונים על התאמות בדרכי הוראה ודרכי היבחנות, לאור המסמך שפרסם היום משרד החינוך (הקישור הראשון בעמוד מתאריך ה-13.11.14).
המסמך הנ"ל מתאר את עמדת משרד החינוך לגבי התאמות בדרכי הוראה ודרכי היבחנות מכיתה א' ועד כיתה יב'. יש בו דברים שאני מסכימה איתם ודברים שקצת פחות.
מה אתם חושבים על נושא ההתאמות בדרכי ההיבחנות? ועל התאמות בדרכי ההוראה?
מה אתם חושבים על המסמך הזה ועל הכתבות הרבות שהיו בנושא?
 
טוב. נקודת המבט שלי צרה מאוד

אני בקושי מצליחה להבין את הקשיים של בתי... לא לדבר על מגוון הקשיים שעוד מצפים לה..
נכון לכתה ב לבת שלי ADHD + דיסלקציה
- צריכה הארכת זמן אבל לא באמת תצליח לנצל אותה (ADHD)
- צריכה תיווך במבחנים (לא הוגן להוריד ציון בחשבון כי לא קרא את השאלה המילולית היטב.. )
&nbsp
אבל בגדו לבשלב זה אני מעדיפה שישקיעו בה בעזרה לימודית, לקדם אותה.. לאפשר לה למידה עצמאית, גם אם קצת איטית יותר...
ולדעתי בית הספר והמורה רואים בהקלות פתרון לבעיה.. והן ממש לא...
כלומר - אני רוצה את ההקלות כדי הבת שלי תחווה הצלחה ותבחן כו שאר הילדם..
אבל אני חוששת שכאומרים לי בבית הספר שהכל בסדר... יקריאו לבת שלי את השאלות במולדת, והיא תצליח....
 

lolly87

New member
אני מסכימה איתך

התאמות הן דרך שדרכה ביתך יכולה לחוות הצלחה וגם תלמידים אחרים, אך אני חושבת שצריך ללמד אותם איך להשתמש בהתאמות. איך לנצל את הזמן הנוסף למרות הקשיים שלהם וכו'. במקביל על עבודה על הקושי, שאולי בעתיד לא יצטרכו את ההתאמה הזאת.
 

yulilior

New member
אני בעד לדחות כמה שאפשר

אני בעד לא להשתמש בהקלות ובהתאמות עד כמה שאפשר. אצלינו , המורה כל כך מנסה לעזור ולהקל שזה כבר עולה על עצבים . לא מספיק שהוא נבחן בנפרד בכיתה אחרת , היא גם כותבת לו במחברת כשהוא לא מספיק להעתיק מהלוח. איזה מוטיבציה יכולה להיות לו להשתדל אם הוא יודע שבסוף השיעור היא תבוא ותעתיק בשבילו. לפעמים נראה לי שעם כל הכוונות הטובות של המורות , הילד לא לוקח אחריות על החינוך שלו. אני כל הזמן חופרת לו שהקשיים שלו אומרים שהוא צריך לעבוד קשה יותר ולא להסתמך על שום הקלה.כרגע , ביסודי , הציונים לא מעניינים אותי -מעניין אותי שהילד ירכוש בסיס איתן והרגלי למידה תקינים ולא יסתמך על הקלות , מאוחר יותר כשנגיע לתיכון ונגיע למצב שהילד עושה כמיטב יכולתו ולא מצליח להגיע להשגים מספיקים בשביל השכלה גבוהה , נפעיל את ההתאמות.כשהבכור שלי (תלמיד מצטיין ללא קשיים) חוזר הביתה ומבקש ללכת לאבחון כי זה לא פייר שרק לו ולעוד 2 ילדים אין אבחונים , אני מבינה לגמרי מאיפה מגיע המסמך של משרד החינוך.
 

lolly87

New member
אני מסכימה איתך

ביסודי צריך להקנות להם את הבסיס בקריאה, כתיבה וחשבון ולא לתת להם הקלות או התאמות כלשהן. אבל לצערי נתקלתי בגישה שאת אומרת- לכתוב לתלמידים את מה שהם לא הספיקו. אני חושבת שבמקום הדרך הזאת צריך לתת להם דף מודפס עם מה שכתוב על הלוח, שיעתיקו בקצב שלהם, וימשיכו בהפסקה או משהו כזה, במקום שהמורה תעתיק להם.
&nbsp
בחטיבה ובתיכון צריך לתת רק למי שזקוק לכך. אני נגד כל מי שנותן התאמות רק כי משלמים לו כסף, שלצערי יש כאלה. אבל יש מלא אנשי מקצוע טובים ואחראיים שיתנו התאמות רק למי שבאמת זקוק להן. ואני לא חושבת שהמסמך של משרד החינוך יוביל למצב כזה, לדעתי המצב רק יחמיר. כי כל הורה ותלמיד ישבו למורים על הווריד עד שיסכימו לתת להם התאמות. ולמורים אין את הידע המקצועי על מנת להחליט אם לתת או לא לתת. אם ישב בוועדה הזאת מישהו מומחה ללקויות למידה, אולי זה יהיה פתרון יעיל יותר ממה שקורה עכשיו.
 
למעלה