התאמת אקורדים למנגינה

arielii

New member
התאמת אקורדים למנגינה

יש לי שמיעה מוזיקלית ואני מנגן באורגן ללא בעיה ביד ימין. אין לי רקע מוסיקלי מבחינת תאוריה אלא קריאת תווים פשוטה. ניקח את המנגינה הכי פשוטה :"יונתן הקטן" או כל מנגינה אחרת. השאלה העיקרית : האם יש כללי אצבע או כללים שנכונים ברוב המקרים שיעזרו להחליט שאם המנגינה נפתחת בתו או צירוף תווים מסוים אז בדרך כלל האקורד שיתאים יהיה כזה וכזה?? אולי זאת שאלה עמוקה מדי ואני מניח שהתשובה עליה היא לא קצרה. ברור שהתאמת האקורדים תלויה בסולם מינורי/מאז'ורי ובעוד דברים אחרים שקשורים לתיאוריה כגון איך המנגינה אמורה להתפתח בהמשך, אבל כאמור אני לא מקצוען ומנגן רק להנאתי, ולכן אודה למי שיוכל לתת כמה טיפים או כללים שיעזרו לי להתחיל את הנושא. תודה מראש.
 

SHEX

New member
כמו שאמרת../images/Emo95.gif

הרמוניה הוא נושא הרבה יותר מורכב מלענות לך כאן בהסבר קצר.. והשאלה הספציפית שלך אם הבנתי נכון (ואני ממש לא בטוח שהבנתי נכון) הייתה האם יש כללים מסוימים להרמן מרווחים מסוימים? כי אם כן, אז זה לא כך... אין קשר בין המרווח שפותח מלודיה לבין האופי ההרמוני שיהיה לו, שכן ההרמוניה תלויה בסולם, דרגות, מתח, פתרון, אופי והרבה דברים שלפעמים אפילו לא קשורים ישירות למלודיה..
 

DrunkGoat

New member
אין טיפים...

הרמוניה זה נושא נורא נורא כבד עצום ורב בתאוריית המוסיקה. צריך להתחיל מהבסיס, ללמוד הכל כמו שצריך, וגם לשמוע את זה כמו שצריך. אחרת זה כמו סודוקו ולא כמו מוסיקה...
 

אילת441

New member
בדרך כלל

הרמוניה בסיסית של שיר (לפחות של הפשוטים בינהם), בנויה על הדרגות הראשונה הרביעית והחמישית של הסולם, כלומר אם תיקח את השיר יונתן הקטן בסולם דו מז'ור (מתחיל בסול מי מי פה רה רה...) האקורדים שיהיו בו הם C, G, F כשה-C מופיע כשמנוגנים התווים שמהם הוא בנוי (דו, מי, סול), למשל בהתחלה, וכך גם ה-G וה-F. כמובן שזו רק הרמוניה בסיסית ובדרך כלל משתמשים בעוד הרבה אקורדים, וכן בוריאציות שונות של האקודים הבסיסיים (כמו C7 וכו'), אבל כשמדובר בשירים ממש פשוטים לפעמים גם זה מספיק... בהצלחה!
 
למעלה